Wederom een vraagje van mijn kant Wanneer 'klussen' jullie rond de eisprong? Dus voor tijdens en vlak na de eisprong? Om de dag of toch elke dag of ..... In verband met het volgende: De kwaliteit van het sperma wordt beïnvloed door de frequentie van zaadlozing. Te lang "sparen" is niet goed voor de kwaliteit van de zaadcellen. Maar te veel zaadlozingen achter elkaar zorgen er voor dat het sperma weinig zaadcellen bevat. Een dagelijkse ejaculatie veroorzaakt uitputting van de voorraad zaadcellen, de eerste zaadlozing bevat de meeste zaadcellen, de tweede aanmerkelijk minder en de derde bevat vaak nauwelijks nog spermacellen. Om de kwaliteit van het sperma optimaal te houden is het dus het beste om niet te vaak en niet te weinig te vrijen (klaar te komen). Soms wordt er beweerd om de twee tot drie dagen vrijen. Andere onderzoeken beweren dat een vrijfrequentie van elke 36 tot 48 uur een goede zaadkwaliteit geeft.
Hoi, Ja lastig is dat he? Welke informatie klopt nu... Ik houd aan om de dag of om de 2 dagen. Liefs MammaJo.
ach ja en men zegt dat dit ook weer achterhaalt is. Er zijn genoeg gyn die nu al zeggen dat om de dag achterhaal is en elke dag prima kan.
wij deden het om de dag, maar de maand dat ik zwanger werd hebben we het de dag voor en de dag van eisprong gedaan en dat was blijkbaar voldoende gewoon doen wanneer je zin hebt, eisprong natuurlijk wel wat in de gaten houden, maar niet dat het een moetje word
wij hebben er niet zo op gelet en daarmee is het ook gelukt! We deden het gewoon wanneer we zin hadden. Rond de bevruchting hebben we het geloof ik 3 keer gedaan, maar ik weet niet meer of het nou om de dag of elke dag was... Ik dacht om de dag.
Met om de dag schijnt de kwaliteit van het sperma het beste te zijn. Het kan trouwens helemaal geen kwaad om het iedere dag te doen hoor. Het is niet zo dat het sperma daar slechter van wordt, het worden er alleen wat minder.