Hoi, Ik heb een mooi gedicht gevonden op de site van Freya. Het verwoordt voor mij even precies zoals ik me nu voel... Weet niet of ik het hier neer mag zetten, maar ik wil het toch graag met jullie delen. Soms zo ontzettend verdrietig, voel ik mij zo ontzettend nietig. Snapt dan niemand wat ik bedoel? Snapt dan niemand wat ik voel? De medische malle molen, waar je voor je gevoel maar in rond blijft dolen. Lichamelijke consequenties, omdat ik hormonen moet spuiten, dan komt dat verdriet zomaar naar buiten. Ongeremd huilen komt wel eens voor, maar waarom? Dat heeft niemand nog door. Ook ik begrijp mijzelf vaak niet, is dat dan de reden van het verdriet? Het heeft ook te maken met samen iets aangaan, maar het voelt toch alsof mij iets word aangedaan. Gelukkig kan niemand in mijn hoofd kijken, ik moet mijn verdriet maar niet te veel laten blijken. Familie, collegas en omgeving, vragen beleefd naar mijn beleving. Toch kan de omvang van mijn verdriet, niet echt doordringen, ze zien het gewoon niet. Het dagelijks leven gaat dan ook door. Bang dat ik anderen met mijn verdriet stoor. Hou ik mijn verdriet maar voor mij en doe ik of ik mij goed voel en blij. Zelfs manlief begrijpt het niet, als ik weer eens wordt overmand door verdriet. Ik zal het dus zoveel mogelijk alleen verwerken en zo min mogelijk aan anderen laten merken. De babys om ons heen schieten uit de grond. Iets wat telkens veroorzaakt, een hele grote wond. Diep in mijn hart voel ik de pijn, om steeds alleen met dat verdriet te zijn. Waarom raakt alles mij toch zo hard? Het is alsof God mij daarmee tart. Vragen en boosheid blijven maar komen, net als dat verdriet en die tranen die maar stromen. Zo eenzaam, zo kwaad en vooral dat verdriet... Liefs, Noux
Het gevoel van het verdriet voor jezelf houden (voor mij en mijn man want ook al voelt hij andere dingen dan ik, hij begrijpt me, is er voor me) ken ik. Keer op keer val je in kleine stukjes uit elkaar, en ik raap de stukjes dan meteen weer op, lijm mezelf bij mekaar en ren weer 'vrolijk' door. Mij krijgen ze er niet onder...maar de wereld zou eens moeten weten.
Dat doe ik ook Jordan..Rennen, vliegen, vallen, opstaan en hup..weer doorgaan! Vriend begrijpt mij gelukkig ook wel..Samen staan we er sterk in, en komen we er zeker ook sterker uit.. Knuf
Gelukkig ben ik dus niet enige gek. Mijn laatste zwangerschap leek beter te gaan dan de voorgaanden (die stopten er binnen 5 weken al mee) en mijn hCG steeg mooi dus ik dacht, nu koop ik een romper (stom stom stom). Die lag op de bovenste plank van de kast. Mijn man pakte iets van die plank en de romper viel op de grond. Toen brak ik dus echt. Stond ineens te janken. Toen besefte ik me wel even heel goed dat rennen vliegen en doorgaan blijkbaar niet altijd zo'n super plan is hihi! Zet 'm op meis! Dikke knuf!!!