hoi dames,ik had dit topic eerst bij zwanger worden gezet maar niemand kon antwoorden dus zet ze even hier volgende cyclus begin ik met pregnyl(en dus clomid opnieuw) mijn vraagje is: ik zou dan 29 mei op zondag de spuit kunnen zetten(de dag erna is het dag 14 als men regels een dag na mijn nod beginnen wat zal zijn want met de clomid is is dit altijd zo) mijn man is nogal een rare die doet het wanner hij wil niet wanneer ik wil(lees wanneer ik vruchtbaar ben en het zou moeten) als ik dus zeg vandaag ben ik het vruchtbaarst en hij heeft geen zin dan is het dus voor de volgende dag. maar op zondag klussen we altijd omdat dat voor hem'beter' uitkomt(onbewust) haha ik weet dat hij een uur voor voetbal nieuws wilt klussen omdat ik dan twee uur in bed lig of in slaap val erna.(kan ie lekker voetbal kijken) dus als wij klussen op zondag tegen 9 a 10 uur s'avonds. wanneer moet ik de pregnyl nemen?(moet nog naar de gyn voor die vragen maar wil jullie eerst vragen) -dus wanneer dan spuit zetten? (enkele uren voor het klussen of erna...) -en wanneer springt die dan? -hoeveel uur(of dagen) voor je eisprong is het meest ideale om te klussen als het zaad matig is? dit is allemaal nieuw voor me dusja alvast bedankt!
Waarschijnlijk krijg je echo's en aan de hand van hoe groot je ei(tjes) is wordt tegen jouw gezegd wanneer je de pregnyl moet zetten. Voorbeeld van mezelf: ik heb op dinsdagavond 21.00 uur pregnyl gespoten en die donderdag 12.00 ben ik geinsemineerd (IUI). Omdat de zaadjes wat langer onderweg zijn bij 'normaal' vrijen (bij IUI wordt het hoger ingespoten) zal je eerder moeten vrijen. 36-40 uur na pregnyl vindt eisprong meestal plaats. Zaadjes hebben ook wel paar uur nodig om erheen te zwemmen