Pregnyl

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Benco, 20 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Benco

Benco Lid

20 mrt 2014
    19
    0
    0
    NULL
    Wageningen
    Hallo dames, ik ben nieuw hier op het forum (heb me netjes voorgesteld in de daarvoor bedoelde thread). Mijn verhaal in het kort: we zijn 2 jaar bezig, na onderzoeken geen duidelijke oorzaak waarom het niet lukken wil. In januari samen met de gyn besloten om een IUI traject op te starten. Eerst 3 pogingen zonder stimulatie, daarna 3 pogingen met. In de nieuwe cyclus gestart met ovulatietesten. Maar een positieve kwam maar niet. Op dag 17 een echo gehad en ja, het ei gemist. Dus deze cyclus zouden we de eisprong gaan opsporen met echo's. Ik zit vandaag op dag 11 en had vanmorgen bij de eerste echo een follikel van 19 mm. De fertiliteitsarts heeft meteen een injectie met Pregnyl geregeld en morgen gaat de inseminatie plaatsvinden. Officieel was dus de afspraak zonder hormonen, heb geen enkele kans gehad om me in te lezen (en ik ben altijd graag op de hoogte) over het gebruik ervan en de eventuele bijwerkingen en gevolgen ervan. Ik laat het nu over me heen komen, het ging vanmorgen allemaal zo snel dat ik het nauwelijks besefte. Daarom nu mijn vraag: wat zijn jullie ervaringen met Pregnyl? Ik heb de bijsluiter online gevonden, maar dat zegt natuurlijk helemaal niks over de ervaringen.

2. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Mijn ervaring met Pregnyl is vooral dat het je lichaam ontzettend voor de gek kan houden. Het was niet elke keer feest, maar over het algemeen had ik de eerste week, soms beide wachtweken, last van de meest uiteenlopende dingen die heel goed onder de noemer 'zwangerschapskwaaltjes' pasten. Het duurt ook wel een dag of 10 voordat het uit je systeem verdwenen is, dus als je vroeg gaat testen heb je kans dat het een vals positieve test is (Pregnyl = HCG en dus slaat de test positief uit).

Heel veel succes! Hopelijk is het raak deze ronde!

3. Benco

Benco Lid

20 mrt 2014
    19
    0
    0
    NULL
    Wageningen
    Oké, nou ja, dat doet mijn lichaam ook dus dat scheelt :p Maar zonder gekheid, ik zal er alert op zijn. Want ik weet dat ik mezelf daar helemaal gek mee kan maken en dat is het laatste waar ik nu op zit te wachten. Bedankt voor je antwoord en je succeswensen :)

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Pregnyl zorgt ervoor dat je echt 10 dagen lang een positieve zwangerschapstest hebt na gebruik, dus echt braaf wachten met testen.

Ik viel Kilo's af met pregnyl; heel naar want ik was al te licht.
    Soms zorgde het voor hele rare buikpijn.

5. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Pregnyl zorgt idd voor zwangerschapsverschijnselen.. pijnlijke borsten, misselijkheid, hoofdpijn, last van darmen ect.
    maar dit doet ons lichaam soms ook zonder pregnyl :D ..

maar verschilt denk ik beetje per persoon en kan elke maand weer anders zijn ! .. maar dit zijn ongeveer dus mijn klachten.

Ik zou pas echt testen op je Nod of als je over tijd bent. ik test namelijk echt nog heel erg positief op de 11e dag na mijn eisprong
    met pregnyl echt bizar.

Heel Veel succes !

6. Sdi86

Sdi86 Actief lid

18 feb 2014
    184
    0
    0
    Verpleegkundige
    Niks gemerkt na de Pregnyl, geen andere dingen dan anders dan.

Succes met je behandeling!

7. Benco

Benco Lid

20 mrt 2014
    19
    0
    0
    NULL
    Wageningen
    Bedankt voor jullie antwoorden :)

Ik heb idd wat zwangerschapssymptomen ervaren door de Pregnyl, zaterdag liep ik ergens waar suikerspinnen gedraaid werden en ik stond te kokhalzen van de zoete lucht. Mijn borsten waren al pijnlijk voor de Pregnyl en inseminatie, dus daar kan ik niks van zeggen. Wat emo schommelingen, verder valt het mee gelukkig. Wel vandaag ongikrampen. Ik was hoe dan ook niet van plan eerder te testen dan minimaal 2 weken na de IUI, volgende week vrijdag dus. We wachten nog een weekje ... wat is ten slotte een week na 2 jaar tevergeefs wachten??

8. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Ik merk echt 0,0 van pregnyl. Succes met je behandeling!

9. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    Ik merk er ook helemaal niks van :) succes!

Deel Deze Pagina