Hoi allemaal, Ik had even een vraag over pregnyl. Wij hebben 6 iui-d behandelingen gehad en van de eerste keer was ik zwanger (helaas miskraam) en nu is het gelukkig ook weer raak (bijna 6 weken ). De tweede t/m de vijfde iui heb ik pregnyl moeten spuiten, zonder resultaat. De eerste keer ging het zonder en nu de laatste keer ben ik eigenwijs geweest en heb ik de pregnyl niet gezet om te kijken wat er zou gebeuren. Nou zit het waarschijnlijk tussen mijn oren, maar kan het zijn dat pregnyl niet werkt? Of misschien zelfs averechts? Ik vind het namelijk zo apart dat ik juist die twee keer dat ik geen pregnyl heb gezet, wel zwanger ben geworden. Verder heb ik trouwens geen hormonen o.i.d. gekregen. Het is niet zo dat het op dit moment nog echt uitmaakt natuurlijk, maar ik was toch nieuwsgierig of er nog meer mensen zijn met soortgelijke ervaringen. Groetjes, Lisa
Hmmm, hier heb ik nog nooit van gehoord. Ik zou eigenlijk ook niet precies weten hoe het dan zou werken- wat pregnyl zou doen dat een zwangerschap hindert. Maar ja, ieder lijf is anders natuurlijk en je weet het nooit. Misschien werkt dit bij jou inderdaad wel zo. Maar eigenlijk is een steekproef bestaande uit 2x zonder pregnyl vs 3x met pregnyl natuurlijk te klein om er enige betrouwbaarheid iets over te zeggen .
Het enige wat Pregnyl doet, is je eisprong opwekken en door middel van extra progesteron je baarmoederslijmvlies langer in stand houden. Pregnyl heeft alleen maar een positieve effecten, geen negatieve. Best wel link om geen Pregnyl te spuiten, aangezien je daardoor kans had dat de eisprong niet precies samenviel met de inseminatie. Pregnyl zorgt ervoor dat de timing daarvan goed op elkaar aansluit. Niet echt een slimme zet. Maar gelukkkig is het goed afgelopen. Maar ik denk dat de zwangerschap puur toeval is en niets met de Pregnyl te maken heeft.
Nouja, als je verder geen hormonen gebruikt is je hele cyclus natuurlijk, dus als je dan een positieve ovutest gaat dat ei ook zonder pregnyl wel springen, binnen 48 uur. Ik krijg niet eens pregnyl als ik al een positieve ovutest heb. In de MMM moet je soms echt op je eigen gevoel vertrouwen, en in het geval van TS heeft het positief uitgepakt. Een héle slimme zet in mijn ogen dus. Of het werkelijk aan de pregnyl heeft gelegen, ik denk het niet. Dan zou dat inderdaad wel bekend zijn (hoop ik).
Natuurlijk kan je ei ook zonder Pregnyl springen. Maar TS heeft het hier niet over een positieve ovulatietest en als je bezig bent met inseminatie, dan komt de timing ongelooflijk precies. Bewerkt zaad blijft minder lang goed, dus dat moet op het juiste moment ingebracht worden. Vandaar dat het niet echt verstandig is om geen Pregnyl te spuiten. Zou zonde van je behandeling, en hier ook het donor-zaad, zijn als je er daardoor naast zit qua timing. Maar gelukkig is het goed afgelopen.
Het was inderdaad mijn gevoel waardoor ik de pregnyl niet wilde zetten. Ik had trouwens alle keren al een positieve ovulatietest hè, maar moest die pregnyl er extra bijzetten. Ik heb gewoon echt het gevoel dat die pregnyl bij mij niks deed, maar zoals ik al zei, waarschijnlijk zit het tussen mijn oren.
vraag het aan je behandelde arts ... die kan jou daar meer van op de hoogte brengen waar het aan ligt ... maar van pregnyl verneem je weinig ... enkel eisprong verneem je iets of veel is ook perpersoon verschillend 1 heeft er bij werkingen van de ander weer niet ... bij ons zetten ze in het zh de assitenten van de gyn de pregnyl spuiten ... dus denk dat je gewoon puur geluk heb gehad ... veel succes met je zwangerschap geniet er van