Volgende week vrijdag moet ik er echt aan geloven. Ik krijg een hysteroscopie in het UZ Gent om te kijken of er een oorzaak is voor de herhaalde miskramen. En ik ben er panisch bang voor... Eerst had ik bedacht dat ik het gewoon niet ging doen. Ik zit al zolang in die molen en heb zoveel gezeik aan mijn lijf gehad ik ben er echt klaar mee en ik wil dit niet. Maar na wat langer erover te hebben nagedacht denk ik wel dat het belangrijk is om dit na te laten kijken. Misschien kan ik wel helemaal niet meer goed zwanger worden door een niche na de ks, of verklevingen na curettages. En dan heeft het allemaal dus ook geen zin meer. Het is maar beter om dit te weten voordat we nog een heleboel ellende krijgen met miskramen en zwanger worden. Dus ik wil het toch doen. Ik heb in 2009 een HSG gehad en ik heb daar echt een trauma van opgelopen. Ik vond het verschrikkelijk. Nou zegt de een dat de HSG echt wel erger was dan de hystero, en de ander zegt weer dat het andersom was. Ik hoor ook vrouwen die de HSG goed te doen vonden, dus blijkbaar is het echt qua vrouw afhankelijk. Ik ben zo bang dat ik een paniekaanval ga krijgen daar. Nu zat ik te denken om dan maar 2 Naproxen te nemen tegen eventuele pijn en dat ik dan Oxazepam meeneem en als ik daar zit te shaken dan neem ik er eentje. We moeten toch eerst nog sperma inleveren dus ben er ruim op tijd om het nog in te nemen. Iemand toevallig ervaring met hystero in Gent die ook zo bang was? En kunnen ze je eventueel daarin tegemoet komen? Verdoving in mijn baarmoedermond vind ik ook heel erg eng... hebben ze iets anders? Dit is echt, echt, echt het laatste onderzoek wat ik nog laat doen heb ik besloten.
Mij werd geadviseerd om 2 naproxen te nemen de avond ervoor en in de ochtend dan ook weer twee. Vond het niet prettig, maar dat kwam waarschijnlijk omdat de arts bij mij ook direct verklevingen aan het weghalen was. Mijn controle hysteroscopie viel me dan weer erg mee. Ik vergelijk het een beetje met milde weeen, je baarmoeder trekt nl samen. En het inbrengen van die buis doet even pijn, maar daarna voelde ik dat niet echt meer. Ik heb geen verdoving gehad trouwens.
Heb jij het in NL laten doen? Ik heb begrepen dat ze in Gent geen eendebek gebruiken. Hopelijk scheelt dat. Bij de HSG krijg je ook van die krampen en ik vond ze onwijs pijnlijk... Geloof wel dat het net zo is als een controle hystero want ze gaan verder niks doen nu, alleen kijken.
Oh ja sorry, in Nl. In het Spaarne. Heb er nu 3 gehad daar. Ik moet eerlijk zeggen dat ik even niet weet of de arts een eendebek gebruikte Ps: lees net in de brochure dat de eendebek niet wordt gebruikt. Vandaar dat ik het me niet herinner Bij een hsg wordt er geloof ik vloeistof oid ingespoten, dat schijnt pijnlijk te kunnen zijn. Bij een hysteroscopie wordt alleen gekeken.
Ik ben een angsthaas eerste klas dus geloof me ik ben een graadmeter. Ik zat ook zwaar te hyperen in de wachtkamer toen ik de hysteroscopie moest. Ik was zo bang. Maar het is mij heel erg meegevallen. Nu is mijn baarmoeder heel erg gezond en ik heb geen verklevingen. Dus ik weet niet hoe een hysteroscopie voelt voor vrouwen die verklevingen hebben dat kan wel anders zijn. Maar ze gaan met een camera in je baarmoeder en daar gebruiken ze water bij en ze gaan kijken. Deed me wel goed zeer toen ze mijn eileider in gingen dat voelde als een forse menstruatiekramp. Ik was binnen 5 minuten weer klaar.
In mijn ziekenhuis gebruikte ze geen eendenbek gelukkig. Anders had ik er wel een ander verhaal neergezet. Ik heb echt een rothekel aan dat ding die doet bij mij namelijk wel pijn.
Waaaaaat gaan ze je eileider in? Alleen dat idee al... ik word er zo naar van. De HSG vond ik psychisch heel erg. De pijn was niet leuk, maar het ging nog net zeg maar. Alleen toen ik dus klaar was liep ik 10 stappen en lag ik op de grond. Kon het gewoon psychisch niet handelen. Sindsdien alles onder narcose gedaan. Behalve dan een polposcopie maar dan gaan ze niet de baarmoeder in. Ik ga in ieder geval die Oxazepam nemen denk ik nu.
Hier ook geen eendebek , ik was echt als de dood pff zo bang.. Maar geloof me zou het zo nog 3x doen, heb echt geen pijn gehad!!!!! Succes meis!
Nuage bij mij deden ze dat wel. Maar ik wil je niet bang maken. Het was maar echt heel kort. Ik kreeg zelf Diclofenac van te voren. Gaat je man of je vriend mee? Dan kan je in zijn hand knijpen. De artsen zijn ook heel begripvol vaak. Ik zeg altijd dat ik zenuwachtig ben tegen ze. Maar meestal kunnen ze dat wel raden aangezien iedere vrouw niet juichend en joelend naar zo'n onderzoek gaat. Over een HSG kan ik niks zeggen. Ik heb die nooit hoeven hebben omdat mijn baarmoeder verder gezond is.
Ik kreeg die HSG alleen maar omdat ik niet zwanger werd. Hoorde standaard bij de intake van de MMM. Was niks mis mee bleek uiteindelijk. Ja mijn man gaat absoluut mee, maar dat helpt me niet zoveel. Alleen wil ik natuurlijk helemaal niet gaan, maar hij was er hiervoor ook al altijd bij. Hij vind het zelf ook allemaal eng geloof ik. Ik moet alleen even kijken of ik oxazepam en naproxen kan combineren
hysteroscopie is me heel erg mee gevallen, ja op een gegeven moment voel je buimkrampen maar dat is echt maar 2 minuten en dan ben je alweer klaar ik snap dat je zenuwachtig bent, dat ben ik ook voor alle onderzoeken, maar deze is goed te doen veel succes
Kan je niet vragen of je een roesje kan krijgen? Ik heb in februari een hysteroscopie en laparoscopie onder narcose gehad. Eerste instantie zou de laaroscopie niet doorgaan en zou ik alsnog voor de hysteroscopie onder narcose gaan omdat ik zo bang was.
Ik overweeg het wel. Alleen dan moet je wel weer echt opgenomen worden en een infuus prikken is bij mij ook ontzettend moeilijk. Dus dat heeft ook weer haken en ogen.
Mijn verhaal ken jr , ik vond de hysto echt meevallen .het enigste wat ik vervelend vond was het water wat in je baarmoeder word gespoten om de baarmoederwanden van elkaar te krijgen. dit gaf een wat zwaar / drukkend gevoel. bij mijn zijn ze niet inde eileider geweest en geen eendenbek . het komt wel goed meis , al is dat makkelijk gezegt.
Fijn dat je man meegaat. Een rustgever van te voren nemen kan nooit geen kwaad. Het komt echt wel goed! Geloof me.
Een roesje is echt niet nodig voor dit onderzoek. Avond van te voren 2 paracetamol en een uur vantevoren 2 paracetamol is meer dan voldoende
Het is wel per persoon anders denk ik. Bij mij gaat het meer om de psychische stress. Ze zeggen dat een lisexcisie ook onder plaatselijke verdoving kan maar ik ging toen ook mooi onder narcose. Maar narcose in Gent zie ik niet zitten. Dan moet ik te lang blijven enzo.
Ik heb ook een hysteroscopie gehad met alleen paracetamol en het was echt prima te doen! Ook met Eendenbek. Als ze in je bm komen dan voel je soort menstruatiekramp, maar that's all. Ik heb liever dit soort onderzoeken dan een tandarts bezoek 😃