Hallo Allemaal, Ik ben aan het afwegen of een 4e poging betaaalbaar is voor ons. Op de belastingdienst zag ik onderstaande tekst zoals ik het leest zou ik dus een deel van de kosten toch nog kunnen aftrekken volgend jaar. Als dit zo is kan ik nu geld lenen om de behandeling te kunnen doen. Wie heeft er meer verstand van... Aftrek ziektekosten 2009 De belastingaftrek van ziektekosten is in 2009 veranderd. Dat kan voor u gevolgen hebben. Bepaalde kosten zijn niet meer aftrekbaar. Wel aftrekbaar onder bepaalde voorwaarden blijven de zogenoemde specifieke zorgkosten. Hieronder leest u welke kosten dit zijn, en hoe u de aftrek berekent. De nieuwe regeling 'aftrek specifieke zorgkosten' vervangt vanaf 2009 de oude regeling 'aftrek ziektekosten of andere buitengewone uitgaven'. Aftrekbare specifieke zorgkosten 2009 Kosten voor een bezoek aan de huisarts of voor voorgeschreven medicijnen mag u nog aftrekken. Verder mag u uitgaven aftrekken voor: genees- en heelkundige hulp voorgeschreven medicijnen hulpmiddelen, zoals steunzolen of een rolstoel vervoer, zoals reiskosten naar een huisarts of ziekenhuis een dieet extra gezinshulp extra kleding en beddengoed reiskosten voor ziekenbezoek
Ik heb geen idee, maar ik zou de belastingdienst bellen, of langsgaan op een belasting kantoor. Succes ermee.
De kosten voor adoptie zijn niet meer aftrekbaar, dus ik gok de kosten voor IVF ook niet. Ik zou er alvast niet vanuit gaan en het dus ook niet meerekenen in je budget. Maar je zou er altijd een mailtje aan kunnen wagen. Bellen heeft geen nut, want je kan achteraf niets bewijzen als ze dan iets anders zeggen. Zorg altijd dat je dit soort dingen zwart op wit regelt. Succes!
Inmiddels heb ik een belastingsadviseur om advies gevraagd. Zoals hij de teks leest zou het dus zo moeten zijn dat we alle pogingen na de 3e bij de belasting kunnen opvoeren. Hij zij dat het er wel vanaf hing welke inspecteur je treft na de aangiften. De ene is makkelijker dan de ander. Ze hebben dus geen eenduidige werkwijze. Dat is bijzonder vreemd. Ik kreeg de tip om het belastingkantoor aan te schrijven. Dat ik zwart op wit krijg dat de regeleing inhoud dat je ivf kan aftrekken.