We hebben zelf een lieve kater van 2 1/2 jaar, is echt een schat van een beesie maar een "schijtert". We hebbende laatste tijd aardig wat nieuwe buuren gekregen met, je raad het al, katten! En die komen nu iedere dag gezellig bij ons op bezoek( via het kattenluik). Onze kat is er bang voor(de held ) en jaagt ze niet weg. Word zelfs soms zo bang dat ie een plasje doet. Worden we niet echt blij van.. Nu liep een van die katten zelfs bij ons op bed, toen wij er in lagen #-o . Vind het erg zielig om het luik dicht te doen s' nachts en hebben gekeken naar zo'n luik met een sensor maar dat kost 184 euries! En ons katertje sloopt z'n halsbandjes altijd dus of dat gaat werken? Als jullie een idee hebben graag....!
Mischien kan je zo´n sensor ding via marktplaats goedkoper krijgen, verder zou ik het niet weten.. succes
Misschien moet je je eigen kat er maar aan wennen dat 'ie 's nachts binnen is. Wij hebben 3 katten en die kunnen bij ons de tuin niet uit, dus andere katten kunnen er ook niet in. Vind ik erg handig, want zo hebben wij geen last van andermans katten en een ander niet van die van ons.
Bij ons komt de buurkat(er) er echt niet in, want dan zitten mijn katten al te 'waken' voor t luik. Hmm.. Tóch denk ik dan t kattenluik alleen naar buiten openzetten ofzo? Oja bij ons is t luik sowieso ook s nachts dicht en liggen de katten in de bijkeuken.
- Emmer water - Hoop kabaal - Vies eten geven (sambal ofzo) - Hond aanschaffen - Achter het luikje wachten en als ze binnen willen komen luikje dichtduwen Of zo'n sensor inderdaad
Ach, lol hebben we er genoeg om hoor, vooral als we zien hoe ons katertje zich gedraagt Maare moet er niet aan denken dat als straks ons frummeltje er is die andere katten in de box of in het bed gaan springen! Eentje kan ik in de gate houden maar twee of meer Ga maar eens kijken op marktplaats en anders heeft onz katerje pech en mag ie s 'nachts binnen blijven
Koffieprut voor de deur leggen? Onze katten gaan altijd op de mat plassen (binnen) als er buiten voor de deur een ander staat. Om het plasprobleem tegen te gaan zetten we dan zo'n schoteltje neer, vinden ze vies. Dus een zakje senseo opensnijden (na gebruik) en de katten blijven weg. Hoop dat jouw kat er nog wel langs wil!
Wij hebben er hier ook veeeel last van. Ik vond zo'n luik met een sensor ook te duur. Wij hebben nu een luik met een magneet..ook niet goedkoop maar scheelt wel erg veel geld. Een luik met een magneet was 80 euro.
Ook wij kregen vaak de katten van de buren op visite die ons dure vlees (van onze kieskeurige kat die alleen Sheba at) op kwamen peuzelen. Wij hebben het luikje toen zo gezet dat katten van buiten er niet in konden, maar onze kat er wel uit. We vonden het wel zielig dat ze dan buiten moest blijven maar ze was zo slim om haar nageltjes in de magneetrand van het luikje te zetten en dan het luikje open te krijgen, gauw haar koppie eronder en dan kon ze weer naar binnen (ja ja slim beestje). Gelukkig waren de katten van de buren niet zo slim! Probleem opgelost (alleen de andere buurvrouw klaagde over een klapperend luik 's nachts, pech voor haar, die hoort werkelijk nog een speld vallen).
Ideaal zo'n buuf...met kleine kindjes! Ik voel hier een nieuw topic aankomen......1 over buren ?[/quote] Buuf met kleine kindjes? Mijn buuf heeft helemaal geen kleine kindjes?
Neej...jij ook! Als zij alles hoort.....heel handig. Grapjes zijn niet leuk als je ze uit moet leggen...tenzij je banner nep is natuurlijk
datzelfde probleem hebben wij ook, alleen hebben onze katten een belletje en de ongenodigde gasten niet , dus meestal horen we t kattenluikje en dan ff niets en dan geskrans in de brokken. en dan is het mis! 1 van beiden gaat eruit en t beest weet niet hoe snel ie weg moet komen. we hebben ook gedacht aan een sensor, maar ons probleem (euh die van de katten) dat ze weleens wat verliest wat aan dr bandje hangt en wij zijn fulltime van huis, dus dan kunnen ze er niet meer in. heb dus ook geen idee hoe je dit moet oplossen, kan je alleen vertellen dat je niet de enige bent..
Dat is helaas helemaal niet handig. Ze klaagt over alles wat los en vast zit, behalve tegen degene die het zeg maar gedaan heeft. Als onze zoon 's nacht huilt omdat hij zich niet lekker voelt, gaat ze daarover klagen bij de andere buurvrouw en als ik haar dan tegenkom gaat ze schijnheilig een gesprek aan. En dan zeggen dat wij hem gewoon laten Janken (haar woorden), terwijl ze zelf altijd zielig doet dat ze vroeger een huilbaby had. Nou wat moeten die buren wel niet meegemaakt hebben dan...
ai wij hebben ook zown kat (we hebben hem maar richard genoemd ) en die komt dus ook via het luik, de hele dag door, maar onze hond vind dat niet zo fijn en volgens mij ziet ze hem liever dood dan levend ben ook echt ten einde raad
Bij ons zijn de katten standaard binnen 's avonds. Ook hier veel buurtpoezen, dus das geen doen met een luikje.. De poezen zijn niet anders gewend en vinden het prima! Geen luikje, maar ik laat ze zelf binnen en buiten!
wegjagen! Wij hadden ook zo'n kat. De vriend van mijn kat. Kwam ik thuis lagen die twee samen op de bank te slapen! Op zich heel schattig, alleen deze kende de kattenbak niet, viel je aan als je in de buurt kwam, noem maar op. Dus ik heb de hond er op los gelaten... (die rent er alleen achteraan, voordat iedereen flipt!) Dus nu als die kat op de schutting staat, staat mijn hond er al onder... En de hond is stapel op katten hoor! Maar t is voor haar ook een sport!