Hi dames, Net voordat ik zwanger werd hebben wij, na een jaar proberen, oriënterende onderzoeken gehad bij een fertilteitsarts. Net voordat we de uitslagen kregen bleek ik zwanger. Helaas werd dit een miskraam met 8 weken. Nu vraag ik mezelf af wanneer je na een miskraam met goed fatsoen weer aan de bel kan trekken bij de fertiliteitsarts? Is dit ook pas weer na een jaar? De uitslagen (echo, bloed en zaad) waren verder goed, alhoewel ik wel een keer chlamydia heb opgelopen 10 jaar geleden.
Wat had je afgesproken? Als alles goed was, moest je wrs zelf nog een x aantal maanden proberen. Meestal zetten ze de teller weer op 0, je was immers zwanger. Maar ik zou doen of mn neus bloedt en mocht je nog niet zwanger zijn, na die x aantal maanden gewoon weer op afspraak gaan.
Ik moest na de 1e miskraam ( na 7 mnd zwanger geraakt) inderdaad weer een jaar proberen. Toen was ik na 12 mnd zwanger en weer miskraan. Moest ik weer zelf proberen. Kreeg toen wel onderzoeken naar herhaakde miskramen. Totaal 2j en 3 mnd zelf geprobeerd en toen werd IUI gestart.
Je jan prma de fertiliteitsarts benaderen om af te spreken concreet tot welke maand je zelf 'moet proberen' en wannneer je kan bellen voor een vervolgafspraak
Je zou kunnen overleggen toch met fertiliteit? Hier was m'n eerste zwangerschap een mk geworden van een leeg vruchtzakje. Na maanden proberen en denken dat ik vanalles zou mankeren toch bij fertiliteit terecht gekomen. De onderzoeken waren bij beide allemaal goed. Ze hebben ook eens 1 cyclus gemonitord met echo's en ze zeiden dan en dan heb je je eisprong en k dacht nog tuurlijk dat kan niet met de vorige cyclussen met m'n telling nou ze hadden precies gelijk. De arts had 1tip ze zei ga 3x per week een uur lopen, hier gelijk mee begonnen en was zwanger. Was op precies dezelfde dag als een jaar ervoor dat ik wist dat ik zwanger was. Voor de zwangerschap van zoon 2 was ik al iets meer aan het lopen, de trap nemen IPV de lift,iets minder de auto als ik het kon lopen. Hadden besloten dat ik in de stopweek niet zou beginnen met de pil en gelijk zwanger. Dus tjah bij de ene zwangerschap duurde het een jaar en de ander was het gelijk raak. Zou in jouw geval even overleggen en gaan proberen, gebruik je ov testen? Succes!