Ik start de volgende ronde met IUI en moet Pregnyl laten spuiten voor eisprong, maar ook een week na de eisprong. Dit doen ze voor het verlengen van de luteale fase. Ben heel benieuwd of meer meiden dit hebben gehad en of dit geholpen heeft. Ook vraag ik me af hoe het dan zit met testen/ongi. Had net gekeken op internet en zag dat het even duurt (dag of 10) voordat je een zw.test kan doen na de Pregnyl, maar ik krijg na een week nog een prik en dan zou ik dus pas na een week of twee na de laatste prik kunnen testen en dan zit ik dus al drie weken na inseminatie. Hoe weet ik dan wanneer ik weer moet starten met prikken van Puregon, want misschien komt m'n ongi later door de hormonen maar loopt m'n cyclus wel door (had ik bij Utrogestan ook)??? En als ik dan start zodra m'n ongi begint, dan ben ik misschien al te laat met de Puregon. Lastig allemaal.
Pregnyl wordt inderdaad ook gegeven om je luteale fase te verlengen. Om de eisprong op te wekken spuit je een hele hoge dosis. Na de eisprong is dit maar een kleine hoeveelheid. Ik spoot op dag 5,7 en 9 na de eisprong 1500 IE. Sommigen krijgen ook eenmalig IE 2000-5000. Bij mij werkte dat erg goed. Je moet er inderdaad wel rekening mee houden als je een zwangerschapstest wil doen. Het duurt een dag of 8 na het spuiten(voor 5000 IE) voordat het uit je lichaam is. Pregnyl halveert elke dag. Dus aan de hand van het aantal eenheden kun je uitrekenen hoe lang het duurt voordat het uit je lichaam is. Je begint pas met Puregon spuiten als je op cyclusdag 3 zit. Het maakt niet uit hoeveel dagen na de IUI je ongesteld wordt. Je begint pas met tellen als je helderrood bloedverlies hebt. Dus dan begin je sowieso altijd op het juiste moment. Je menstruatie kan wel gewoon komen als je nog Pregnyl in je lichaam hebt, dat wordt op een gegeven moment niet meer geblokkeerd. Als je niet ongesteld wordt, je overtijd bent en je niet meer vals-positief kunt testen, mag je een zwangerschapstest doen. Succes!
Bedankt voor je reactie! Ik moet volgens mij op dag 2 al starten met de Puregon ipv op dag 3. Verder dus gewoon m'n ongi afwachten en testen als ik echt ver overtijd ben. Hoop dat die Pregnyl voor mij niet hetzelfde werkt als met de Utrogestan, want daar werd ik ook niet ongesteld door maar bij echo's zagen ze toen dat mijn cyclus wel doorliep. Werd dan ongesteld een dag of 4 na laatste medicatie, maar zat dan al een week voor m'n ovulatie!! Had de gyn nog nooit meegemaakt, maar had ik toevallig al op internet gelezen en had dus een vroegere echo gevraagd waardoor dit naar voren kwam.