Hai dames! Even wat onduidelijkheid hier Zojuist voor echo geweest op cyclusdag 10, bij gebruik Puregon. Veel te kleine blaasjes, zoals verwacht en 1 iets grotere 15mm maar niet mooi rond. Voor zover niet heel bijzonder maar de gyn bleef maar zoeken want hij dacht een bloedvat te zien. Hij vertrouwde het niet helemaal dus toch nog een keer kijken en zag een vage "vlek" net buiten mijn eierstok. Waar precies buiten mijn eierstok kreeg ik niet duidelijk. Het leek op een grote follikel alleen veel waziger. De gyn (erg kundig maar niet sociaal vaardig )denkt nu dat het een "oude" follikel is die op springen staat (of net gesprongen is) dus vanavond gemeenschap hebben maar ondertussen wel doorgaan met de Puregon en vrijdag terug. Ik heb nog nooit spontaan een eisprong gehad dus dit verhaal kan ik maar moeilijk begrijpen, zeker op cyclusdag 10. Heeft iemand dit ook wel eens gehad? Weet niet of ik hier nu blij mee moet zijn of bezorgd omdat het ook iets anders kan zijn
Hmm wat zijn die gyns toch altijd handig! Ik heb dit ook meerdere keren gehad. Een echo, vaag verteld krijgen wat er te zien is. En dan thuis komen en er eigenlijk helemaal niks van snappen. Ik zou gewoon even bellen en zorgen dat je morgen nog een keer terug kan komen bij een andere gyn. En dan gewoon doorvragen tot het duidelijk is voor jezelf! Er is niets zo vervelend als een ronde in gaan met onzekerheid over je lichaam Ik zou me trouwens niet te druk maken of het iets anders kan zijn, dan had de gyn er denk ik wel meer tijd aan besteed. Maar gewoon even bellen!
Ik heb vanmiddag nog even gebeld. De gyn die ik vanmorgen had kon geen telefoon aannemen dus de assistente las hetzelfde vage verhaal op uit mijn gegevens Niet veel opgeschoten dus. Gewoon vrijdag terug voor echo dus ik wacht het maar af. Word er wel een beetje nerveus van.
Vaag, zeg... Ik zou erop aandringen dat je over een week je bloed mag laten prikken op progesteron. Op die manier kun je duidelijk zien of je werkelijk nu een eisprong hebt gehad of niet. Anders blijf je in het duister tasten. Succes!
Bij mij is het toen ook gezien en bleek een bloedvat te zijn. De gyn zei toen: sommige mensen zijn gelijk blij omdat ze een grote follikel zien, daar lijkt het wel op, maar dat is het niet.