Pregorexia

Discussion in 'Zwangerschap' started by Assi, Feb 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kaatje24

kaatje24 Actief lid

Sep 17, 2008
    132
    0
    0
    verschrikkelijk hoe men zich gek kan laten maken
    pff en dan iemand uit hollywood als voorbeeld te stellen
    :rolleyes:
    lol
    nou daar begin ik al helemaal niet
    hollywood is toch allemaal plastic en nep
    en ik ben gewoon echt
    gewoon vrouw
    zoals in die reclames van Dove
    gewoon echte vrouwen
    en
    ik vind het heerlijk om op de weegschaal te staan
    en dan zeg ik 'kijk eens hoe mooi de baby groeit'
    tuurlijk hou ik het wel in de gaten dat ik niet TE VEEL aankom
    maar voorderest maakt het me niks uit

en ja geef die chocolade eens ff door want ik wil ook een stukkie
    hmmmm ;)

2. kaatje24

kaatje24 Actief lid

Sep 17, 2008
    132
    0
    0

wat erg.
    ik vind het toch een vorm van kinder-mishandeling/verwaarlozing.
    echt erg
    en ja er moet toch zeker wat mis zijn in je hoofd dat je dat doet

3. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    ik heb het ook gezien. Echt belachelijk!

Ik ben tot nu toe 13 kilo aangekomen en het zal me een zorg zijn. Als ik ergens trek in heb, dan eet ik het met smaak.

Ik ga me niet rond eten, maar om nou te gaan lijnen?!

Al die modellen en hollywoodfiguren hebben een personal trainer en geld voor een plastisch chirurg.

4. lion78

lion78 Lid

Jan 17, 2009
    29
    0
    0
    Wat een rare trend....

Besef wel dat niet iedere vrouw veel aankomt, het gemiddelde is 12 kg. Er zijn dus veel vrouwen die daarboven zitten, maar ook veel eronder.
    Ikzelf zat een half jaar na de bevallingen (2x) weer op mijn 'oude' gewicht, maar was daar eigenlijk niet zo blij mee. Ik ben nogal dun, en vond mezelf met een paar kilo's erbij veel mooier! Ik was trouwens beide keren zo'n 13 kg aangekomen.

Ik heb ook wel eens gehoord van iemand die zich helemaal vol ging eten, want 'het maakt nu toch niets meer uit'. Die kwam enorm veel aan, en was een jaar na de bevalling echt heel veel zwaarder dan daarvoor. Lijkt me ook niet leuk, je moet gewoon goed voor jezelf zorgen. Dus goed eten, en dat hoeft heus niet alleen maar 'gezond'. Een keertje Maccen is ook erg lekker... ;)

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik herken mijzelf ook absoluut niet in het, bang zijn om teveel aan te komen tijdens de zwangerschap. Ben nu ± 15 kg aangekomen. Tuurlijk let je wel meer op je eetpatroon, dat je voldoende van het juiste binnen krijgt maar zo nu en dan een eetbui(lees vreetbui)hoort er naar mijn idee bij, kan me niet voorstellen dat je dat kunt weerstaan.

En volgens mij is het ook niet echt goed voor je lijf om na de bevalling z.s.m. weer af te vallen. Als je geleidelijker weer naar je gewicht en figuur gaat, kan je lichaam immers veel rustiger herstellen, een zwangerschap vergt nogal veel van je lichaam en geest(vind ik).

Vrouwen die zo snel mogelijk afvallen om er maar weer goed uit te zien. komen zichzelf op een later tijdstip wel weer tegen denk ik.

Saskia

6. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

Jan 28, 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    ben bij de eerste 20 kg aangekomen.2 jaar nodig gehad om weer 30 kg af te vallen.
    tweede ben ik 15 kg aangekomen.2 jaar later weer op gewicht
    derde was ik niet veel aangekomen,had extreme maagzuurklachten.
    wel daarna 12 kg zwaarder.is nu na 1,5 jaar bijna ok.

hoeft niet snel te gaan,want des te langzamer eraf,des te groter de kans dat het eraf blijft.
    niet van die erge gekke dingen zoals chrashen,,,is slecht voor je stofwisseling.
    wat meer sporten,minder snoepen en gezonder en gevarieerder leven doen wonderen,ook al gaat het niet zo snel.

7. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

May 9, 2008
    983
    0
    0
    Nou ik moet zeggen dat ik het helemaal niet leuk vind om dikker te worden! De dikke buik vind ik natuurlijk prachtig, maar ben wel bang voor de dikke dikke kont. Heb nu al brede heupen.
    Ik zal er niets om laten qua gezond eten, maar hoop wel het snaaien een beetje binnen de perken te kunnen houden!
    Omdat ik fybromyalgie heb, kan ik moeilijker sporten en afvallen en daarom zie ik wel tegen het dikker worden op ja.
    Maargoed het is niet anders, moet me erover heen zetten.
    Zou er natuurlijk geen kindje om willen missen! :D

8. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

Jan 28, 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    niemand vindt het leuk om dikker te worden denk ik?{tenzij je erg mager bent en daar niet gelukkig mee bent natuurlijk}
    had ook me best gedaan om het binnen de perken te houden,maar door bekken klachten was sporten uit den boze,en kwam dus aan,meer dan me lief was.
    en het komt echt weer goed,alleen gaat het bij de een wat sneller dan de ander.

9. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ik vraag me af hoe erg het probleem is (heb het stukje niet gezien) En dan Nicole Kidman als voorbeeld. Die reclame... 'Her smile... her perfume..." Jeetje dat mens kan amper haar ogen opendoen door de botox, laat staan lachen :D Vermoedelijk is het voor haar ook lastig te accepteren dat er wel eens een milimetertje vet op je benen kan komen. Brrrr. (als het natuurlijk is hoe slank zij blijft ben ik trouwens wel jaloers op haar genen ;))

Maar er zijn ook vrouwen die de hele zwangerschap misselijk zijn, niets aankomen en een kerngezond kind krijgen van 8 pond! Is dat ook slecht?

Naar mijn idee neemt een kindje eerst alles van de moeder, tegen de tijd dat die al allerlei nare verschijnselen begint te krijgen zal ze in de tijd voor de zwangerschap ook al niet al te verantwoord hebben gegeten. Dus misschien eerder anorexia c.q. eetstoornis + zwanger ipv weer een hippe nieuwe kwaal: pregorexia.

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Ik moet zeggen dat ik me nu op t einde ook niet meer heel prettig in mijn vel voel zitten, maar wat en hoeveel ik eet wordt deze zwangerschap voornamelijk bepaald door mijn hormonen.

Sommige dingen kán ik niet eten (omdat ik er ziek van word), daarom eet ik weinig vet/suiker en geen melk, maar tegelijkertijd móet ik eten, anders voel ik me ook niet goed worden.

Door die fijne hormonen ben ik eerst 6kg afgevallen (zag er echt niet uit), maar nu zit ik al 11kg boven mijn begingewicht.
    Ik kan er echt vrij weinig aan doen wat er allemaal gebeurt met mn lijf, maar gelukkig heb ik mn figuur nog wel.

Babies eerder halen om niet teveel uit te lubberen :confused:! Dat gaat wel erg ver... Om hoeveel eerder gaat t dan?

11. sanne1234

sanne1234 Actief lid

Feb 14, 2008
    474
    0
    16
    En dan zeggen..maar ik drink/rook niet.

Ik denk dat lijnen veel erger is, baby krijgt allerlei afvalstoffen binnen.
    Maar goed, dat moet ook iedereen weer zelf weten..

12. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    En dat de kilo's die er in het begin aan komen er lastiger afgaan dan de kilo's die je aan het einde krijgt gaat hier niet op. Ben pas in de tweede helft aangekomen, en het zit er allemaal nog.

En nu dus misschien weer 13 kilo er bij. Groei maar beebje, groei maar!

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

4 weken dacht ik, ging om J.Lo, die kreeg een tweeling.

14. zogelukkig

Ik heb reuma, chronische rugklachten en nog wel wat dingetjes, maar heb t/m het eerste trimester gefitnesst. Ik zwem nu en doe aan yoga. Verder wandel ik veel (honden) en doe vrijwel alles op de fiets!
    Ik heb sinds kort last van mijn bekken en moet het rustig aan doen, dus zal ik nu ook wel wat meer aankomen, so be it!
    Probeer te blijven bewegen en niet te snaaien, maar gewoon gezond te eten! ;)

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    zie ook dit topic van afgelopen september ;) ->
    Zwangorexia....

Sorry link deed het steeds niet :oops:!

16. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Beiden zijn even erg, vind ik.

Ik keur roken en drinken ook ernstig af. En lijnen ook!
    Het belang van je kindje zou in beide gevallen voor moeten gaan.

17. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

May 9, 2008
    983
    0
    0
    Ik zeg niet dat ik niet sport he! En ik eet ook gezond en gevarieerd!
    Juist als je reuma hebt, moet je blijven bewegen! ;)

18. zogelukkig

Nou, da's dan toch hartstikke goed meid! ;)

19. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    Ik zag vorige week de eerste aflevering van "Baby te huur" en daar kregen ze een zwangerhes aan. De meiden kregen dus een buik voor. Een meisje reageerde toen echt van dat die buik wel erg dik was en dat als ze later echt zwanger zou zijn dat ze er dan wel alles aan ging doen om ervoor te zorgen, dat ze niet zo'n dikke buik zou krijgen :confused: Gelukkig heb je ook echt vooral je buik onder controle.

Ik vind mijn dik wordende buik alleen maar leuk! Aankomen doe ik door veel overgeven nog niet, maar als dat dadelijk wel gebeurd, dan hoort dat er gewoon bij. Helemaal met 2 kindjes.

Dat veel beroemde mensen meteen een tummy-tuck doen geloof ik wel ja. Als je soms ziet dat ze na een week of wat alweer op de rode loper lopen met een strakke Gucci jurk aan dan moet dat toch wel!

Zo heb ik ook wel eens gehoord dat er vrouwen zijn die expres door roken, omdat je dan een verhoogde kans hebt op lichtere baby's... Gewoon triest denk ik dan.

20. sillie78

sillie78 Actief lid

Nov 13, 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    ikke niet hoor. Ik zit lekker te smullen. Nu kan het. Ik ga straks wel weer opletten met wat ik eet.
    Al dat geneuzel over je gewicht. Kom mensen, gewoon genieten! Je leeft maar één keer.

Share This Page