ik snap dit echt niet hoor ! Dat er vrouwen zijn.. die liever een klein, ongezond kindje krijgen,, om maar hun mooie figuur te houden.. dan dat ze een mooi groot gezond kindje krijgen en dan misschien 15 of 20 kilo aankomen... ik ben al wat zwaarder van mezelf.. en ik vind het ook shit dat ik straks ook die kilo's ga aankomen.. maar dat moet je er gewoon voor over hebben.. het belangrijkste is dat je een gezond kind op de wereld zet.. en die kilo's kan je er altijd nog afsporten nadat je bent bevallen..
Ik zal nooit lijnen tijdens mijn zwangerschap maar baal wel van al die kilo's. Ik heb dan een eetstornis (gehad) dus dit zit mij wel dwars. Ik laat er niks voor staan hoor begrijp me niet verkeerd maar het moment van op de weegschaal gaan staan is geen pretje. Ik ben nu ziek en zag vanochtend dat er 2 kilo vanaf is en dat was complete paniek! Gelukkig ben ik gerust gesteld dat het waarschijnlijk alleen vocht is. Afvallen is gewoon niet goed voor je kind, je eigen gevoel MOET je gewoon opzij zetten. Ik ben nu 25,5 week en was7 kg aangekomen en nu dus nog "maar"5kg.
ik had het gezien ja en vond het zo erg. Dat vrouwen hun kindje in gevaar brenegen omdat ze zelf zo egoistisch zijn dat ze niet aan willen komen. Kies er dan niet voor om een kindje te krijgen. Je weet van te voren dat je aankomt. Ik kan al het lekkers niet laten staan en zie het wel na de zwangerschap. Ik probeer gezond te eten voor de baby. Ik begrijp je Joepie maar jij baalt er wel van maar accepteert het, en zohoort hetook. ik heb ook heel veel gedaan aan de lijn voor ik zwnager werd. maar dat moet je nou eenmaal niet doen als je zwanger bent.
ff bevallen , kind bij de nanny dumpen, en hoppa de hele dag in de weer met je personal trainer. uiteraard de dag wel beginnen met wat magere melk met muesli en wat nootjes, smiddag een kipsalade en savond dan wat gestoomde groente met een stukje gegrilde vis. 5 liter water drinken en hoppa 3 weken later ben je weer strak. zo kan ik het , waarschijnlijk, ook. maar nee zorg liever voor mijn kindje, en geniet daar liever van, dat figuur komt wel weer. en ach waarschijnlijk ook weer niet, maar wat is belangrijker! joyce
Echt volledig offtopic , maar Angelina Jolie heeft haar tweeling echt wel borstvoeding heeft gegeven. Na drie maanden is ze gestopt omdat ze het niet meer vol kon houden en dat snap ik dan ook wel weer . Wat betreft dat lijnen, dat vind ik ook onbegrijpelijk. Maar als je al een eetstoornis hebt of hebt gehad, is het ook wel weer logisch dat je er last van kan krijgen als je aakomt tijdens de zwangerschap, je bent dan gewoon erg gevoelig voor dat soort dingen. Ik hoop alleen dat die vrouwen wel inzien dat ze dan weer een terugval hebben en hulp zoeken.......
Er is niks mis mee als je baalt van die extra kilo's die je aankomt. Ik ben zelf heel slank dus ik zou die extra paar kilo's juist mooi vinden. Sowieso zijn zwangere vrouwen wat ronder en dat kan heel mooi staan! Echt vrouwelijk. Tuurlijk zou ik niet dik willen worden. Het moet er straks ook allemaal weer af. Maar het is grotendeels een kwestie van gezond eten en niet teveel snoepen. Als ik zin heb gaat er ook zo een zak chips doorheen. Maar dan let ik erop dat ik dat niet te vaak doe. Niet zozeer uit angst om aan te komen, maar ook omdat het geen toegevoegde waarde heeft voor de baby, qua voedingsstoffen. En ja, de een komt nauwelijks aan tijdens de zwangerschap. En bij de ander vliegen de kilo's er aan. Je weet het dus nooit van tevoren
Ik vind het idd not done om echt af te vallen tijdens je zwangerschap maar ik moet eerlijk toegeven dat ik met deze zwangerschap meer met mijn gewicht bezig ben dan bij de 1e. Bij Gwen was ik ruim 25 kilo aangekomen, dat is er ook nooit allemaal af gegaan. Nu let ik gewoon meer op wat ik eet en als ik in het weekend een verjaardag heb gehad dan zorg ik dat ik in die week erna niet zoveel snoep. Soort van balansdagen erachter plakken. Maar nee, ik zal nooit echt af willen vallen in de zwangerschap, is wel heel extreem...
Ik zat op de bank en was al de hele dag misselijk, ineens kreeg ik vreselijk behoefte aan chips. Ik twijfelen, zal ik verstandig een paar worteltjes eten of de chips! CHIPS
enneuh het is ni vreemd bij een tweeling dat ze die 4 weken te vroeg geboren laten worden, ik ben ook verplicht op 36 weken moeten bevallen omdat er gewoonweg geen plaats meer was en de placenta geen voeding meer gaf.
Ik heb meer een beetje medelijde met die hollywood sterren. Ben je net bevallen en dan meteen weer alles op alles te zetten om er in een korte tijd weer perfect uit te zien. Nee, voor mij hoeft dat niet. Ik weet wel wat beters met mijn tijd te doen dan dat. oke ik ben mijn mijn dochtertje 22 kilo aan gekomen en toen de 80 op de weegschaal stond moet ik ook wel even slikken hoor. Maar dat was meer om het cijfertje dan om hoe ik eruit zag. Ik ben ook wel van mening dat je je lichaam ook de tijd moet geven om te herstellen. 9 maanden op 9 maanden af.
helemaal mee eens, en ik geniet liever de eerste tijd van mijn kindje zometeen ipv gelijk de boel weer strak te willen hebben, wat dat betreft genieten wij denk ik meer van het leven dan die sterren, altijd maar onder druk en er goed uit moeten zien, nee, geef mij mijn wondertje maar, daar wordt ik nou gelukkig van
ik vind het ook belachelijk, ik ben pas 20 en dan wil je natuurlijk het liefs een mooi figuurtje nog hebben maar voor mn kindjes heb ik dat over hoor. ik heb na mijn dochtertje wel weer helemaal mn oude figuur terug gekregen, maar na deze denk ik niet dat dat er in zit.. ik kom nu meer aan, en ik merk dat ik nu deze zwangerschap meer aan kom. maar dat maakt me niks uit, zolang mn kindje maar gezond groeit. je kan na de bevalling altijd nog gaan sporten
Het is toch juist geweldig om zo snel mogelijk een buik te zien en lekker legitiem dik te kunnen zijn die 9 maanden! (en paar maandjes daarna). Bij mij is het zo dat ik zo misselijk ben dat ik helemaal geen eten en drinken binnen kan houden. Ik ben al een paar kilo kwijt en maak me alleen maar zorgen.
Ik heb sinds ik zwanger ben dat ik heel erg weinig lust. Ik hield van chocola, ijs, cola!, snoep, etc. Nu lust ik amper nog vlees of zoetigheid. Ook dingen als ontbijtkoek, brinta, yoghurt, mueslirepen, liga repen met appel... Terwijl ik dat vroeger at als tussendoortje. Ik heb nu echt moeite met iets vinden wat ik wel lust! Hierdoor ben ik ook afgevallen. Ik weet niet hoeveel, want ik heb niet eens een weegschaal! Maar ik zie het. Mijn buik groeit en de rest krimpt. Ik hoop echt heel erg dat het in de loop van de zwangerschap verandert want ik wil niet dat mijn kindje teveel schadelijke stoffen binnen krijgt. Als ik iets vets eet, zoals friet, kipnuggets en zo, dan denk ik wel: oh jee, zal ik dat wel doen? Maar niet omdat ik bang ben dat ik aankom maar omdat het niet gezond is voor de baby. Dus ik hoop niet dat mijn baby straks te klein is omdat ik niks kan eten!
Dit kan klinken als een aanval, wil ik niet doen! maar ik probeer het er netjes neer te zetten. Ik ben in allebei de zwangerschappen gezond blijven eten. Dat houd in, fruit, groentes en ga zo maar verder. In totaal ben ik vijf kg aangekomen bij de eerste dochter, en bij de tweede zeven. Na de bevalling had ik mijn figuur direct terug. Maar... ik ken ook twee vriendinnen van me (zwanger en 20 kg aankomen) maar wel eten voor twee. (echt continu eten en verstoppen achter het smoesje ik ben zwanger) En dan nog zeuren dat ze te dik zijn geworden. Sorry, maar de gyn heeft me verteld dat het niet nodig is om boven de 15 kg aan te komen in een zwangerschap.(of te eten voor twee!) Dit schuiven ze dan wel af op pregorexia, maar ik vind het pas ongezond als je er naar eet. Het is gewoon jaloers gedag als een ander wel slank terug komt. Zwanger zijn is letten op je eetpatroon (gezond maar wel eten!) Oh, en het is ook zo dat je kindje pakt wat hij/zij nodig heeft in een zwangerschap. Je kan me daarom ook niet vertellen dat het jou ook niet beter uitkomt om er slank uit te zien. Sorry, maar ik voel me niet prettig bij overmatige zwangerschapskilo's.. de meesten schuiven het daar op af en dat vind ik echt vreemd.
@anno1981 dat jij mazzel hebt dat je amper aankomt wil niet zeggen dat andere die veel aankomen het er zelf aan hebben gegeten he, ik denk dat ik aan nog geen 1000 kcal zat per dag met mijn eerste zwangerschap (omdat ik zo vol zat met baby dat er niets bijkon) gewoon een gezonde bruine boterham met verstandig beleg en verstandig avondeten, tuurlijk heb ik weleens gesnoept (een stukje van een reep choco een normale hamburger van de mcdonalds (ik deel nu ALS we gaan een happy meal samen met mijn zoontje van anderhalf hihi) KORTOM supergezond alleen door mijn ziekte en alle kwalen te weinig beweging (ging wel elke dag wandelen maar had meer gekund) en toch 30 kilo aangekomen. Nu doe ik niets anders en zit nog steeds 3 kilo ONDER mijn startgewicht.. waar het aan ligt GEEN IDEE? maar je kan niet zomaar oordelen dat je het er zelf aaneet, TUURLIJK ben ik wel me je eens als je vriendin voor twee eet (ik weet niet wat voor hoeveelheden jij hieronder verstaat natuurlijk, mijn man eet voor 3-4 personen savonds maar kan makkelijk hiermee afvallen als ie niet zou snoepen hihi) en ze dan klagen dat je zoiets hebt van JAHOOR had dan een beetje verstandiger gedaan. MAAR het geld dus niet voor iedereen dus je moet verder kijken als je neus lang is en niet iedereen over dezelfde kam scheren, no offence ben niet boos ofzo maar we zijn niet allemaal voor het geluk geboren zal ik maar zeggen..
Ook ik ben het niet helemaal eens met die uitdrukking. De een komt meer aan dan de ander. Jij heb gewoon geluk gehad dat het zo minimaal is gebleven. Ook ik eet gezond maar de kilootjes komen er echt wel aan. Bewegen doe ik genoeg dus daar ligt het ook niet aan. Wel heb je gelijk dat je niet voor twee hoeft te eten tijdens je zwangerschap. Je kan verwachten dat je dan meer aan gaat komen. Ik zie wel waar mijn kilo's eindigen ze gaan er wel weer af.
ik deed er niet aan, ik had heel veel honger tijdens de zwangerschap en kwam best erg veel aan met als resultaat, een mooi gezond kindje dat behoorlijk veel woog voor een prematuur kindje. (bijna het dubbele)
even een stukje gequote over het eten tijdens je zwangerschap er stond ook in dit stukje dat vrouwen die van te voren diete juist extra veel aankomen TIJDENS de zwangerschap. Vrouwen met een normaal gewicht, moeten niet veel meer eten tijdens de zwangerschap dan anders. Tijdens het eerste semester moet je zelfs niet meer gaan eten, gedurende het tweede semester moet je 340 extra calorieën opnemen, tijdens het derde semester 450. Dit kun je makkelijk oplossen door een extra glas melk of een appel meer te eten.