Pregnyl

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Adrianna, 7 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik weet sinds vandaag zeker dat ik een eisprong heb gehad door ee Pregnyl en moet zeggen dat ik me beter voel dan zonder de Pregnyl.
    Ik heb geen pms klachten gehad, heerlijk geslapen elke nacht, vol energie, geen vervelende cyste pijn....maar een uurtje wat steekjes in mijn eierstok en toen was het klaar.
    Hopelijk blijft het elke ronde zo totdat het raak is :D

Wat betreft het slijm...ik geb geen idee.
    Ik heb niks bijzonders gemerkt aan mijn afscheiding behalve dat het wat waterig werd.

2. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    Yay goed nieuws!
    Nu hopelijk snel nog meer goed nieuws

3. sheveloper

sheveloper Actief lid

2 dec 2015
    100
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het nu met jullie, mirte85 en Adrianna? Een eisprong gehad dankzij pregnyl ondertussen?

Ik heb na de pregnyl om een echo gevraagd. Ze zagen toen nog wel de follikel zitten, maar de arts zei dat het een soort 'spinnenweb' was, en dat dat aangeeft dat het netjes een corpus luteum was geworden.

Ik had na die pregnyl voor het eerst geen ovulatiepijn en ik voelde ook niet dat mijn eierstok groter werd. Ik denk dus wel dat ik ook die persisterende follikels heb gehad (elke maand, nooit een maand geen 'cyste' gevoeld na ovulatie). Alleen omdat de artsen er alleen 'vaag ooit eens tijdens de opleiding' over hadden gehoord, doen ze daar verder niets mee. En dat hoeft ook niet, want er was dus een eisprong.

Deze maand had ik een hogere dosis fsh gekregen, en daardoor 5 follikels die allemaal mee konden springen dus een cancel voor de IUI :(

4. Adrianna

Ja, ik heb een mooie eisprong gehad.
    Ik had voorheen altijd een progesteron van 1 en nu dankzij de Pregnyl 41 :D
    Ik heb inderdaad ook geen cyste pijn gehad deze ronde en ook geen nare napijnen, ben voor get eerst ook echt goed ongesteld ipv dat lullige beetje.
    Ben ook echt super blij dat mijn lichaam eens werkt ondanks dat ik ongesteld ben geworden haha.

Wat ontzettend goed dat ook jij een eisprong heb gehad, maar wel balen van de cancel zeg!
    Moet je nu weer een ronde wachten of wekken ze je menstruatie weer op dan?

5. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    hier helaas weer niet zwanger, giga balen. Vraag me echt af of t ooit nog eens zo mag zijn, t duurt zo lang...
    ook merk ik dat mn LF langer begint te worden, wordt pas op 16dpo ongesteld.
    Alweer aan de clomid hier, volgende week woensdag weer een echo en hopelijk weer meteen een spuit pregnyl

6. Adrianna

Wat naar Mirte :(
    Hopelijk begin je inderdaad weer snel aan een nieuwe ronde en is het snel raak.
    Op een gegeven moment is je geduld wel op denk ik.

Ik moet woensdag ook voor een fm, maar mag pas rond de 23ste weer prikken denk ik gezien mijn laatste cyclussen.
    Of mijn lichaam doet nu ineens iets heel anders omdat er geen cyste meer is aan het begin van een nieuwe ronde.
    De groei van een nieuwe follikel en het krimpen van de cyste leek wel verband te hebben, dus ik hoop dat nu de follikels eerder groeien, omdat mijn lichaam geen last meer heeft van een cyste.

Hoe dan ook is het weer een nieuwe ronde voor ons allemaal, dus nieuwe kansen!

7. babywonder

babywonder Actief lid

6 dec 2014
    418
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi lieve dames!

Hier nog een pregnyl-vraagje. Hoe halen jullie de lucht uit het spuitje als de pregnyl erin zit?

8. Adrianna

De luchtbelletjes eruit tikken en het bovenste beetje lucht haal ik eruit door langzaam de spuit in te drukken waardoor de lucht eruit gaat.
    Maar het is even hannesen :D
    De allerkleinste luchtbelletjes hoef je er trouwens niet uit te tikken.

9. babywonder

babywonder Actief lid

6 dec 2014
    418
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oke dankjewel voor de uitleg adrianna! ;)

10. Adrianna

Inderdaad een leuke 'bijwerking' van Pregnyl.
    Omdat er dus geen cyste zat van de vorige ronde lagen er al 2 mooie eitjes klaar!
    Morgenochtend of vrijdagochtend mag ik weer Pregnyl prikken, ligt een beetje aan de waarde van de oestradiol die ik net geprikt heb.

Hoe gaat het met jullie dames?
    Mirte jij moest volgens mij ook deze week weer prikken toch?
    Sheveloper jij al uitzicht op een nieuwe ronde? Of inmiddels al bezig?

11. sheveloper

sheveloper Actief lid

2 dec 2015
    100
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi, ik ben eventjes afwezig geweest want ik was er allemaal een beetje klaar mee :(

Fijn dat je een duidelijke eisprong hebt gehad Adrianna, en zo veel verschil hebt gemerkt! Stom idd dat je dan toch ongesteld wordt, want je krijgt er dan zo veel hoop van he... maar vasthouden hoor, want de kans is nu vast veel groter dat het eindelijk gaat lukken! Ik had ook een progesteron van 41 :) Waarom prikken ze die oestradiol bij jou? En hoe lang bleef die cyste dan zitten, dat ie invloed had op de rijping van de volgende follikels? Ik dacht dat die persisterende follikels aan het begin van je volgende cyclus weer verdwenen.

Ik moest gewoon mijn cyclus 'uitzitten'. Ik had wel die pregnyl gespoten zodat ik zeker wist dat er een eisprong zou zijn. 10 dagen na de pregnyl werd ik al ongesteld... vanmorgen te horen gekregen dat er door de vele eitjes van vorige maand ook vele cystes zijn over gebleven 9eentje was wel 5cm), dus nu mogen we deze maand weer geen poging doen. Ik word er echt heel erg moedeloos en verdrietig van zo ondertussen.

Vervelend he mirte!! Veel sterkte!!

12. Adrianna

Jeetje wat klote zeg!
    Ik kan me zo goed voorstellen dat je baalt, want je wil het liefst gewoon door natuurlijk.
    Gaan ze ook niks aan die cyste van 5cm doen? Heb je er geen pijn van?
    Hou wel de moed erin he! Wanneer alles goed is afgesteld komt je tijd echt wel!
    Ik denk altijd bij een teleurstelling 'de aanhouder wint!'

Oestradiol prikken ze bij mij omdat ze aan de hand van die waarde kunnen zien of er al een eitje rijp is.
    Wanneer die waarde goed is mag ik pas prikken. Vorige maand lieten ze hem langer doorgroeien omdat de waarde nog niet goed genoeg was.
    Ben net gebeld dat ik inderdaad morgen mag prikken.

De cystes bleven bij mij zitten tot er een nieuwe dominante follikel kwam (of ze krompen en dat er daardoor pas een dominante follikel kwam).
    Dus dat ding kromp pas wanneer er een eitje van 14 a 15mm was.

13. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    jaa, ik heb gisteren weer pregnyl gehad Adrianna dus heel fijn, weer een nieuwe ronde.

Sheveloper, wat raar dat er cystes achterblijven na pregnyl? bij mij zijn ze altijd weg nadat ik ongi wordt na pregnyl.
    Echt giga balen dat je weer een maand moet 'afwachten'. Vreselijk....

Enige nadeel nu is dat mijn lf dus wat langer wordt. Heb dit in t ziekenhuis aangegeven en ze gaan dit in de gaten houden

14. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    Mag ik met jullie meekletsen? Ik heb afgelopen maandag voor het eerst een Pregnyl injectie gehad.

Klopt het dat je progesteron ook stijgt door die injectie?

15. Adrianna

Mirte kan dat ook kwaad dan, een lange LF?

Miszy, je progesteron stijgt omdat je waarschijnlijk een goede eisprong hebt na Pregnyl.
    Een follikel die goed springt/openknapt laat een corpus luteum achter en die zorgt voor de progesteron stijging.
    Als je zonder de Pregnyl een lage progesteronwaarde had na je 'eisprong' dan heb je waarschijnlijk geen eisprong gehad.

16. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    geen idee of een lange lf kwaad kan, maar 17 dagen na eisprong wachten op ongi is voor mn gemoedstoestand in ieder geval niet al te best :D

17. sheveloper

sheveloper Actief lid

2 dec 2015
    100
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Weer een wat late reactie van mij! Wij hebben te horen gekregen dat we overstappen van IUI op IVF. Even een wat heftiger traject, maar ik ben echt opgelucht omdat ik het idee heb dat wij dan eindelijk een echte kans krijgen!

Ik had geen echte 'last' van de cystes, deed geen pijn, maar mijn eierstokken waren zo opgezwollen dat ze door mijn buikwand heen te zien waren :eek: best wel gek gezicht was dat. Volgens de arts kan het ook eigenlijk niet omdat de eierstokken zo diep lagen, maar zo groot waren ze dus!

De cystes waren niet door de pregnyl ontstaan maar door de fostimon. Dosis was te hoog, waardoor ik 5 dominante follikels had. Wat er vaak gebeurt bij zo veel eitjes, is dat ze in de volgende cyclus achterblijven als cystes. Ze doen er niets aan want meestal verdwijnen ze weer vanzelf. Voel ze nu ook niet meer zitten. Alleen, als er cysten zijn doen ze geen IUI omdat de kwaliteit van de eicellen vaak minder is als er cystes aanwezig zijn - precies wat jij zegt dus Adrianna!

Veel succes allemaal, ik hoop dat het voor jullie allemaal gaat lukken en inderdaad - we houden hoop!!

18. Adrianna

WoW wat heftig en wat een goed nieuws voor je!
    Elke keer een poging afbreken is natuurlijk ook niks en erg frustrerend.
    Je gaat dus een spannende tijd tegemoet.
    Ik zal je af en toe eens opzoeken om te kijken...hoop dat het snel mag lukken voor je.

19. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    helaas ook ronde 25 geen succes, vandaag weer aan de eerste kwart tablet clomid begonnen, volgende week woensdag weer voor een echo en hopelijk ook weer de pregnyl.

20. Adrianna

Balen meid! Gelukkig weer snel de Pregnyl en een nieuwe poging.
    Ook bij mij was het niet raak en heb volgende week vrijdag een fm en de dag erna hopelijk Pregnyl.

Deel Deze Pagina