We gaan ervoor 2de kindje (IUI)

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by carma, Mar 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. carma

carma Niet meer actief

#1 carma, Mar 1, 2010
    Last edited by a moderator: Mar 1, 2010
    OOOOO het word weer spannend hier.
    Maandag 8 maart hebben we weer een afspraak in de kliniek.
    We gaan voor ons 2de kindje. (1ste ook via iui)
    Het voelt deze keer wel anders als bij de eerste keer, het is relaxter
    Je weet wat er te wachten staat
    Deze afspraak is gewoon een consult maar ik hoop dat ik direct de gonal F mee krijg want rond de 13de moet ik ongi worden dus ik zou gelijk aan de gang kunnen.
    Ik ben helemaal hyper, en kan niet wachten om weer zwanger te zijn.
    Maar goed, ik hou het realistisch de vorige keer duurde het 4 pogingen voor het raak was.
    De eerste 2 keer was met clomid, nou die rommel hoef ik niet meer.
    En de andere 2x met gonal F spuiten.
    Totaal hebben we 4 jaar op ons 1ste wondertje gewacht.

Ik moet er wel bij vertellen dat ik behoorlijk overgewicht heb (waar het probleem trouwens niet lag)
    Niemand wilde ons helpen, tot een klant mij over de geertgenkliniek vertelden.
    Zij deden totaal niet moeilijk over mijn gewicht, zij kijken naar de persoon en of je het aan kan 9 maanden zwanger te zijn.
    Mijn Man zijn probleem was door de iui ook geen probleem meer dus gaan met die banaan
    Ik ben deze mensen zo dankbaar:)

Nu ik weer 30 kilo ben afgevallen (iets lichter als voor de vorige zwangerschap) en het faillisement enz enz redelijk heb verwerkt voel ik dat ik er geestelijk en lichamelijk weer klaar voor ben.

Misschien zijn er meer meiden met iui pogingen of met overgewicht en zwangerschapswens die hier met mij mee willen kletsen

2. Chahida

Chahida Bekend lid

Dec 7, 2005
    524
    0
    16
    Verwegistan
    #2 Chahida, Mar 1, 2010
    Last edited: Mar 1, 2010
    Hoi hoi,

Ik zelf ga ook voor een 2de nu, met mijn eerste ook zwanger geraakt door middel van een IUI maar dan wel met Clomid, was gelijk toen de eerste keer raak.
    Het kriebelde bij mij al heel lang en ben inmiddels ook al weer bijna 2 jaar bezig nu, ik dacht dat het misschien wel spontaan zou lukken aangezien ik in 2008 een miskraam heb gehad maar helaas.
    Dus we hebben ons eerste consult morgen 2maart, ben echt benieuwd ook we wat zenuwachtig, maar goed we gaan er nu weer voor en hopelijk zal het weer net zo snel raak zijn als bij mijn kleine toen.
    Jammer genoeg had ik nu gehoopt dat mijn eitje had gewacht met springen tot na de afspraak, maar helaas hij is net geweest, dus verschijnlijk weer normale cyclus, mijn cyclus is echt helemaal door de war word er echt gek van..

En hopelijk is het voor jou ook snel raak.

3. carma

carma Niet meer actief

Hoi chahida

O wat spannend ook weer voor jullie
    Jammer dat het niet zo gelukt is maar goed het maakt niet uit hoe ze er komen als ze er maar komen en als het maar uit liefde is
    Ik ga voor je duimen, hou me op de hoogte.

Wij maakte al een geintje, onze dochter is nu 1,5 en ze gaat mee naar de afspraken omdat we onze plannen nog even geheim willen houden
    Hoeveel kinderen kunnen zeggen dat ze bij de verwekking van hun broertje of zusje zijn geweest (hihihi)

We willen trouwens onze plannen dit keer even voor ons houden voor familie en vrienden omdat anders iedereen steeds iedere maand vraagt en en en, daar word ik zo onrustig van
    Plus dat het straks als het zo ver mag komen dan leuker is om het te vertellen
    de vorige keer wisten ze dat we er mee bezig waren.

Moet wel lachen ik kan met iedere groep meeschrijven als het om "problemen" gaat
    niet vanzelf zwanger worden, iui, overgewicht en zwanger worden, maagband en zwanger worden en 36 en zwanger worden.
    Ach ja zolang ik er nog om kan lachen

4. Kuipersl

Kuipersl Actief lid

Aug 24, 2007
    421
    0
    16
    Wij gaan ook voor een tweede kindje. Onze eerste dochter is na de allereerste IUI geboren en zij is nu 13 maanden. Ik ben vorige zaterdag begonnen met Lucrin en Gonal-f. Ik hoop maar dat het allemaal nog een keertje lukt. Fijn dat jullie op het forum zijn!

5. carma

carma Niet meer actief

Hallo kuipersl

Oooo voor jullie dus ook weer spannende tijden
    onze dochter is 17,5 maand
    Jij schrijft dat je bent gestart met lucrin en Gonal-f, nu ken ik gonal-f we maar waar is lucrin voor?
    Ik hoop ook voor jullie dat het snel raak is

Ik hoop bij mij eerst komende ongi gelijk te mogen beginnen met spuiten.
    Spannend spannend spannend
    het is ook heerlijk om het met lotgenoten te kunnen delen
    Suc6 deze maand, hou me maar op de hoorgte

6. Kuipersl

Kuipersl Actief lid

Aug 24, 2007
    421
    0
    16
    Lucrin zorgt ervoor dat de geslachtshormoonproductie onderdrukt wordt en wordt gebruikt om ervoor te zorgen dat er niet spontaan een eisprong op kan treden tijdens een behandeling op een ongewenst moment.
    De gonal-f zorgt er dan weer voor dat er zich eiblaasjes gaan ontwikkelen en uiteindelijk moet de pregnyl er dan voor zorgen dat er een eisprong plaatsvindt op een moment dat je het wèl wil.

Ze wilden in het ziekenhuis eigenlijk gaan beginnen met IUI in mijn eigen cyclus, dus zonder hormonen. Maar omdat wij hele positieve ervaringen hadden op deze manier voelde het bij mij niet goed om alles opeens te gaan veranderen. Ik heb toen gevraagd of het niet op dezelfde manier mocht als 2 jaar geleden en dat kon gelukkig.

Heb jij het spuiten als emotioneel zwaar ervaren?

7. carma

carma Niet meer actief

Nee helemaal niet
    Ik vond het in het begin een beetje ecg maar verder hoorde het er voor mij gewoon bij
    Als je op een gegeven moment al zo lang bezig bent zie je alles als een kans, toch?
    Nu ben ik ook een vrij nuchter iemand op dit vlak
    Er zijn ook veel vrouwen die heel emo worden als hun kind een spuitje krijgt en erg huilt, dat heb ik ook niet
    Het hoort erbij en is een deel van in dit geval mijn leven en het zorgt voor iets moois

Heb jij het wel zwaar gevonden?

Ik heb trouwens geen lucrin gehad, alleen gonal F en pregnyl
    Krijg je dit als je geen regelmatige cyclus hebt normaal?

8. Kuipersl

Kuipersl Actief lid

Aug 24, 2007
    421
    0
    16
    Ik ben ook heel nuchter. En ik ben ook altijd heel open over ons traject. Iedereen mag me alles vragen!
    Over het spuiten zeg ik altijd: het is net als tandenpoetsen, dat moet ook elke avond voor je gaat slapen!

Nee, mij maakt het niet uit. Ik heb er helemaal geen last van. Ik spuit elke avond om 19.00 uur, en als ik dan per ongeluk in de auto of zo zit, dan stop ik op een parkeerplaats. Ik heb zo'n prikpen en die kan je thuis al voorbereiden. Dan hoef je alleen nog maar op het knopje te drukken. Haha!

Lucrin, nee..geen idee. Het heeft niks te maken met een onregelmatige cyclus, want mijn cyclus is juist heel regelmatig. Altijd ergens tussen de 28 en 31 dagen.
    In 'mijn' ziekenhuis doen ze dat altijd zo wanneer je IUI met hormonen hebt. Kan wel dat het per ziekenhuis verschilt, hoor!

Gezien jouw gebruikersnaam ben jij van 73...dan schelen we niet zoveel..ik ben van 74!

9. carma

carma Niet meer actief

O ja zo werk die prikpen, ik was het alweer vergeten
    Alleen lastig als je een adertje raakt au au
    In het geval van de prikpen is een buik wel handig :D
    Vastpakken die handel en prikken;)

Klopt ik ben van 1973
    Het klokje tikt voor mijn gevoel dan ook wel, ik wil niet op mijn 40ste nog moeder worden
    Bij elk jaar wat erbij komt is het risico toch weer groter
    Heb jij dat gevoel ook?

Ik ben heel zwaar in kilo's, maar ik kan alles mensen denken vaak ook niet dat het zo erg is.
    Hierdoor ben ik ook een risico maar mijn vorige zwangerschap ging super. ( geen hoog cholesterol geen suiker enz enz)
    Ik was het medisch wonder van het radboud:$
    Ik ben in het ziekenhuis bevallen omdat het moet, maar ik zou ook niet anders willen
    Lekker alles bij de hand.

Ik ben nu wel iets lichter als voor de vorige zwangerschap. (30 kilo afgevallen)
    Ik voel dat ik er klaar voor ben, lichamelijk en geestelijk.

Wat is bij jullie het "probleem" als ik dat weten mag tenminste?
    Bij ons is het een zaadprobleem in combi met een rijpings probleem van mijn eitje(s).
    Zaad is weinig en traag en de eitje(s) worden niet groot genoeg

10. Kuipersl

Kuipersl Actief lid

Aug 24, 2007
    421
    0
    16
    Heel herkenbaar! Bij mij tikt de biologische klok ook wel, maar heel eerlijk gezegd is met de komst van onze dochter de druk wel van de ketel. Als er nog eentje bij komt..graag...als het niet lukt, dan moeten we dat accepteren.
    Vòòrdat onze dochter er was was ik dagelijks bezig (in mijn hoofd dan) met: misschien lukt het wel nooit, iedereen krijgt kindjes en wij niet etc.etc.etc... dat is er nu vanaf!
    Ik heb geen problemen met mijn gewicht. Ik ben zo'n gelukkige die met normaal eten en elke week sporten ik ongeveer rond hetzelfde gewicht blijf schommelen. Soms een beetje meer, soms een beetje minder, maar niet schokkend. BMI = 22 ongeveer dus prima.
    Ondanks je gewicht: ik ga de volgende keer ook in het ziekenhuis bevallen. Ik moest met persweeen in een suzuki Alto naar het ziekenhuis met de verloskundige. Dat dus echt noooooit weer!!
    Het probleem dat wij hebben is dat er een zgn. cervix-factor is geconstateerd, wat inhoudt dat de zaadcellen van mijn vriend niet goed door het baarmoederslijmvlies kunnen zwemmen.
    Hopelijk kunnen ze met IUI het probleem nog een keertje omzeilen!
    Waar wonen jullie? Ik sinds een jaar of 5 in Breda. Wij zijn onder behandeling in het ziekenhuis van Tilburg.

11. carma

carma Niet meer actief

JAAAAAAAAA we hebben groen licht:D
    De Gonal F ligt in de koelkast, nu ongi worden rond de 13/14de maart en de 3de dag starten met spuiten

We zijn zo blij, nu hopen dat het snel raak is;)

12. Kuipersl

Kuipersl Actief lid

Aug 24, 2007
    421
    0
    16
    Hopelijk snel resultaat!!
    Wij hebben gister de eerste IUI gehad. Spannend................ Vraagje, waarom bewaar jij de Gonal-f in de koelkast?? Ik heb de bijsluiter gelezen van mijn doosje, maar daar staat het niet op. Ook niet op de site van het ziekenhuis.

13. carma

carma Niet meer actief

Ja zeker in de koelkast bewaren
    Dat is mij ook gezegt

Heel veel suc6 op het wachtbankje, dit is het ergste
    WACHTEN WACHTEN WACHTEN

Ik duim voor je

14. mandy80

mandy80 Actief lid

Apr 2, 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    Hoi hoi,

Ook ik ga ga voor een 2de IUI kindje!!
    Uit poging 10, jaja poging 10.. kwam een gezonde zoon!!
    Nu net poging 11 achter de rug en wachtn op de duivel of een positieve test!!
    Ik doe eerst vier IUI in eigencyclus alleen emt pregny, als eht binnen 4x niet gelukt is beginnen we aan de medicatie.

S6 allemaal!!
    gr mandy

15. carma

carma Niet meer actief

Hoi Mandy

Jéééé 10 pogingen, maar allemaal met eigen cyclus of ook met hormonen?
    Gefeliciteerd nog met jullie gezonde zoon
    Nu is het weer poging 1 toch, nieuwe ronde nieuwe kansen.
    Ik zal voor je duimen.

groetjes mariek

16. mandy80

mandy80 Actief lid

Apr 2, 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    5 in eigen (stiekum, werd zo naar van de clomid) en 5 met, maar vraag me niet welke poging want dat is alweer 4jaar gelden...
    wel 2 miskramen en 1 gezonde kerel!
    gr mandy

17. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Hoi Marieke,

Ook hier een zwaar gewichtsprobleem.
    Ik heb jouw eerdere topic ook gelezen waarin je zo dapper je gewicht noemt. Ik vind dit nog best moeilijk, maar kan wel zeggen dat ik ongeveer net zoveel weeg als jij.

Drie jaar lang heb ik geprobeerd af te vallen, maar telkens na een kg of 8 stagneert het. Ik ben nu weer 7 kg kwijt en ben ondertussen weer een paar weken aan het worstelen. Er wil niet meer af, dat frustreert, dan ga ik weer snaaien, dan zit er weer een kilo aan, die moet er dan weer af. Resultaat: 6 weken lang niks afgevallen.
    Over 5 weken eerste afspraak bij Geertgen en ik word nu echt zenuwachtig. Ik wil zo graag nog zo'n 7 kg kwijt zijn voor die afspraak.
    Misschien leg ik mezelf ook wel teveel druk op :(
    Ik ben nu min of meer aan het accepteren dat ik me niet zo druk hoef te maken als het gaat om gewicht en Geertgen.
    Nu heb ik weer iets nieuws gevonden: nu maak ik me druk om gewicht en controles bij een andere gyn als ik eenmaal zwanger wegga bij Geertgen. En zal alles wel goed gaan? Denk ik niet, als ik toch een te hoge bloeddruk krijg o.i.d. 'was ik nou maar toch afgevallen' ?
    Maar ja, dan komt het kind er nooit, denk ik. Ja, misschien als mijn man de 35 is gepasseerd, maar dat gun ik hem niet. Hij is nu 30 en is er nu klaar voor en ik ook, dat eeuwige getob met die kilo's en telkens die confrontaties met zwangeren in mijn omgeving. Ik ben het meer dan zat.

Jij schreef dat je voelt dat je er lichamelijk en geestelijk klaar voor bent. Voelde je dat bij je eerste ook? Had je geen zorgen om je gezondheid?

Sorry voor mijn langdradigheid en vrijpostigheid, de zenuwen spelen vandaag wat op :) Ik had ook al deze maand naar Geertgen gekund, maar durfde nog niet, dus heb zelf 19 april voorgesteld....sukkelig he? :)

Groetjes Annedore

18. carma

carma Niet meer actief

Hoi Annedore

Wat spannend, naar geertgen leuk hoor
    Ik kwam 8 maart daar (nu voor de 2de) en ik hoefde mijn gewicht niet eens te noemen

Ook in het ziekenhuis (radboud nijmegen) moest ik niet op de weegschaal
    In het begin heb ik geloof ik een keer het gewicht genoemd en tijdens de suiker test

Bij 30 wkn kreeg ik last van hoge bloeddruk maar dat had meer te maken met het zich aankondigende faillisement van mijn winkels.
    Tot die tijd had ik nergens last van en werkte ik gewoon een volle week als zelfstandig ondernemer van 3 winkels
    De dag dat mijn vliezen braken ('s nachts) heb ik nog gewerkt en de grote boodschappen voor het weekend gedaan (hahaha).
    Maar goed ook anders had mijn man dat moeten doen en dat was niks geworden.

De bevalling ging ook geweldig
    Om 2.45 had ik nog maar 1 cm ontsluiting en om 16.25 was onze dochter geboren.
    daarna moest de placenta er nog uit dat duurde langer als de geboorte en ik werd gehecht en om 18.00 zat ik met manlief gezellig aan de beschuit met muizen alsof er niks gebeurd was

Als jij lichamelijk verder goed bent nu en iets aan je conditie doet (ik heb altijd gesport) moet het in principe goed gaan
    Weet je als je van geertgen naar een gewoon ziekenhuis moet dan ben je al 12 wkn zwanger en wat willen ze dan doen als jij je gewicht noemt, je wegsturen??
    Ze zijn verplicht je te helpen.
    Er zijn ook zware dames die vanzelf zwanger worden.
    Maak je maar niet te druk.
    En anders ga je naar het ziekenhuis waar geertgen mee samen werkt ik meenin eindhoven
    Die zijn wel wat gewend denk ik.

Maak je maar niet te druk, laat het over je heen komen
    Kijk eerst eens waar het "probleem" ligt
    Je moet je babygeluk niet laten ontnemen doordat je meer gewicht hebt hoor

heel veel suc 6
    en als je meer info wil maar dan prive mag je me ook privé mailen op marieke.heijden@planet.nl

19. carma

carma Niet meer actief

ik heb me trouwens mega vergist in mijn cyclus
    Ik had de vorige keer een cyclus van 32/33 dagen, dus word ik niet op 14/15 maart ongi maar 16/17 maart
    ik voel dat het komt
    Wel een beetje stressen hoor, ik dacht even dat ik te laat was en dat het weer weg zou blijven

duimen jullie mee voor mij????

20. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Marieke,

Jouw verhaal doet mij zoveel meer geloven in babygeluk voor ons.
    Qua sporten zit het hier wel goed. Ik sport zo'n 4 keer per week en loop bijna elke dag een uur (of langer) met de honden.
    Eten doe ik zeer gevarieerd en overwegend gezond.

Bedankt voor je opbeurende berichtje. Zou er bijna de afspraak bij dr Ruis van willen vervroegen ;)

Wat betreft jullie traject. Ik hoop dat je netjes op tijd ongesteld gaat worden, dan kunnen jullie er weer voor gaan!

Groetjes Annedore

Share This Page