Hallo allemaal, Ik vraag me af hoe lang je eigenlijk door mag gaan (of wilt!) met het spuiten van pregnyl. Wij zijn daar nu al zo'n vijf maanden mee bezig en het is zo zwaar. Je moet jezelf prikken, je hebt "verplicht" seks, je voelt je vervolgens een wandelende hormoon-bom (tenminste ik wel) en dan wordt je vervolgens weer ongesteld. Hoe lang zijn jullie doorgegaan met pregnyl en wat is dan een eventuele volgende stap? Groetjes Hermy
Gebruik je alleen Pregnyl zonder een andere behandeling? Wij zijn bezig met IUI en gebruik ook Pregnyl (met Fostimon gedurende het eerste gedeelte van de cyclus). Misschien een vraag om aan je arts te stellen? Denk dat het aangeraden wordt omdat met Pregnyl precies je eisprong getimed wordt, dus meer kans.
Hoi, Ik gebruik al twee jaar clomid 75 mg. en sinds vijf maanden daarbij pregnyl. Eerst 5.000EH en de laatste keer 10.000EH. Ben helaas vandaag ongesteld geworden...... Op naar prikjes nummer 6
Ik weet niet of dat de normale gang van zaken is, maar ik persoonlijk vind 2 jaar clomid gebruiken eigenlijk best lang. Welke onderzoeken hebben jullie allemaal al gehad?
2 jaar Clomid? Dat is echt lang. Waar krijg je geen FSH hormoon, dus prikken, een lage dosering 75 EH?
Hoi, euhm eigenlijk geen idee waarom het zo lang duurt. Ik heb eerst veel echo's gehad waarop dus geen rijpende eitjes te zien waren, wel cystes. Toen ben ik naar een fertliteitsarts gestuurd. De zaadjes van mijn man zijn onderzocht (niet super actief, maar blijkbaar wel goed genoeg). We hebben ook nog een gemeenschapstest gehad, wat ik overigens erg afschuwelijk vond. En dan nu elke maand iets van 3 echo's (inwendig) voor FM en daarbij bloedprikken hoe m'n hormonen het doen. We zijn met pregnyl begonnen omdat m'n eitjes op de clomid wel mooi groeiden, maar niet mooi sprongen. Dus tot zover qua onderzoeken enzo. Ik moet dinsdag of woensdag weer heen voor een uitgangsecho en dan weer ws opnieuw opstarten met clomid *zucht* Groetjes Hermy
Hallo, Ik vind 2 jaar ook echt heel lang. Mijn arts schrijft het maar maximaal een jaar voor. Durf je tegen je arts te zeggen dat je verdere stappen wil? Overigens zijn die ook heel naar, zeker in vergelijking met de gemeenschapstest. Verplichte seks is ook niet leuk natuurlijk, maar in ieder geval nog wel thuis. Sterkte!
Hoi, Ben vanochtend weer voor een uitgangsecho geweest en het ;t toch maar bespreekbaar gemaakt. Ik vroeg nog of eventueel de zaadjes van m'n man gecheckt moesten worden. Zij vertelde me dat er na deze cyclus een evaluatiegepsrek zal plaatsvinden met ons en dan wordt er eerst weer een gemeenschapstest uitgevoerd en dan gaan we verder kijken of ik eerst een kijkoperatie moet ondergaan of dat we overgaan tot andere middelen. Sowieso morgen weer starten met clomid. Liefs Hermy