hij wil geen groente hapje of brood eten!

Discussion in 'Voeding' started by cindybad, Apr 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cindybad

cindybad Lid

Jun 11, 2007
    12
    0
    0
    limburg
    hoi allemaal,

wie kan mij helpen. mijn zoontje wil geen brood of groente hapje eten.
    als ik hem brood geef kauwt hij erop en spuugd het erna weer uit.
    op zich kauwt hij erop wat natuurlijk goed is, maar na 3 kleine stukjes wilt hij niks meer hebben. wie weet hoe ik het beste kan aanpakken.
    ik heb grote stukken in zijn hand gegeven, kleine stukjes in de hand of dat ik het in de mond doe, maar niks helpt. wie heeft raad voor mij.

en de groentehapje:
    als ik met het lepeltje naar zijn mond ga knikt hij al NEE WIL IK NIET, of doet de tong naar buiten zodat er niks in kan.
    ik heb geprobeerd zelf te maken, fijn gepureerd, grof gemaakt, met de hand gepureerd, niks werkt. hij wil het absoluut niet.
    wie kan mij helpen, met foefjes of tips.

ik had ook gelezen dat als hij nee knikt dat hij ook echt nee bedoeld, klopt dat?

groetjes een bezorgde moeder

2. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Hoe oud is je zoontje?

(en je banner is volgens mij aan vervanging toe 8) )

3. victoria

victoria Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,131
    0
    0
    Hoi cindybad,

Hoe oud is je zoontje? volgens je banner ben je al heeeeel lang zwanger.

4. cindybad

cindybad Lid

Jun 11, 2007
    12
    0
    0
    limburg
    ja dat weet ik, krijg het niet veranderd.
    mijn zoontje is 8 maanden oud, ben pas vanaf 6 maanden met bijvoeding bezig vanwege allegieén.

groetjes

5. victoria

victoria Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,131
    0
    0
    Hij at daarvoor wel goed? Mijn zoontje heeft rond 8/9 maanden een periode gehad dat hij helemaal geen avondeten meer wilde eten (wel brood en fruit). Gewoon zo gelaten (ook al was ik wel gefrustreerd), niet gedwongen en na een aantal weken begon het eten gewoon weer.
    Het zou natuurlijk ook kunnen dat hij zich niet lekker voelt en daarom geen eten wil.

6. cindybad

cindybad Lid

Jun 11, 2007
    12
    0
    0
    limburg
    Ik ben nou sinds 3 weken pas bezig met zijn brood en groente.
    hij is niet ziek of zo.
    hij reageerd nog altijd het zelfde als voorheen doen hij nog geen brood of groente kreeg.

7. cindybad

cindybad Lid

Jun 11, 2007
    12
    0
    0
    limburg
    het enige wat hij wel wil is fruithapje.

8. victoria

victoria Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,131
    0
    0
    Ik heb zelf eerst groente geintroduceerd, daarna fruit en toen dit goed ging en zijn wij begonnen met brood. Ik kan het me niet meer precies herinneren, maar volgens mij was mijn zoontje acht maanden toen hij begon met brood eten (groente en fruit vanaf zes maanden) en in het begin was het nog maar een halve boterham en dan alleen de binnenkant.

Ik zou zelf dus nu alleen groente aanbieden (en nog even wachten met brood). Wil hij niet, dan ook niet opdringen, maar wel steeds blijven aanbieden. Bij ons is en was pompoen een groot succes en ook makkelijk te maken, misschien nog een tip.

Wel vervelend dat het moeizaam gaat, veel succes ermee.

9. cindybad

cindybad Lid

Jun 11, 2007
    12
    0
    0
    limburg
    ik zal het eens proberen.
    ik vind het best stressend, zowiezo omdat het mijn eerste is en gewoon niet weet wat het allemaal betekent.

10. victoria

victoria Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,131
    0
    0
    Ik herken het helemaal. Ik vond het ook een lastige periode, al dat eten wat opeens geintroduceerd moet worden. Maar het is bij ons allemaal goed gekomen. Hij eet nu redelijk goed. Het is geen mannetje dat bij elke hap met zijn mond open zit, maar bij elke maaltijd komt er wel wat in, ook al zitten er nog steeds dagen tussen dat hij slecht/ bijna niets eet. Mijn zoontje is trouwends bijna 12 maanden.

11. Tamar

Tamar Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,738
    0
    0
    Jolijn heeft juist een week geen hap van haar fruithapje genomen.... vond het moeilijk maar bood het aan als ze niet wilde gelijk weggehaald. Na een week at ze gewoon weer een schaaltje fruit leeg.......

12. cindybad

cindybad Lid

Jun 11, 2007
    12
    0
    0
    limburg
    ik heb hem voor een uur geleden papje aangeboden ipv de boterham maar hij weigerde alweer na 4 lepeltjes pap.
    hij weigerde alles, de fles, zijn papje.
    ik weet het echt niet meer.

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als hij per keer maar 3 of 4 happen wil, geef die gewoon en niet meer. Op die manier blijft het leuk.

Bij allergieën is het het beste om met groente te beginnen en pas als 4 groentes goed gaan fruit te introduceren. Jammer dat men je dat niet verteld heeft!

Heb je al geprobeerd om hem zelf te laten eten? Gewoon stukken die hij zelf kan pakken?

Qua groentes: probeer vooral dingen als wortel, pastinaak en pompoen, zoetiger, dus ze staan dichter bij fruit qua smaak.

14. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Wat je kan proberen is het in een stukken geven. Als je dat eng vind...kan je het misschien aanbieden in de baby safe feeder (ff google kijken) daar kan je het in stoppen als je het eerst een beetje kookt of zo dat het zacht wordt en dan kan je kleintje het zo eruit kauwen...de sappen/vruchtvlees zuigen ze eruit.

Share This Page