Cryoterugplaatsing: hoe werkt dat?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mariska11, 11 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals het er nu naar uit ziet, heb ik deze cyclus een cryotp (als m'n eskimootje goed ontdooit natuurlijk).
    Nu vraag ik me af hoe het precies in z'n werk gaat?
    En hadden jullie tp in natuurlijke of gestimuleerde cyclus?

Mijn cyclus is kort (24 dagen) en heeft een luteale fase van +/- 9 dagen. Ben dus heel benieuwd wat ze me zullen adviseren.

En mag je gewoon seks hebben in die ronde? Zo ja, dan is er toch een mogelijkheid dat je zelf ook nog een zwangerschap tot stand brengt (en zou je dus in theorie zwanger kunnen zijn van 1 cryo en een 'normale' embryo)? Of zie ik dat verkeerd?

Sorry, het zijn een hoop vragen maar wil een beetje weten wat ik kan verwachten.

2. vogel

vogel Actief lid

23 okt 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    Ik had cryo terug plaatsingen in eigen cyclus, het enige wat ik kreeg was wel van te voren een uitgangsecho (of 2 indien nodig) om te bepalen wanneer mijn eisprong zou plaats vinden. Dan hoefde ik alleen pregnyl te spuiten zodat het ook echt gepland kon worden.
    1 dag van te voren ontdooien ze het eskimootje, gaat dat goed dan wordt die een dag later terug geplaatst. Mocht de ontdooiing niet lukken, kunnen ze die dezelfde dag nog altijd (als je die natuurlijk hebt) nog eentje ontdooien. Op de dag van TP kijken ze 's ochtends hoe het is gegaan met de deling en op basis daarvan werd het tijdstip afgesproken voor die dag. Wij moesten dan 's ochtends bellen en kregen dan te horen hoe laat we moesten komen. Het gebeurt ook wel eens dat de ontdooiing er goed uit ziet, maar dat wanneer ze 's ochtends kijken de deling toch gestopt is, dan heb je helaas geen TP.

In theorie zou dat zeker kunnen, staat ergens een verhaal op dit forum, van iemand die dat had. 1 cryo terug geplaatst en zwanger van een tweeeiige tweeling. Ons nooit verteld dat we geen sex mochten hebben.

3. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Momenteel ben ik ook bezig met mijn cryotjes. Het gaat in mijn natuurlijke cyclus, mijn cyclus duurt 28 dagen en ik omdat bij mij alles nogal snel gaat heb ik op dag 10 de eerste echo en vanaf dag 9 gebruik ik ovulatietesten. Helaas heb ik nu 2 x gehad dat ze mijn eisprong hebben gemist omdat de ovulatietesten negatief blijven (ze hebben geen idee waar dat aan ligt) dus komende cyclus moet ik mezelf op dag 10 of 11 (afhankelijk van de grote vd follikel) Pregnyl inspuiten om de boel gecontroleerd op gang te brengen. 5 dagen later krijg ik de terugplaatsing want ze houden er rekening mee hou lang na je punctie/bevruchting de embryo's zijn ingevroren. Ons is ook niet verteld dat je geen sex zou mogen hebben.

Succes :)

4. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Ik heb alle cryo's in natuurlijke cyclus gehad.. ik heb altijd een heel laat ei.. Normaal gesproken moet je op dag 12 van je cyclus komen voor een echo.. ik altijd op dag 15.. Als ze dan al iets zien mag je misschien verder met ovu testen of misschien krijg je nog een echo.. Als ik bel dat ik een positieve ovu test heb word mijn cryo 5 dagen later teruggeplaatst.. Bij het MCK heb je een hele brief gekregen waar in staat dat je met een condoom sex moet hebben omdat er anders dus kans is dat je zelf zwanger kan raken.

5. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Sammy, ik heb die brief nooit gekregen. Ze hebben me wel verteld hoe het in zijn werk zou gaan. Aangezien ik zo'n figuur ben die alles 1000x doorleest had ik het nog wel geweten denk ik. Maar goed dat ik het weet. Sowieso letten we rond eisprong op als er een tp aan zit te komen. Wil geen risico op 2. :)

6. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Oooh okee.. ja snap ik.. ik lees ook altijd alles door.. Wij hadden zeg maar bij de punctie een heel pakket papier gekregen en daar zat ook de brief bij van de cryo... heb inmiddels dus 3x dat hele pakket.

7. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Haha je kunt het niet vaak genoeg hebben. Ik heb bij die punctie toen wel een heel pakket gekregen inderdaad maar dat ging alleen over de punctie zelf en daarna, niet over de cryo tp. Ik zal er eens om vragen, ga er donderdag weer naartoe.

8. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!

Heb ze net gebeld om me aan te melden voor de cryo tp.
    Ik krijg de tp in m'n eigen cyclus en een sexverbod was volgens deze meneer niet aan de orde (al moest ik wel oppassen voor een eventuele zwschap...joh). Aangezien we al 2.5 jaar zonder succes bezig zijn, en we een tweeling niet erg zouden vinden, durf ik dat risico wel te nemen.

Ze doen alleen niks om m'n luteale fase te verlengen, daar baal ik wel van. Heb gelukkig volgende week nog een afspraak staan bij de fertiliteitsarts dus dan ga ik dat daar ook nog eens bespreken.

9. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Best raar he dat ze overal andere regeltjes hebben. Maar als zij zeggen dat het prima is... :) Succes!!

10. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    hmm dat is wel raar ., meestal plaatsen ze je ei een dag eerder terug of utro bollen. en je krijgt dan niet persè een tweeling. volgens mij is er zelfs kans dat er dan 1 buiten de bm groeit. maar ik zou het na vragen als ik jou was.

11. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Geen utrogestan dan? Kreeg je die wel bij je verse tp? Ik zou vragen om utro.
    En had je na je ronde met verse tp dan ook eerst een maand rust voordat je op mocht voor deze cryo ronde?

12. lessie

lessie Actief lid

3 dec 2012
    279
    0
    16
    NULL
    hey mariska, heb zelf net een tp gehad van een cryo. Het stomme was dat ik een volle blaas moest hebben en die was dus toch niet vol.. Maar dat ligt wel aan het zkh of je een volle blaas moet hebben. Ik had de adviezen opgevolgd, een uur van tevoren niet naar de toilet en ik hoefde niets extra's te drinken... Nou in mijn geval had ik toch iets extra's moeten drinken.. Succes met de cryo, dat het een plakkertje mag worden xx

13. vogel

vogel Actief lid

23 okt 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    Ja ik moest ook met een volle blaas, echt geen pretje als iemand dan met een echo apparaat op je buik loopt te drukken.... haha... was blij toen ik daarna snel naar de wc mocht :).

Bij mij vertelde ze dat je alleen een volle blaas hoeft te hebben op het moment dat je een gekantelde baarmoeder hebt (hebben veel vrouwen). Door een volle blaas ligt de baarmoeder recht, wat het makkelijker maakt op het eitje terug te plaatsen.

Deel Deze Pagina