Sinds start mmm icm hormonen onregelmatige cyclus?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door puppy28, 22 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Hoi,

Ik heb een vraagje en wie weet dat iemand hier een antwoord weet, anders moet ik dit binnenkort nog eens navragen bij de gyn.

Voordat ik startte met de mmm had ik altijd een mooie regelmatige cyclus van 28/29 dagen. Ik kon er de klok op gelijk zetten. Sinds ik ben begonnen met iui icm hormonen, lijkt het alsof mijn lichaam niet meer helemaal goed functioneert zoals eerst, 24-32 dagen. Dit is na mijn miskraam alleen maar erger geworden. Mijn cyclus duurt nu veel korter en zit tussen de 21-26 dagen, met een uitschieter van 40 dagen. Kan het zo zijn dat, doordat je continu hormonen hebt gespoten/ingebracht, je cyclus van slag raakt?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Jazeker, je lichaam kan van slag zijn door zowel het hormoongebruik als de miskraam. Dat is iets wat bij heel veel vrouwen voor komt. Als je verder een goede eisprong hebt en je luteale fase is lang genoeg, dan kan een kortere of een langere cyclus geen kwaad.

3. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    @Jippie thnx voor je reactie, dat stelt me weer een beetje gerust. Ik moet wel zeggen dat ik vorig jaar een miskraam heb gehad en de iui's die erna heb gedaan, was met utrogestan. Mijn LF was idd te kort volgens de gynaecoloog. Ik denk dat ik het een beetje los moet laten allemaal.

Deel Deze Pagina