Pregnyl

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Degen, 21 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.981
    15.609
    113
    Nabij Utrecht
    Waarom de vk?? Je bent toch onder behandeling van een gyneacoloog??
    Ook ben ik het niet eens met haar uitspraak dat als jij 12 dagen na je ei/iui nog niet ongi bent dat het dan raak moet zijn.
    Een gemiddelde vrouw wordt pas 14 dagen na eisprong (iui dag) ongesteld.

En zo'n enorme lichte test als jij nu hebt had ik ook op dag 14 dagen ba pregnyl en ik werd toen gewoon ongesteld de dag erop helaas.

En een echo maken op 15 dpo heeft absoluut geen toegevoegde waarde. Ik zou dat niet doen want het geeft je geen duidelijkheidheid.

Als je maandag nog niet bloed en de test is negatief zou ik nog 2 dagen wachten en dan contact met de gyn opnemen voor een bloedtest. Dat is vele malen betrouwbaarder dan een echo op dat termijn.

2. Migi

Migi Actief lid

23 nov 2015
    360
    0
    0
    Cuijk
    Ik zou je raad nemen want ik ben ook niet zo bekend met iui .. Me eerste kind had met clomid wel 4 jaar bezig geweest .. Daarzo ik ben hier om wat raad nemen en wat van te leren ...maar toch de natuur weet zijn werk hoop ik suc6 all

3. Degen

Degen Bekend lid

17 mrt 2013
    949
    47
    28
    Vrouw
    Groningen
    Weet jij zo of pregnyl de menstruatie kan tegen houden zoals utrogestan dat kan doen?

4. Migi

Migi Actief lid

23 nov 2015
    360
    0
    0
    Cuijk
    Verpleegkundige was aan de lijn van ziekenhuis dus ik denk dat ze hun werk weet en wat ze praat tenminste hoop ik ... Raadboud bekend als beste gynecologie als ik goed heb ...

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.981
    15.609
    113
    Nabij Utrecht
    Ja dat kan helaas. Daarom krijgen sommige vrouwen pregnyl na hun ei als ondersteuning om de lf wat langer te maken.
    Toen ik ivf deed met pregnyl na de punctie ter ondersteuning lf, werd ik vaak rond dag 16 ongi terwijl mijn normale lf op 10-11 dagen zit ;)

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.981
    15.609
    113
    Nabij Utrecht
    Vk betekent verloskundige. Ik denk dat je dus 2 afkortingen door elkaar haalt.
    Je hebt dus gesproken met een vp (verpleegkundige).

Maar dan nog blijf ik bij mijn standpunt dat ik het niet eens ben met haar uitspraken :) De gyn zei niet voor niks dat he zondag pas moest testen. Dan is immers je nod pas en die was niet 4 dagen geleden al.

7. Migi

Migi Actief lid

23 nov 2015
    360
    0
    0
    Cuijk
    Rogijuli wil je mee kijken vanmorgen test toch gedaan kon niet laten

8. Migi

Migi Actief lid

23 nov 2015
    360
    0
    0
    Cuijk
    Nog een foto

9. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ik snap rogijuli wel hoor, want ik las ook dit in jouw topic in ovulatie en zwangerschapstesten.

Heeft niks met negativiteit te maken Migi, maar wel met feiten. Nadeel aan bijsluiten is dus dat je pregnyl er veel langer over doet eer hij weg is.

En ts, als je test oploopt, dan lijkt me dat niet meer van de pregnyl :). Maar waarom sta je onder behandeling van een Vk? Heb jarenlang in de MMM gezeten en liep altijd onder behandeling van de gyn.

10. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ja dit kan helaas. Het bevat hcg en hcg zorgt normaliter dat je menstruatie uitblijft. Het hoeft overigens niet, want ook door utrogestan kan je gaan menstrueren :(

11. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Wij mogen zelfs pas 18 dagen na tp testen. Dat is dus als het raak is een zw van 4 weken en 4 dagen, mits je dan positief test.

Ben het ook niet eens dat als je na 12 sagen niet menstrueert je dus zwanger bent ;). Dan ben ik elke ronde zwanger geweest want m'n LF is 14 dagen 😇😇.

Bedoelde ze niet dat je 12 dagen na je laatste pregnyl shot kon testen en indien dan niet ongesteld, het raak is?

12. Migi

Migi Actief lid

23 nov 2015
    360
    0
    0
    Cuijk
    Babi als goed ik moet afk zetten vp .. Ik loop jaren bij radboud ziekenhuis . Ivm slecht eisprong . Me 1ste kind 4 jaar over gedaan en met clomid 2-de poging suc6 .slechte zwangerschap en eerder ingeleid . Nu ben ik ben 38 en tussen tijd heb ik door de dr. Fout een heup prothesse . Bezig geweest een jaar van zichtzelf maar niets . Volgens de gyn hadden we 30 % maar . Toch iui ff proberen zo niet na 4 keer dan ivf 4 x recht op .. Ik ben verplicht onderbehadeling zijn van gyn ivm met kans afstoten van heup prothese en als zo ver zijn als positief is dan wordt een orthopeed er bij .. Raar verhaal maar zo is het

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.981
    15.609
    113
    Nabij Utrecht
    De prothese wordt niet afgestoten door een zwangerschap hoor ;)

Ik heb zelfs sinds april 2014 een heupprothese (gedaan in het Radboud) en ik mocht gewoon zwanger worden hoor. Geen extra risico voor afstoten. Ik hoef ook geen extra controles vanuit de orthopeed nu ik zwanger ben.

14. Migi

Migi Actief lid

23 nov 2015
    360
    0
    0
    Cuijk
    Ooo ik heb ook sind august 2014 .. Ik zou echt niet weten maar dat was beslisingen van de doctors . Ik heb in breda "medinova" gedaan .. Maar zou ik zegen om fijn te horen van je en niet daar over me druk maken .. Maar ik vind erg raar dan dat elke keer wordt met een orthopeed overgelegt en dat ze me zo hebben ingelicht .. Vind je niet ook raar ?

15. Migi

Migi Actief lid

23 nov 2015
    360
    0
    0
    Cuijk
    Mag jou nog iets veagen ? Hoe ver ben je nu en over gewicht zou je geen last van hebben ?

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.981
    15.609
    113
    Nabij Utrecht
    Ik ben nu 30 weken zwanger en ben sinds het begin nu zo'n 5 kilo aangekomen en nee heb tot op heden geen last van dat extra gewicht op mijn prothese.

Aankomen in gewicht mag altijd met een prothese (mits je heen 30 kilo binnen een maand gaat aankomen) dus ook daarover moet je je geen zorgen maken.

17. Degen

Degen Bekend lid

17 mrt 2013
    949
    47
    28
    Vrouw
    Groningen
    Ik loop niet bij de vk.
    Dat is migi.

18. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Dat weet ik degen ;). Daarom stond er ook een vraag aan Migi en dus het stukje over de Vk ging, schreef ik per ongeluk aan ts (sorry beetje blond) 😂😂.

Maar rogijuli attendeerde jou (degen) dus ook op die pregnyl die je maandag nogmaals gezet zou hebben. En jij zei: je haalt me door de war met Migi en dat stukje met je eigen tekst citeerde ik ook even vanuit ovulatie en zwangerschapstesten. Vandaar dat ik rogijuli wel snapte. Want jij schreef letterlijk maandag nog pregnyl te hebben Bijgespoten. Dan verklaren positieve testen wel veel nog zeg maar.

@ Migi, ik loop al jaren onder behandeling van umcu en heb veel behandelingen en operaties ondergaan eer ik een doorgaande zwangerschap had. Weet er dus best veel van. Maar van protheses ed weet ik niks, maar rogijuli dus wel.

Ik hoop van harte dat jullie hele mooie oplopende testen krijgen meiden :). Zou toch geweldig zijn! Hou ons op de hoogte, bedoel niks negatief, maar spreek uit ervaring helaas.

19. Degen

Degen Bekend lid

17 mrt 2013
    949
    47
    28
    Vrouw
    Groningen
    Ja maar ik weet heel goed dat de testen door de pregnyl positief uitslaan.
    En ik heb nooit geopperd dat ik denk zwanger te zijn.....
    Mijn vraag / topic gaat daar ook helemaal niet over!

Deel Deze Pagina