Hallo Allemaal, Ik ben Mariska en na meer dan 2 jaar zijn we nu met icsi gestart. Gisteren heb ik op het concert van d Red hot chili peppers door een arts bij de EHBO mijn pregnylspuit laten zetten en morgen is de punctie! We zijn er pas achter dat ik een lage amh-waarde heb, 0,37 daardoor ook niet zoveel follikels. Maandag waren het er 6 en wo nog 3 misschien 4. Ik ben superzenuwachtig voor de punctie, ze hadden mij gezegd dat ik onder volledige narcose gebracht zou worden omdat ik een aangeboren hartafwijking heb, maar nu woensdag zeiden ze dat het toch een licht roesje en plaatselijke verdoving zou zijn. wat vonden jullie van de punctie? was het te vergelijken met een hydroscopie of helemaal niet? dat was bij zonder verdoving en deed wel wat pijn, maar viel alles mee. Graag hoor ik jullie verhalen! xx Mariska
Hoi Mariska, Succes met je punctie. Lage AMH;misschien heb je zin om met ons mee te kletsen op het Poffertjes en Pannekoekentopic (bij de MMM clubs), wij hebben (bijna) allemaal een laag AMH. X
Ik vond het een andere pijn. Niet zeerder, maar ook niet minder pijnlijk, gewoon anders. Maar zeker goed te doen hoor ( als je een ervaren arts hebt)
Hi Mariska, Ik heb afgelopen maandag de punctie gehad en ik heb er helemaal niks van gevoeld! Vooraf was ik panisch want in eerste instantie hadden ze me verteld dat ik het moest doen met 2 paracetamol en 4 prikjes om de vaginawand te verdoven, maar uiteindelijk heb ik een Diazepam tabletje gekregen (te vergelijken met Valium) en een Pethidine prik in mijn bil (te vergelijken met Morfine) en nog de 4 prikjes om mijn baarmoedermond en vaginawand te verdoven. Het is me echt voor 200% meegevallen. Er staat een uitgebreid verslag op mijn blog als je meer wilt lezen over mijn ervaring. Ik heb van te voren ook zoveel negatieve verhalen gehoord en gelezen, maar heb nu dus uit eigen ervaring dat het niet altijd zo erg hoeft te zijn! Heel veel succes! Liefs, RooDje
Vergeet nog te zeggen dat ik denk dat het het belangrijkst is dat je je overgeeft aan de medicatie die je krijgt en je zoveel mogelijk probeert te ontspannen!
Ik kreeg de 1e en 2e keer alleen 2 paracetamol en 4 prikjes. Was ik even vergeten te zeggen en is idd wel belangrijk.
Bedankt voor jullie reacties, vanmorgen de punctie gehad, 2 plaatselijke verdovingen en infuus met rapifen. Het was best pijnlijk omdat mijn linker eierstok niet goed ligt, maar het viel uiteindelijk nog wel mee. 3 grote follikels en 1 kleine , helaas maar 2 eitjes, morgen meer nieuws!
Hoi Mariska, Blij dat het je toch een beetje is meegevallen. Hopelijk worden je 2 eitjes goed bevrucht! Nu lekker uitrusten en opladen voor de terugplaatsing! Laat je lekker verwennen! Liefs, RooDje