de eerste zwangerschapssyMMMptomen!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klingel, 2 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    lieve MMMeisjes!

nu ik mij weer in de 'Waanzinnig Wrede WachtWeken' bevind, heb ik eigenlijk wel behoefte aan een soortvan lijstje met zwangerschapssyMMMptomen van MMMeisjes uit de MMM!

want, als je volgespoten/slikt zit met allerlei hormonsters, hoe weet je dan wat kan duiden op zwangerschap? :(
    waarschijnlijk, hopelijk, kan je dat achteraf toch zien, als je weet dat je zwanger bent?

vandaar het volgende idee:
    net als in ' het gewone zwangerschapsgedeelte ' een topic met daarin alleen maar:
    -wat je aan hormonsters na ei/punctie gebruikte?
    -opsommingen van wat je voelde, voor, op en na NOD.
    -en het verschil met al die keren dat het een WOD was?

het zou dan geen kletstopic moeten worden, maar enkel een topic waarin je kan opzoeken wat MMMeisjes die in de MMM zwanger werden allemaal voelden in de WWWW.

er lopen hier gelukkig al genoeg zwangere MMMeisjes. als die nou eens zouden aftrappen? :)
    dan volgen wij zo snel mogelijk! :)

goed ID?

smak!

NB ik ben in oktober heel even zwanger geweest van mijn 1e ICSI.
    ondanks de progestoronpillen en de pregnyl kan ik, achteraf, zeggen dat:
    -zwaar emo was (kan progest zijn, maar heb t in dec en nu niet zo)
    -mijn titt'n echt pijnlijk waren
    -ik moe-aanvallen had
    -me zweverig voelde
    -het onwijs koud had
    -een tri-phasic-tempkaartje had
    -erg vroeg wakker was

allemaal on-WODdige dingen.
    (heb ik nu allemaal, op de laatste na, niet, MOK)

2. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    hey klingel ik schrijf wel mee hoor,
    bij alle 2 de verse icsi/pgd pogingen, met 8 dagen na tp
    ongie kramp en bij 12 dagen na tp bruin verlies gevolgd door ongie op dag 14 na tp. ik gebruikte wel utrogestan (uruzgan) zoals jij ze noemt.
    en nu bij cryotp 8 dagen na tp ongie kramp op dag 9 na tp wat bruin verlies, zette niet echt door, erg moe maar gaf de schuld aan de progynova en utrogestan, op dag 11 na tp knalpositief getest, nog steeds wat bruin maar zette weer niet door.
    1,5 week later een bloeding en vervolgens 1 dag later een propje verloren dat is er waarschijnlijk 1 van de 2 geweest.
    en de rest weet je klingel.
    ik duim mega mega dat die klingmensjes lekker blijven plakken.
    dikke knuf

3. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    ik ben zwanger van de eerste icsi.
    ik vond het toen moeilijk te zeggen wat ik voelde, maar nu achteraf kan ik het wel vertellen.
    = zag duidelijke aftekening van de aders in mn borsten
    = een raar soort ongi kramp in mn onderbuik.
    = en inderdaad emotioneel
    verder nog niks, pas later in de zwangerschap kreeg ik de andere kwaaltjes, waaronder veel spugen.

4. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    1e cryo tp.
    op terugweg vanuit Dusseldorf onwijze steken in mn baarmoeder...is heel de zwangerschap zo gebleven toen trouwens.
    Ongi krampen
    pijn in de onderrug
    Opvliegers zowel temperatuur als humeur !!!!
    Tepels die aanvoelden alsof er naalden in gestoken werden.
    agressief naar mensen toe die verkeerde opmerking maakten )(dit kunnen ook spanningen geweest zijn van de www )

2e Cryo tp.

Vanaf het moment dat ik een half uur ontkleed in de stoel heb liggen wachten op dr S heb ik het IJSKOUD gehad.
    Ongi kramp ook weer onwijs veel
    Zeurend gevoel in onderrug en buik
    Heel gevoelige (.)(.) alleen wijzen kon ik al van huilen.
    Nu nog last van Tepels die een eigen leven leiden en me door de grond laten zakken van pijn als het ook maar iets kouder is.
    Humeurig ook weer....
    allemaal begonnen vanaf dag 8 t/m dag 16 na tp

Daarna vond ik het niet erg meer omdat ik knal rose teste natuurlijk en ik wist waar het vandaan kwam :D

Kan niet wachten tot ik jou symptomen hier lees

smakkkkkkkkkkkkkk

5. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Tijdens de wachtweken lag ik in het ziekenhuis, dus daar is het anders dan thuis.
    Al sliep ik wel veel, was ik emotioneler en rook ik de bloemen van de kamer naast mij. Ook vond ik niet alles even lekker, maar ja wat wil je met zh eten;)
    De "pijn" in mn borsten die ik altijd elke maand had, had ik dus nu niet......
    Niet echt heel veel aantoonbare dingen dus.
    Succes!!!!

6. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ik heb er ook een paar...

ik had de "hips", iets tussen hikken en boeren
    trek als je in bed ligt (gaan slapen/wakker worden en dan denken.... hmmmm ik ga maar eens wat te eten pakken)
    gevoelige borsten (maar deze is niet nieuw)
    belachelijk koud (ook al genoemd)

Marjah

Misschien een ideetje:een soort van NOD lijst met alle symptomen waarachter wordt gezet hoeveel dames hier last van hadden en onder aan de lijst het aantal deelneemsters? Nu moet je alle berichtjes door scrollen om erachter te komen...

7. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Bij dochter: NIKS! Alleen ongibuikpijn waardoor ik er heilig van overtuigd was dat ik ongi ging worden.
    Wel op dag 5 na tp een vreselijk pijnlijke steek die 10 sec aanhield wrs was dat innesteling.
    Bij miskraam in oktober weer NIKS. Maar wel weer op dag 5 na tp zelfde buikpijn.

8. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Ik heb er ook een paar:

Medicatie: Progynova en Utrogestan
    Symptomen voor NOD:
    - steekjes in baarmoeder
    - rommelende darmen
    - diarree zonder ziek te voelen
    - ineens het gevoel hebben alsof mijn wangen in brand stonden
    - sommig eten gewoonweg niet meer lekker vinden ineens
    - gevoel hebben ongi te worden en dit zeker te weten
    Symptomen na NOD:
    - hetzelfde als bovenstaanden
    - positieve test
    - pijnlijke borsten
    - vlagen van misselijkheid

DUIM DUIM DUIM VOOR JULLIE ALLEMAAL MEIDEN!!!

9. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Mijn symptomen:

Medicatie: Lucrin, gonalF, pregnyl en Utrogestan
    Symptomen voor NOD:
    - amper, pas 1 dag voor nod (had de dagen ervoor andere 'nephormoonsymptomen' weg voelen vloeien)wel beetje zweverig en draaierig en gevoelige tepels

Symptomen na NOD:
    -gevoelige tepels
    - positieve test
    - vlagen van misselijkheid
    - krampjes en steekjes in buik
    - heel koud en soms heel warm
    - paar dagen later pijnlijke borsten

allemaal veel succes!!!!

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Bij onze tp van 2 cryo wondertjes:
    Helemaal geen symptomen van de utrogestan, Maar na een paar dagen gingen de bolletjes er wel moeilijk in * schaam* en dat vond ik maar vreemd hihih maar niet nadenken:D

Na nod:
    Positieve test
    Beetje moe
    Maar voor de rest helemaal niks!!

11. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

19 jul 2009
    377
    0
    0
    Ik heb mijn eigen kleine bedrijfje
    far far away land
    eerste week: ontzettend moe, veel pijn in mijn onderbuik, vermageren

Tot nu: pijnlijke borsten (die verdwijnen soms een dagje of 2) , af en toe krampjes in mijn onderbuik, meer witverlies, emotioneler, PUKKELS, slechte eetlust, verstoord slaapritme

Het is moeilijk om te zeggen of dit van de zwangerschap is of van de ondersteunende medicatie, tot nu toe neem ik nog steeds metformin, progyluton en progestron bolletjes. S'avonds ook baby aspirine.

12. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Ik heb rond de 2 cryopogingen een heel uitgebreid dagboekje bijgehouden, om mezelf niet gek te maken bij een volgende TP ;) (met uiteindelijk tegenovergesteld effect, haha)

Bij de verse poging had ik na TP 2x2 utrogestan, bij de cryo's 3x2 utrogestan en 2x progynova per dag.

Ik was alle 3 de keren de dag na TP héél moe. Verder ook moe gebleven, maar de 2 keer dat ik zwanger was werd dat in de 2e ww een ander soort moe. Vanaf een week na TP misselijk >> bleek dus ook van de medicijnen te komen.
    Na de eerste TP na een week pukkeltjes op mijn borsten, wat ik net na de pregnylspuit ook had. Tweede zwangerschap niet gehad.

Wat duidelijk níet van de medicijnen kwam was dat ik bij beide zwangerschappen (en de 3e TP dus niet) rond dag 5 na TP een paar uur lang heel erge buikpijn (krampen en steken) had, waarna ik het gevoel bleef houden heel erg ongesteld te gaan worden. Bij de laatste TP had ik pas later dat ongesteldheidsgevoel, en geen heel erge buikpijn gehad rond wd 5.

Deel Deze Pagina