Voor vanavond staat er prei op het menu. Ik maak er vaak een kerrie sausje bij. Ben wel benieuwd hoe jullie de prei bereiden
Ik vind het heerlijk in een hartige taart; met uitgebakken spekjes en wat paprikapoeder en geraspte kaas. Of gehakt met kerriepoeder (ook een quiche dus). Verder eten wij het eigenlijk nooit! O ja, door de tomatensoep, haha! Eet-se!
hier ook vanavond. ik bak kipfilet, roerbak de prei erdoor. dan een blikje tomatenpuree erdoor en een bekertje slagroom. goed roeren en dan pandanrijst erbij
Ik hou niet van losse prei maar ik maak er altijd een ovenschotel van. Preikerrie gehakt schotel van Maggi. Aardappelschijfjes, gehakt, prei en 1 ei is wat je nodig hebt. Wij vinden hem heerlijk!
hmmm heb nooit echt lekker recept gehad met prei. Ooit wel preiensoep gegeten.. dat was wel genieten!
prei, kipfilet in blokjes, een plak katenspek van ong 1 cm dik in blokjes een uitje en stroganoff kruiden erdoor dat lekker roerbakken beetje rijst erbij lekker hoor gekookte prei vindt ik niets
Recept - Snelle aardappel-preischotel - Albert Heijn Ik vind dit altijd erg lekker, en anders met aardappelschijfjes, rode ui, prei, zalm (ingesmeerd met dille/olie/mosterd) in een pakketje van bakpapier en dan 20 min in de oven (heerlijk)Recept - Zalmpakketje met prei - Albert Heijn (maar dan wel op mijn eigen manier ) mijn pa maakte altijd prei a la creme zelf, maar geen idee hoe dat moet, en aangezien ik aan de lijn ben hoef ik het ook niet te weten haha
gewoon heel simpel koken en dan een beetje kruiden erover en klaar of "rauw" door de nasi, dus eerst rijst koken, dan in de wok met ham en prei dat even door mengen en klaar, dus bijna rauw (natuurlijk eitje erbij en sate)
Ik eet regelmatig prei. Gewoon koken en dan met een stukje vlees en gekookte aardappeltjes. Prei in ringen snijden en wassen. Aardappelen alvast opzetten, laten koken en zacht zetten. Dan pas de prei op het vuur. Gewoon in het uitlekvocht van het wassen. Beetje zout erover, aan de kook brengen en daarna vuur laag zetten en zo gaarkoken. Afgieten en terugzetten op het gas. Even terug aan de kook brengen en dan een beetje allesbinder eroverheen strooien. Goed roeren en gas weer laag zetten. Dan verse peper eroverheen malen en een scheutje azijn toevoegen. Even een klein minuutje op laag vuur laten staan...Voor het opdienen nog een klontje boter erop en eten maar...Heerlijk
Wat ik erg lekker vind is een ovenschotel van prei. Prei in ringen snijden dat even koken en dan door de aardappelpuree stampen met een eetlepeltje sambal badjak. In een ovenschaal doen, daar over heen plakjes salami en daar weer overheen roomsaus. Dan parmezaan eroverheen strooien en dan ongeveer 20 min de oven in.
Prei door de midden en in stukken van 10. Even koken tot het iets zachter is en dan grillen in een grillpan. Van tevoren insmeren met olijfolie. De prei wordt lekker zoet van het grillen.