Hallo iedereen, wij mogen los met het traject. Ik zou het fijn vinden als er meer mensen zijn die in het zelfde scheepje zitten of hebben meegemaakt. En mijn vragen kunnen beantwoorden. Even in het kort. Man heeft chromosoomafwijking dus gaan we pgd doen. Nu moest ik gisteren starten met de Decapeptyl spuiten. Prima keurig gedaan. Ik moest langer spuiten omdat ik de pil niet mag slikken i.v.m. longembolieën. Dus zo'n 24 spuiten heb ik. Nu is mijn vraag.... wordt ik nu nog ongesteld of niet? En hoelang tot je last krijgt van eventuele bijwerkingen? ( beetje bang om strontchagerijnig te worden) Alvast bedankt voor het reageren!
Er is onder MMM clubs een groep PGD IVF/ICSI. Wellicht dat je daar aansluiting vindt! Heel veel succes met jullie traject
Een PGD traject is altijd in combinatie met een IVF/ICSI traject dus je moet altijd hormonen spuiten bij een PGD traject. Je wil zoveel mogelijk eicellen die bevrucht kunnen raken en de ontstane embryo’s moeten getest worden op de afwijking die er is. Dat kan niet in een normale cyclus met een eisprong. In het MMM topic is een groep IVF/ICSI PGD met allemaal dames die dit traject hebben doorlopen en die je er een hoop informatie over kunnen geven.
Er is een groot topic voor pgd Je moet (zoals @Kramertje al aangaf) altijd spuiten ja. Bij pgd moet een embryo getest worden in het lab. Dat kan alleen als de embryo’s ook buiten het lichaam tot stand komen. Daarnaast wil je er zoveel mogelijk per keer testen. Omdat dit 1) duur is en 2) je wel kans wilt hebben dat er een gezond embryo bij zit.