iemand bekend met iui HELP

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lm13, 3 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lm13

Lm13 Lid

2 okt 2013
    46
    0
    0
    wondertje in de maak :)
    utrecht
    Hoi allemaal,

17 oktober moeten wij ziekenhuis, 1,5 jaar proberen we al zwanger te worden.
    bloedonderzoek schildklier en chlamydia uitslag was allemaal goed.
    Alleen heeft mijn vriend traag zaad.
    Lees veel over clomid ect... iui behandelingen die gaan wij ook krijgen.
    Is het te doen met 40 uur werkweek ?
    is het heftig en zwaar?

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee en kan mij helpen aan wat meer info.

Gr Lin

2. Nath74

Nath74 Lid

3 okt 2013
    55
    0
    0
    Hoi Lin,

Bij 'even voorstellen' staat net een verhaaltje over mij en IUI :)

Ik heb geen ervaring met clomid, maar met gonal-f. Het kan zijn dat je dat ook krijgt. Pas bij de hogere dosering kreeg ik last van wat bijwerkingen als hoofdpijn in de ochtend en over de dag wat momenten van misselijkheid (ging weg na een half uurtje ofzo). Qua stemming vond ik mezelf heel normaal. Mijn vriend en schoonvader niet... Kennlijk was mijn lontje wat korter geworden, hoewel ik natuurlijk vind/vond van niet.

Nu ben ik een week na de inseminatie. Heel spannend!

Succes alvast voor de 17e.

Groetjes,
    Nathalie

3. sankyra

sankyra Actief lid

5 mei 2011
    377
    1
    18
    Vrouw
    Pesaja
    HeescH
    hoii wij gaan nu voor de 5e i.u.i

eerste 4 i.u.i had ik met 100 mg clomid .. en ja dat is te doen enige wat ik had was dat me lichaam druk was .. en beetje hoofdpijn ...

nu ik aan menopur zit heb ik meer klachten zoals sochtends zwaarmisselijk etc ...

Maar het is echt te doen hoor zorg wel dat je als je thuis bent van het werk je rust momentjes pakt ;) ...

Maar zwaar vind ik het niet alleen steeds de terleurstellingen is beetje bah

Heel erg veel succes.
    xxx

4. Lm13

Lm13 Lid

2 okt 2013
    46
    0
    0
    utrecht
    @Nath,
    oh hihi nog niet gezien snap het ook nog niet echt krijg ook geen melding als iemand op mijn bericht heeft gereageerd.
    oh oke er zijn dus verschillende middelen die je kunt krijgen.
    was het jullie 1e iui? doet het pijn hahaha wat een vragen he sorry hoor.Dank je wel en spannende tijd voor jullie hopelijk is het raak :)

@Sankyra
    jeetje 5e behandeling al :( wat erg voor jullie toch proberen positief te blijven hoor wat ook voor jullie komt de tijd met een positieve test.
    Ben je veel in de weer ziekenhuis? het word wel onbeperkt vergoed las ik maar 5e x zal dus wel wat tijd al overheen gegaan zijn?
    Hoop dat het echt gauw raak is iedere x die teleurstelling breekt je zo op :(

5. Nath74

Nath74 Lid

3 okt 2013
    55
    0
    0
    Ik ben ook nieuw sinds vandaag. Moet zelf ook wennen en het is wat zoeken waar je de beste info vandaan kan halen. Ik zit net in een forumchat met onderwerp In oktober eerste IUI. Die moet je eens lezen. Veel berichten, maar ook veel handige info.

Wat betreft middelen. Ik denk dat de gyneacoloog op basis van je situatie bepaalt wat het beste is voor je. Bij mij was dat Gonal-f. En inderdaad de eerste IUI. Erg spannend allemaal in eerste instantie. Vooral het zelf prikken. Maar ook de onwetendheid van wat er met je zou kunnen gebeuren, wat het met je doet, hoe je je voelt... En ook al lees je erover hoe anderen het ervaren, jouw lichaam is weer anders dus ook je reactie zal anders zijn.

Het prikken is gewoon eng in eerste instantie. Maar als je er eenmaal doorheen bent, dan gaat het. En als het zo ver is, de inseminatie is zo gepiept.

6. Lm13

Lm13 Lid

2 okt 2013
    46
    0
    0
    utrecht
    @ nath 74,
    oh echt ga zo eens kijken.
    wauw je zegt dat heel mooi :) je hebt helemaal gelijk.
    lief dat je dat zo zegt.
    hoe voel je je nu?
    nog aantal dagen voor dat jullie het weten he :)
    hoop het zo voor jullie.
    Wel laten weten he :)
    Dank je wel voor alle tips en info super lief

7. sankyra

sankyra Actief lid

5 mei 2011
    377
    1
    18
    Vrouw
    Pesaja
    HeescH
    Wij krijgen 6 behandelingen van i.u.i vergoed dus hopelijk ...
    anders gaan ze over op IVF/ ICSI ..

Dames ik hoop voor jullie dat de eerste raak zal gaan zijn ... scheeld een hele hoop
    wij moeten zon 5 a 7 x in de maand langs zh voor uitgangs echo op dag 3 .. en daarna echo`s voor Fm meting en dan ook nog voor de I.U.I .. dus gaat best veel bezoekjes aan vast ...

IK wens jullie heel erg veel succes.

xxxx

8. Lm13

Lm13 Lid

2 okt 2013
    46
    0
    0
    utrecht
    wooooh sankyra daar zat ik dus al overin en toch doe je het want je wilt zo graag.

zal voor mij moeilijke strijd worden met mijn werk maar de wens overheerst.

nu jullie 5e iui poging he? hoop het zo voor jullie jeetje zeg :(

9. laney

laney Actief lid

2 okt 2009
    335
    72
    28
    Hoi,

Met de medicatie is het goed te doen. Weinig klachten enzo. De echo's zijn wel vaak dus daar moet je wel tijd voor maken.

10. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik vind het reuze meevallen. De gyneacoloog gaat bepalen welk middel je krijgt. Dat kan clomid zijn, maar ook menopur bijvoorbeeld. In mijn geval, ik gebruik menopur, betekent het iedere ochtend prikken. Dat is in eerste instantie eng, maar eigenlijk is het zo, niet nadenken maar doen. Je voelt er eigenlijk niets van, en hoe sneller je de naald zet, hoe prettiger het is.

Op dag 10 ga je naar het ziekenhuis voor een echo. Daarna is het afhankelijk van de groei van de eitjes hoe vaak je terug moet komen. Bij mij is dat soms 1 keer extra geweest, soms 3 keer. Bij ons in het ziekenhuis zorgen ze altijd dat dit 's morgens vroeg is. Dat betekent dus soms dat je wat later op je werk komt.
    De ochtend van de IUI ben je wat langer afwezig (een uur of 2 a 3). En daarna is het wachten, wachten, wachten.

Succes!

Deel Deze Pagina