Pfff... de IUI is hier uitgesteld;.. Door de nieuwe wetgeving in België wordt alles on hold gezet (allez, op het vlak van inseminatie toch) dus we kunnen weer met ZI verder... stom Bij de laatste fm was er geen follikel meer te zien die groter was dan 9mm, dus wsl hadden we de eisprong gemist en was deze spontaan gekomen bij 14mm vlak voor ik de echo had afgelopen dinsdag. Insemineren ging dus niet meer, dus hebben we weer maar aan ZI gedaan die avond... IUI is pas een optie als mijn cyclus duidelijk te volgen valt, anders vergooien we alleen maar kansen (zie onderschrift). Dus hopelijk wordt het wat gemakkelijker de komende cycli... Ik baal er enorm van!
Ik krijg soms een blauwe plek van die prik en zwangerschapssymptomen zoals augurken eten maar voor de rest nergens last van. Hoewel ik liever ovitrelle heb,die hoef je niet zelf te mengen.
Bij mij brande de vloeistof een klein beetje en de volgende ochtend was ik zo misselijk dat mijn ontbijt weer gezellig terug kwam. Verder vond ik het zo fijn dat het mijn laatste prik was dat ik er niet lang bij stil heb gestaan!
Pregnyl prik geen probleem. Zie niet in wat het anders is als menopur Ik heb van alle prikken geen last gehad.
De vloeistof met pregnyl wordt dikker dan met menopur, vandaar dat je het beter voelt dan bij de menopur. Hoe bevalt jullie het breken van de glazen ampullen? Ik heb er al menig 1 gebroken en pijnlijke plekjes op mijn vingers. Mijn man breekt ze nu voor mij. Kan er echt niks mee. Voor de pregnyl heb ik nu opzet stukjes, want die moet ik vaak zelf op het werk zetten... Grt Linda
Voor het breken van die ampullen heb ik e.o.a. rubber flubberding meegekregen die je erop zet, daarmee breekt de ampul goed en krijg je geen glas in je vingers. Ik heb het gekregen van de kliniek waar ik bij loop!
De pregnyl spuit vond ik niet fijn, ik was gespannen dus na het zetten werd ik eventjes duizelig. Je voelt wat prikken in je buik. Maar de spuit zelf deed niet meer of minder zeer dan al die andere prikken die je bij jezelf moet zetten. Ik ben er verder niet misselijk van geworden, was zo blij dat het mijn laatste prik was. Wij hadden ook van de opzetstukjes, en mijn man heeft ze gebroken, maar echt praktisch is het niet, maar het lukt wel. Het is te doen. Niets om je zorgen om te maken in ieder geval.