weinig eicellen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door shannen, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shannen

shannen Fanatiek lid

13 okt 2005
    1.410
    0
    0
    Hallo allemaal,

Vandaag bij de gyn geweest en te horen gekregen dat mijn bloedwaarden heel laag waren, het komt er op neer dat ik heel weinig eiccellen nog heb. Mijn waarde was (0,5) ze zeiden dat dit zelfs nog te laag was voor IVF of tenminste ze willen het wel proberen maar denken dat een spontane zwangerschap eerder zou lukken? Ik krijg nu eerste een kijkoperatie om te kijken of mijn eileiders wel open zijn. Ik heb al een dochtertje en daar hebben we lang over gedaan, maar toen waren mijn waardes allemaal nog goed en lag het aan mijn man, wiens zaad nu heel goed is.
    Na bewerking nog 27mlj goede zaadcellen.

Wie heeft dit ook? Ben er erg van geschrokken dit hadden we totaal niet verwacht.

Alvast bedankt,

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Naar nieuws voor jullie :(
    Sterkte!

Die waarde, was dat je AMH waarde?

3. shannen

shannen Fanatiek lid

13 okt 2005
    1.410
    0
    0
    Maartje dankje, idd de AMH waarde.

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Owke, mijn AMH waarde is 0,68, ook veel te laag, maar zie mijn banner... Niet dat mijn grote mazzel een garantie voor een ander is, maar toch...

Neus eens rond op dit forum en op de Freya site en zoek eens informatie over Dusseldorf. Ik denk dat je dan een hoop meer informatie kunt vinden.

Ook een heel goed idee: het vervroegde overgang topic, daar zitten meer meiden met een lage AMH waarde.

5. shannen

shannen Fanatiek lid

13 okt 2005
    1.410
    0
    0
    Super zeg gefeliciteerd!! Dat geeft toch weer een beetje hoop.

Ik zal eens kijken bij de topics dankjewel!!

6. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Wat een naar nieuws. Sterkte meid!

7. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    Hoi!

Ik ben 25 jaar en heb ook weinig eicellen. We zijn nu bezig met onze 2e IUI behandeling. Zaad van manlief was goed, maar niet supergoed! We staan nu alvast op de wachtlijst voor IVF omdat de wachtlijst erg lang is! Oh ja, mijn waarde was 0,6..

8. shannen

shannen Fanatiek lid

13 okt 2005
    1.410
    0
    0
    Beginneling24,

Bij welk zh zijn jullie in behandeling als ik vragen mag omdat ze zeiden tegen mij dat iui geen mogelijkheid was.
    Mijn vriend zijn zaad was ook goed. Ze zeiden dat we wel ivf zouden kunnen proberen maar natuurlijk zwanger worden was het beste. ja daar heb ik natuurlijk niet veel aan, wij moeten eerste de kijkoperatie afwachten of mijn eileiders open zijn, maar daar ging de gyn wel vanuit, omdat ik namelijk al eerder zwanger ben geweest.

en dan verder kijken.. Hoop dat jouw iui aanslaat.

9. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @Shannen; Ik zit in het zkhuis van Almelo.. Wij krijgen gewoon 6 xIUI.. Nu 2x zonder hormonen gehad. Waarschijnlijk nog 1x zonder hormonen, daarna dan met hormonen.. We komen op de wachtlijst voor IVF, maar er staat een lange wachttijd voor, ong. 4 maanden!!

10. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Wat en K** nieuws, he... :(

hierzo eentje met een AMH van 0,39.
    Ben 1x zwanger geweest via IVF (mk met 7 weken). Dus het kan :)

Ik zit nu in dusseldorf en normaal ben ik een enthousiaste schrijver in het begin 30 en verouderde eierstokken/laag eicelreserve topic. Nu ff niet zo gezellig topic, omdat er nogal veel gebeurd is met alle meiden... niet zo heel veel posi nieuws :(. Maar we gaan door! We zijn er nog niet...
    We willen allemaal zo' mooie banner als Maartje :)

11. shannen

shannen Fanatiek lid

13 okt 2005
    1.410
    0
    0
    Beginneling24

Hier onder behandeling in ZH enschede. Ik weet niet hoelang de wachtlijst in enschede is, ik hoor pas meer als ik de kijkoperatie gehad heb. 4maanden wachtlijst is idd best lang.

Hoop dat de iui aanslaat.

Marjah idd ik had jullie topic al een beetje doorgespit, idd we moeten de hoop niet verliezen, makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk..

12. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Shannen; wij moeten de ivf in zwolle doen.. Waarom dat is, weet ik niet, maar goed..!! We gaan ervoor dat we helemaal geen ivf hoeven te doen..!! Dinsdag mag ik testen..!! Dus is weer een spannende tijd!

13. shannen

shannen Fanatiek lid

13 okt 2005
    1.410
    0
    0
    @beginneling24 spannend zeg!! ik hoop dat het raak is.

14. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Hai meisjes!

Hier ook een Enschedese met een lage eicelvoorraad (AMH 0,39) gemeten toen in 29 was.
    Nu ben ik al weer 31...

Enschede en Almelo werken idd standaard samen met Zwolle, maar als je wilt zou je ook de IVF of ICSI icm met Dusseldorf kunnen doen.
    Hiermee voorkom je lange wachttijden.
    Let wel op je verzekering. Het kan zijn dat je voor DD best veel moet bijbetalen, omdat dit afhankelijk is van je buitenlanddekking.

En IVF of ICSI (wordt vaak gedaan bij weinig eicellen) is best mogelijk hoor met deze waarde.
    Er zijn genoeg voorbeelden te vinden van meiden die toch nog redelijk wat eicellen weten te produceren.

Succes!

15. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.459
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Ik ben ook iemand met een lage AMH, mijn waarde is maar 0,1!

Ik loop in Enschede met een combinatie met Dusseldorf, daar zullen de punctie en terugplaatsing plaatsvinden als ik zover kom.

Ik heb nu 1 IVF poging achter de rug die afgebroken is omdat er bij mij geen eitjes wilden groeien, dit was met decapeptyl en Gonal-f.

Nu ga ik maandag beginnen met decapaptyl in combinatie met Menopur 300. Ik hoop dat dit wel aanslaat maar ben op het ergste voorbereid.

Mocht dit niet lukken dan gaan we volledig over op Dusseldorf omdat ik eigenlijk geen vertrouwen heb in decapaptyl en het ziekenhuis in Enschede dat eigenlijk altijd wil gebruiken.

We hebben al een zoontje van 2 jaar waarbij ik bij de 4e IUI (toen nog geen idee dat mijn AMH zo laag was want wij zijn IUI gaan doen vanwege verklevingen in mijn eileiders) zwanger ben geraakt.

Ik heb wel iedere maand een eisprong met 1 eitje (dat is nu een aantal maanden bij gehouden en ook tijdens de IUI's). Wat de kwaliteit van mijn eitjes zijn dat weet ik niet maar ik ben er 1 keer zwanger mee geworden met een fantastisch resultaat.

Veel succes,
    Nataly

16. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Nataly; Goed om te horen dat jullie een kindje hebben gekregen via IUI.. Je hoort er volgens mij niet echt goede resultaten.. We zijn nu bijna in afwachting van mijn ongi.. Dit is mijn 2e IUI.. Maar goed.. We komen pas op de wachtlijst als manlief nog een keertje een potje heeft ingeleverd.. We hopen natuurlijk dat dit niet hoeft.. Nog ff 2 a 3 dagen afwachten..!!
    Dusseldorf.. Ik denk niet dat wij dat doen.. Maar goed, daar hebben we het verder ook nog nooit over gehad..!!

Jullie heel veel succes! Hoop dat jullie snel zwanger zijn van een mooi wondertje!

17. shannen

shannen Fanatiek lid

13 okt 2005
    1.410
    0
    0
    Beginneling24 en is de poging geslaagd?

Nataly1972 wat fijn dat jullie een kindje gekregen hebben via iui geeft toch weer hoop!!
    Succes met de ivf.

Hier ook elke maand wel een eisprong. Cyclus wel wisselend, 23 tot 26 dagen.

18. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    Nee, helaas is het niet gelukt! We gaan vrolijk door voor de volgende IUI!!

19. shannen

shannen Fanatiek lid

13 okt 2005
    1.410
    0
    0
    Veel succes met de volgende poging.

20. thalita

thalita Nieuw lid

3 mrt 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Ook bij mij is vorig jaar een vervroegde overgang geconstateerd, Januari jl laatste controle gehad, de situatie was hetzelfde gebleven. IVF had niet meer gekund.

Maar nu heb ik toch een spontane zwangerschap gekregen, ik ben nu 8 weken zwanger. Dus ik zou tegen iedereen willen zeggen geef de hoop niet op, maar geef het een plaatsje in je achterhoofd, dat heb ik ook uiteindelijk gedaan.

succes

Deel Deze Pagina