Lichaam van slag???

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door PBA, 26 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Mijn jongste zoon is nu 4 maandjes oud. Ik ben aan de pil weer en weer gewoon ongesteld geworden. Vroeger slikte ik een aantal strippen door om niet ongesteld te worden. Nu weer gedaan maar uiteraard eerst gewoon ongesteld laten worden. Maar nu ben ik al 8 dagen ongesteld dwars door mijn pil heen. Het is ook slijmeriger van structuur dan gewoon ongesteld zijn eigenlijk. Tampon blijft ook niet zitten en komt er weer uit tijdens het lopen. O ja normaal gesproken ben ik ongeveer 4 dagen ongesteld.
    Wat moet ik hier nu mee???

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

even aankijken, je lichaam is wrs nog niet helemaal ontzwangerd en dan. De eerste menstruatie kan sowieso wat heftiger zijn. Als je het niet vertrouwt maak dan een afspraak met je huisarts. Misschien kun je de eerste 3 maanden wel elke maand een stopweek doen om je lichaam de tijd te geven het opgebouwde bloed wel af te stoten. Als je merkt dat de menstruaties weer minder worden kun je weer een pilstrippen achter elkaar gaan nemen.

Mirjam

3. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Dank je wel voor je antwoord. Ik kijk het nog even aan. Het is ook slijmeriger (sorry) van structuur dan normaal vind ik. Ook kan ik sinds de bevalling geen tampon meer in houden. Ik krijg ze er ten eerste al niet makkelijk meer in en als deze er al in zit gaat hij er na een uurtje lopen weer bijna uit. Hij zit dan in zo'n positie dat het gewoon bijna zeer doet. Lijkt me ook niet normaal eigenlijk. Voorheen noooooooit last van gehad.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

misschien dat het allemaal wat veranderd is door de zwangerschap. Als je er last van hebt kun je even laten kijken door je huisarts.
    Eventueel kan fysiotherapie helpen om je bekkenbodemspieren wat steviger te maken.

Mirjam

Deel Deze Pagina