Dwarsligging met 37 weken.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Ylana, 22 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ylana

Ylana Actief lid

6 jun 2007
    174
    0
    0
    Huisvrouw
    Noord-Brabant
    Gisteren lag onze kleine meid met de controle van 37 weken bij de verloskundige overdwars.
    Hoofdje links, billen rechts en voeten naar beneden.
    De VK heeft me toen doorgestuurd naar de gyneacoloog voor een echo en consult.
    Vanochtend om 08:30 hadden we de afspraak in het ziekenhuis.
    Binnen 10 minuten stonden we weer buiten, aangezien beeb op dat moment gewoon met haar koppetje naar beneden lag 8)
    De echoscopiste heeft me dus na overleg weer terug gestuurd naar de VK.
    Maar ik was het ziekenhuis nog niet uit of ik voelde de kleine alweer overdwars gaan liggen. En zo ligt ze nu nog steeds...
    De baby is niet klein. Vanochtend geschat op een kleine 6 pond. Ook heb ik niet extreem veel vruchtwater. Wel meer dan gemiddeld werd er gezegt.

Mijn vraag is dus hoelang mag en kan de baby nog draaien en keren...?
    Had ze nu onderhand niet al goed moeten liggen en blijven liggen...
    Kan het gedraai van haar nog kwaad?
    En het belangrijkste.. zegt haar draaien iets over de tijd van bevallen?
    Met mijn eerste liep ik ruim 2,5 week overtijd...
    Terwijl zij wel met 35weken ingedaald was.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Wat een eigenwijs kindje heb jij in je buik verstopt zeg! Vaak zie je dat dit kan gebeuren als het niet je eerste kindje is je buik is dan al eens opgerekt geweest en geeeft het kindje meer bewegingsvrijheid.
    Wat van belang is is dat als de vliezen breken je gaan liggen en gelijk je verloskundige belt. Die komt dan even voelen hoe de kleine ligt. Ligt het kindje mooi met het hoofdje naar beneden dan kan je weer lekker rondlopen maar ligt je kindje dwars dan zal je naar het ziekenhuis gestuurd worden. dwars is niet de meest gunstige ligging voor een bevalling. Op dit moment kan het geen kwaad en zal het kindje steeds minder ruimte krijgen om te draaien.

Groetje simke

3. Ylana

Ylana Actief lid

6 jun 2007
    174
    0
    0
    Huisvrouw
    Noord-Brabant
    Eigenwijs is ze inderdaad!
    Maar wat is de kans dat ik toch gewoon normaal kan bevallen? Dus dat ze toch zo gaat liggen zo als hoort?
    Waarschijnlijk zo lang ze nog kan draaien denk ik, of niet...

4. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    De kans dat ze in de juiste houding gaat liggen is veel groter dan dat ze dat niet doet. Maak je er geen zorgen over. Laat het los je hebt er nu geen invloed op.
    Spreek haar maar eens streng toe! starten met opvoeden haha!

Imke

5. Ylana

Ylana Actief lid

6 jun 2007
    174
    0
    0
    Huisvrouw
    Noord-Brabant
    Haha!
    Dank jullie wel.
    Ik heb ook begrepen dat ik er niets aan kan doen.
    Het is gewoon afwachten...
    Maar ik heb haar gisterenavond héél streng laten toe spreken door haar grote zus en waarempel vanochtend lag ze zoals het hoort.
    Laten we hopen dat ze zo blijft liggen. [-o<

Deel Deze Pagina