26 mm follikels dubbele

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Huppeldingkje, 18 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huppeldingkje

Huppeldingkje Bekend lid

21 aug 2017
    786
    160
    43
    Vrouw
    Hey dames..
    Vandaag 1e folikkel meeting gehad na 1e x ronde clomid.

Ik had een dubbele van 26mm
    En een nóg iets kleinere rond de 20 mm

26mm hebben andere dames dit ook bij 1e meting gehad en uiteindelijk ook zwanger geworden.

Of zal het toch een cyste worden?
    Ben benieuwd naar ervaringen van dames hier
    En of het een tweeling werd of toch 1..
    Alvast bedankt dames:thumup:

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De grootte van een follikel zegt niks over de kans op een zwangerschap, een follikel kan elke cyclus zo groot worden. De grootte van een follikel heeft ook niks met de kwaliteit van een eicel zelf te maken, mits hij op het juiste moment springt (als een eicel rijp is, bij minimaal 17 mm). Met 26 mm kan hij zeker nog springen. Bij het gebruik van hormoonmedicatie groeien follikels vaak wat langer door. De kans op een cyste is ook aanwezig, maar over het algemeen gaat het goed.

Er is dus helemaal niks van te zeggen, jammer genoeg. Je kunt de kans van slagen niet inschatten aan de hand van een follikelmeting. De kans op een zwangerschap is ietsjes verhoogd als je een dubbele of drievoudige eisprong hebt, maar dat gaat maar om een paar procentjes. Een dubbele eisprong betekent helaas niet een dubbel zo grote kans van slagen. Als je qua timing goed zit, is er kans op een zwangerschap. Bij een meervoudige eisprong heb je kans op een meerling. Maar je hebt helaas ook kans dat het niet lukt.

Afwachten en heel hard duimen, succes!

Fennec en Huppeldingkje vinden dit leuk.
  3. Huppeldingkje

Huppeldingkje Bekend lid

21 aug 2017
    786
    160
    43
    Vrouw
    Thanks voor je uitleg:thumup:
    Morgen moet ik weer heen voor echo.. ff afwachten

4. Huppeldingkje

Huppeldingkje Bekend lid

21 aug 2017
    786
    160
    43
    Vrouw
    Niemand verder ervaringen verhalen rond de wat grotere follikels..
    Ik had uhm ook in de verkeerde groep gezet blijkt oopsi:confused:

5. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Zoals jippie al aangeeft het geeft geen garantie. Bij ons was het toeval dat beide keren dat er follikels boven de 22mm waren toen de pregnyl werd gezet ik zwanger ben geraakt. Eerste keer bleek een bbz en tweede keer zie mijn onderschrift. Overigens beide keren 2 follikels groter dan 22mm en beide keren maar 1 bevruchting. Deze keer met een escape-iui vanwege het lage aantal follikels en ondanks de extreem lage hoeveelheid semen (0,1 miljoen) dus wel zwanger, de bbz was met 6x zoveel semen.

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Jippie verwoordt het mooi. Toen ik zwanger werd was mijn follikel 18mm. Moest toen nog 1 dag door spuiten met Menopur (deed dat vaak rond etenstijd ‘s avonds) en de ochtend erna om 8u Pregnyl. Was wel een beetje een overkill aan hormonen ;)

Deel Deze Pagina