Binnenkort starten wij met onze 4e IVF. Nu wordt het ICSI. Na 2x menopur met wisselend resultaat adviseren ze nu GonalF. We twijfelen enorm. Iemand ervaring met GonalF in vergelijkbare situatie?
hey, Mijn eerste keer was met gonal f. ik had uiteindelijk 15 eitjes die ze uitgehaald hebben, de enige keer zoveel. maar natuurlijk het ene eitje was verder gerijpt dan het andere. Uiteindelijk hebben ze 1 kunnen terug plaatsen. Bij mij ligt het probleem aan mijn chromosomen, dus moesten ze zien welke rijp waren, die bevruchten, zien welke goede chromosomen hadden, en of die ver genoeg waren om terug te plaatsen. dus konden ze uiteindelijk maar 1tje terug steken. De keren erna hebben ze met menopur gedaan. 1x de lange behandeling waar ik 2weken ofzo langer moest spuiten zetten, maar dat had uiteindelijk niks opgeleverd. er was toen geen 1 goed qua chromosomen. Als ze denken dat dit voor u beter is, vertrouw er dan op. Mensen kennen normaal gezien hun vak. Natuurlijk is het ene ziekenhuis beter dan het andere op gebied van behandelingen, wij zijn toen bij het beste geweest volgens sommige. Ook is het belangrijk wat jij er voor doet, bvb rustig zijn, gezond zijn etc. alvast veel succes!! Het lukt u wel! Zoals bij ons, 4de keer goede keer
Hallo Wilma Ik heb 1 poging gedaan met eigen eitjes. ( amh 0,2) met gonal-f. Resultaat 1 eitje, 1 embryo die is teruggeplaatst zonder resultaat helaas. Volgens mij maakt het niet uit 'welk spul' je gebruikt. De situatie/je lichaam moet oké genoeg zijn en je moet een beetje geluk hebben.... Ik ben daarna over gegaan om donoreitjes. Succes!!!!!
Hoi, Hier op het forum lees ik vaak verschillende berichten over AMH waardes; de ene gelooft heilig dat dat de beste voorspeller is, terwijl anderen juist succesverhalen laten zien. Zelf werk ik in de medische sector en heb ik er veel artikelen over gelezen, omdat ik zelf ook erg laag amh heb (0.3). Zoals ik het heb begrepen is een lage AMH waarde niet een betere voorspeller dan FSH en leeftijd. Echter als FSH en leeftijd hoog zijn én AMH laag dan heb je beduidend negatievere prognose. Zelf heb ik een ICSI gehad met Gonal-F, 225 eenheden. Dat leverde 9 eicellen en 8 bevruchtingen op, waaronder 3 goede embryo's. Van de eerste tp direct zwanger, maar jammer genoeg bij 12 wk echo slecht nieuws. Toen we toe waren aan cryo tp was ik spontaan zwanger en nu al op de helft. Oftewel hier ook een succes verhaal met laag AMH (overigens ook laag FSH en nu 33 jaar oud) Ik heb nooit anders dan Gonal F gehad, dus ik weet niet wat het verschil is qua bijwerkingen in vergelijking met andere medicatie. toitoitoi!
Gonal f heeft bij mij resp. 6, 8 en 12 eicellen opgeleverd bij een AMH van 0.7. Echter telkens weinig bevruchtingen ( geen, 3 en 5) en nooit cryo's. Ik had slechte kwaliteit eicellen, met het zaad was niets mis. Ter voorbereiding op een zelfbetaalde poging in DD. DHEA gebruikt en in die periode spontaan zwanger geraakt. Misschien voor jullie ook nog een optie? Succes, het is slopend.