1e (verse) tp icsi 3 - Wachtbankje mei (wie nog meer?)

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Mierelier, May 18, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mierelier

Mierelier Actief lid

Jan 26, 2015
    247
    56
    28
    #1 Mierelier, May 18, 2016
    Last edited: May 18, 2016
    Hoi dames,

ben ik weer :)

Vanmorgen mocht ik bellen naar het AMC of we een terugplaatsing zouden krijgen. En ja hoor, vanmiddag om 14.55 uur kregen we die. Een mooi 8-cellig embryo en precies hoe die moet zijn op deze dag. Zoals elke keer, hebben we er ook nu weer een foto van gemaakt :D

Van de 16 eicellen waren er 10 rijp en 9 bevrucht. Over 2 weken horen we hoeveel er ingevroren konden worden :)

We zijn voor nu erg blij! En nu 2 weken wachten.. En toch, ik zei het in mijn vorige 2 topics ook, ik heb een bepaalde rust over me.. Echt zo apart voelt dat? Ik hoop dat ik dit deze hele 2 weken mag voelen.

Wie zit er nog meer op het wachtbankje en/of heeft deze week een terugplaatsing gehad?

Liefs

2. Klavertjevier04

May 16, 2016
    78
    0
    6
    Hoi Mierelier,
    Wat leuk dat je er een foto van hebt gemaakt. Ik heb een filmpje gemaakt van de TP. Toch leuk en bijzonder om te hebben.

Ik hoop dat de rust die je nu voelt de komende 2 weken ook mag voelen. En natuurlijk dat je over twee weken een mooie test mag hebben.

Ik zit ook op het wachtbankje, nu vrijdag mag ik testen. Spannend weer. Zou het dan ooit eens raak mogen zijn?

Heel veel succes, en dat de 2 weken maar snel om zijn!

3. Mierelier

Mierelier Actief lid

Jan 26, 2015
    247
    56
    28
    Hoi Klavertjevier,

Bedankt voor je bericht! Wat spannend voor je, wens je heel erg veel geluk en een mooie positieve test! Zijn jullie ook al zo lang bezig?

Wat leuk dat je er een filmpje van hebt gemaakt zeg :) Ook gaaf om te hebben. Wij konden alleen een foto maken. In het amc kan je niet meekijken met de tp. Ze doen alleen een echo om je bmm op te meten om te kijken hoever ze het slangetje moeten inbrengen. Maar goed, een foto is ook al erg tof om te hebben ;)

Liefs

4. Klavertjevier04

May 16, 2016
    78
    0
    6
    Hoi Mierelier,

Dank je wel. Ik ben in oktober 2013 gestopt met de pil. 2015 zijn we de MMM in gegaan. Ivm slecht zaad van mijn man begonnen we aan het ICSI traject. Op het begin hiervan ontdekte ze dat ik endometriose had. Voor het verhaal kort te houden, kreeg ik paar weken na de mislukte verse tp een echo, waar ze zagen dat mijn endometriose in mijn linker eierstok flink gegroeid was (6,7cm) met een bloeding ernaast. Waardoor ze de behandeling per direct hebben stop gezet en ik niet door mocht gaan met de cryo tp. Afgelopen januari ben ik geopereerd aan de endometriose, waar ze tot de ontdekking kwamen dat mijn blinde darm aan mijn eierstok zat vast gekleefd en ik op mijn blaas en baarmoeder ook kleine plekjes had van endometriose. De blinde darm hebben ze meteen verwijderd maar de plekjes hebben ze laten zitten. Uiteindelijk cryo tp gehad, deze was helaas ook mislukt en mijn cyste was weer met 1cm toegenomen, nu weer (2,5cm) maar gelukkig kan dit de behandeling niet belemmeren.
    Nu zitten we weer in een verse tp, en mag ik daarvan vrijdag een test doen. Ik ben nog nooit in die 2,5 zwanger geweest. Misschien zonder het te weten nu wel....

Oh oke, maar een foto ervan hebben is ook bijzonder. Op het filmpje zie je alleen maar een flits, maar hoe je zegt tof om te hebben.

Zoals ik kan zien, zijn jullie ook allang bezig? Trek je het nog een beetje? Wel fijn dat je je er nu rustig onder voelt met de tp. Nu hopen op een goede afloop. Sorry voor mijn lang verhaal. Vindt het fijn om dit te delen met mensen wat precies weten hoe het allemaal voelt etc.

Liefs x

5. Lyzje

Lyzje Actief lid

May 17, 2016
    258
    0
    0
    Piep, ook ik zit op het wachtbankje..
    weliswaar voor een tweede spruit. Bijna 11 jaar geleden werd onze dochter geboren na een tp van 2 cryo's (toen op dag 3 een tp van een 8 en 10cellig) Was zwanger van een tweeling maar helaas na 8 weken werd er eentje een sterretje.
    Maar nu dus terug op het wachtbankje en het duurt nog altijd even lang als toen :)
    Hier hebben ze 8 eitjes gevonden waarvan er 4 via IVf bevrucht werden (allen gelukt) en 4 met ICSI (3 op 4 bevrucht) maandag had ik mijn tp. Er waren toen 5 embryo's doorgegroeid.. Eentje zit lekker warm bij mij en de andere 4 heerlijk koud in de vriezer :)
    Hier is de tp gebeurd op dag 5 en heb een hele mooie blasto mogen bewonderen voor ze de tp lieten doorgaan. Nu hopen dat deze blijft plakken...
    Moet zeggen dat ik ook wel een bepaalde rust heb. Hopen dat het zo blijft...
    Klavertjevier... Wauw mag jij morgen al testen?? En kan je het nog houden? Zou al effe vals gespeeld hebben, denk ik ;)
    Hier mag er volgende week vrijdag hbloed geprikt worden maar ga woensdag al testen om de teleurstelling (indien die er is) beter te verwerken... Ik duim keihard voor jou

Ook voor jou Mierelier, heel veel succes..

6. Klavertjevier04

May 16, 2016
    78
    0
    6

Hoi Lyzje,

Gelukkig heb jij ook een bepaalde rust. En hoop ook dat dat voor jou zo mag blijven.

Morgen vroeg is het spannende moment... Ik wordt nu wel wat zenuwachtiger. Wat als de test positief is, dan kan ik mijn ogen niet geloven. Daarom (niet lachen) doe ik er meteen 3 hahaha.
    Maar tevens, stel het is niet zo... Maar daar probeer ik niet aan te denken. Het is al positief dat ik op wachtdag 13 zit.
    Ohh spannend, dan zit je er ook al kort bij.. Laat je iets weten?
    Dat klopt, dat is aan een kant ook zo. Dank je wel, ik duim ook keihard voor jou!!

7. Mierelier

Mierelier Actief lid

Jan 26, 2015
    247
    56
    28
    @Klavertjevier, jeetje zeg dan hebben jullie ook al behoorlijk wat voor de kiezen gekregen.. En dubbelop ook nog. Zo frustrerend ook... En je lange verhaal maakt niet uit, juist fijn om te kunnen delen met mensen die in vrijwel hetzelfde schuitje zitten :)

Wij hebben zelf de wens sinds april/mei 2011. Maar mijn man moest eerst nog een hersteloperatie ondergaan (januari 2012). Dit is wel gelukt, maar de kwaliteit is er niet beter op geworden. Hij heeft al 3 oudere kinderen uit een eerder huwelijk (man is 51, ik 34). Zij zijn 16, 20 en 21. Kan ik het overigens perfect mee vinden, gelukkig :) Heel erg blij mee ook. Vroeger zeiden ze ook al tegen mijn man dat de kans op kinderen krijgen vrijwel nihil was, maar toch wel gelukt dus in drievoud! Bij mij is alles perfect.. In november zelfs nog een hysteroscopie gehad plus biopt genomen, was ook allemaal prima. Ik trek het nu wel weer.. ook die rust, waar ik soms zelf eng van word hahaha. Want de andere 2 volle pogingen en daarvoor nog 5x iui was ik juist helemaal niet rustig. Ja, momenten.. maar veel stress, frustratie en jankbuien. Heb ik nu allemaal nog niet gehad, ja behalve gezonde spanning dan.

@Lyzje, uiteraard ook weer super spannend voor jou! En jullie gaan dan wel voor een tweede, maar dat maakt het natuurlijk niet minder spannend allemaal ;)

Ik wil jullie beiden heel veel succes en geluk wensen! En @Klavertje succes morgen.. heel veel klavertjesvier voor je!! Ik hoop op een vette knaltest voor je! En @Lyzje voor jou natuurlijk ook volgende week..

Liefs

8. Klavertjevier04

May 16, 2016
    78
    0
    6
    Ja klopt, maar toch altijd blijven lachen.
    Deze poging zijn de hormoon spuiten me niet goed bevallen, ik zag het even allemaal niet meer zitten. Maar toch bij elkaar geraapt en weer door! Gek, wat die hormonen met je kunnen doen.
    Het is indd fijn om met mensen te praten wat in het zelfde "schuiltje" zitten. Geen antwoorden van: het komt wel goed, niet teveel mee bezig zijn en ga zo maar door. Ondertussen moet je het allemaal toch wel even doen.

Zo heftig zeg, dan hebben jullie ook al genoeg te voorduren gehad. En wat gaat de tijd toch snel als je terug kijkt he?
    Wat fijn dat je het goed met de kinderen kunt vinden. En ondanks de uitslag van je man vroeger, heeft hij toch 3 mooie kinderen gekregen. Waarvan de 4e hopelijk nu onderweg is.

Gelukkig, dat je er nu rustig onder bent. Dan zullen die 2 weken voor het gevoel iets sneller om zijn denk ik.
    Vervelend dat je je zo hebt gevoelt. Zo heb ik me laatst gevoeld en dat is niet fijn. Verre van.

Nog 13 dagen voor jou te gaan. Mijn "dag van de waarheid" breekt morgen aan. Vindt het zo spannend maar ook bang voor weer een teleurstelling. Wanneer mag het eens lukken?

Dank je wel, dat is heel lief van je. Ik hoop dat er indd morgen een knal test tevoorschijn komt. We moeten nog even geduld hebben tot morgen vroeg 6uur.....
    Ik zal je iets laten weten.
    Voor jou en natuurlijk je man ook heel veel succes de komende 13 dagen. Wat de uitslag ook mag zijn, ik blijf volgen!

Tot morgen!

9. Mierelier

Mierelier Actief lid

Jan 26, 2015
    247
    56
    28
    Dank je wel! En zal aan je/jullie denken morgen.. en fijn dat je het laat weten morgen. Welke hormonen heb jij gebruikt?

Ik had de eerste ivf en de icsi poging decapeptyl plus Gonal F, daar werd ik dus alles behalve vrolijk van.. En veel te veel follikels (25 en 26) en deze laatste poging decapeptyl plus Menopur. Ik zou haast zeggen dat ik daar vrolijk van werd, totaal geen last van haha.

Nou ik hoop dat je een beetje kunt slapen.. tot morgen! X

10. Klavertjevier04

May 16, 2016
    78
    0
    6
    Dank je wel, dat is lief van je.

Allebei de keren Decapeptyl plus Gonal-F. De eerste poging had ik er geen bijwerkingen van. Maar deze poging was echt niet prettig. Van overgeven,diaree en het niet meer zien zitten. Alsof ik deprie was.

Zo, dat zijn indd veel follikels. Gelukkig heb je deze ronde Menopur gekregen ivp gonal f en heb je daar geen last van gehad.

Dank je wel, ik ga zo proberen te slapen. Morgen in de vroege ochtend gaat de wekker. De testen liggen al klaar... Spannend!

Tot morgen, veel liefs x

11. Klavertjevier04

May 16, 2016
    78
    0
    6
    Hoi Mierelier,

Helaas, zoals al 2,5 jaar zijn alle testen omo wit! :(
    Vanmiddag het ziekenhuis bellen en dan zal ik moeten stoppen met de bolletje's en wachten tot mijn menstruatie gaat doorbreken. Weeeeeer een verplichte wachtmaand. Balen, balen en nog eens balen!
    Vorige keer bij de verse tp, werd ik na 7 dagen ongi door de bolletjes heen. Ik had nu wel een beetje moed.

Ik hoop dat joun test volgende week wel mag knallen!!

Liefs! Xx

12. Lyzje

Lyzje Actief lid

May 17, 2016
    258
    0
    0
    Klavertjevier... Een hele dikke knuffel meid...

13. Klavertjevier04

May 16, 2016
    78
    0
    6

Dank je wel Lyzje! Xx

14. Mierelier

Mierelier Actief lid

Jan 26, 2015
    247
    56
    28
    He wat balen meid!!! Wat ontzettend k*t!! :(
    Hele dikke knuffel.. x

15. Klavertjevier04

May 16, 2016
    78
    0
    6
    Ja het is echt weer balen! Door de spanningen ook nog moeten overgeven.
    Dank je wel, ik hou jullie op de hoogte.

Hoe gaat het met jou?

Dikke knuffel x

16. Xan00

Xan00 Lid

Mar 23, 2016
    55
    0
    6
    Klavertjevier; echt balen! Steeds weer die teleurstelling. Heel veel sterkte!

Mierelier; succes met de wachtweken.

Lizje; jij ook heel veel succes!!

Ik wil me ook graag melden op het wachtbankje als dat mag. Gisteren een terugplaatsing van een blasto gekregen. Over 10 dagen mogen we testen. Zo spannend!

17. Mierelier

Mierelier Actief lid

Jan 26, 2015
    247
    56
    28
    Jeetje meid.. zelfs overgeven.. :( het is ook zo zenuwslopend allemaal!

Hier gaat het wel.. ben vanmiddag ff naar de medisch psycholoog geweest, voorlopig weer ff voor de laatste keer. Verder nog steeds best rustig (zal de 2e week wel een beetje veranderen denk ik haha) en had vanmorgen ineens obstipatie :-/ nooit last van normaal gesproken..

Liefs xx

18. Mierelier

Mierelier Actief lid

Jan 26, 2015
    247
    56
    28
    @Xan00, dank je wel! En natuurlijk mag je aanschuiven ;) En wat spannend ook voor jou! Heb je een cryo teruggeplaatst gekregen? (Daar dacht ik aan vanwege een blasto :) )

19. Klavertjevier04

May 16, 2016
    78
    0
    6
    @mierelier, ja echt vervelend. Kan momenteel nog niks eten door de spanningen. Maar weer gauw oppakken want morgen mogen we weer werken.
    Oh oke, hopelijk heeft het je goed gedaan.
    Ik hoop dat de 2e week rustig mag verlopen voor je. Spannend!

@Xan00, dank je. Dat klopt vervelend steeds. Maar helaas hebben we dit niet zelf in de hand anders waren we allemaal nu zwanger geweest.
    Wat spannend voor je/jullie. Laten we hopen dat je over 10 dagen een mooie test hebt!!

Dames, ondanks ik niet in de wachtweken meer zit van een TP, maar in de wachtweken van de pil en cryo. Mag ik jullie dan toch nog volgen?

Liefs x

20. Lyzje

Lyzje Actief lid

May 17, 2016
    258
    0
    0
    Klavertjevier... Dat zou heel fijn zijn dat je hier kog meevolgt... Trek je het een beetje. Uit ondervinding weet ik dat het de ene keer al makkelijker dragen is dan de andere keer maar kl*te blijft het altijd...
    Wanneer start je terug?? Of heb je daar nu nog geen zicht op? Moet je nog gaan bloedprikken??

Mierelier... Heb ik ook last van, constipatie maar heb gelezen dat het van de utro kan zijn.. Daardoor loop ik hier wel al 3 dagen met een zwaar opgeblazen buik. Lijk al wel 4 maanden zwanger.. Ik sport vrij intensief en heb eigenlijk een heel strakke buik. Nu nog steeds strak maar echt een bol. Gisteren gaan fitnessen en zelfs de buikspieren gedaan maar aan het zicht is niets veranderd 😐
    En idd de 2 de week zal volgens mij ook al iets minder rustig verlopen.

Xan00, welkom meid.. Heel veel succes gewenst...

Zijn jullie allen van Nederland?? Ik ben van België en heb mijn echo's bij mijn gyn gehad, de pu in het az Sint Lucas te Gent en de tp in het UZGent... Wanneer de tp gelukt sou zijn dan gaat ons beentjes eerste 'reis' geweest zijn van het ene ziekenhuis naar het andere... Als embryo dan. 😝

Share This Page