Prematuur, 2 verschillende voedingsadviezen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door CreaLinda, 9 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Hallo!

Ik kom je even 'lastig vallen' met nog een vraag.

Mijn dochter is 2,5 week geleden geboren na een zwangerschap van 34 weken en 2 dagen.
    Gisteren mocht ze mee naar huis.

Ze heeft vorige week de hele week 8 voedingen van 50 cc gehad. en vanaf maandag kreeg ze in het ziekenhuis 7 voedingen van 55 cc.

Het advies van het ziekenhuis is: Deze hele week (tot donderdag) 7 x 55 aanhouden en wekelijks de voedingen met 10 cc verhogen (dus 7 x 65).

Het advies van de kraamhulp en de verloskundige is om de voeding elke dag met 5 cc per voeding te verhogen tot ze op 80 cc zit.

Dat vind ik nogal een verschil.

Daarbij komt dat mijn dochter 2 gaatjes in haar hartje heeft en er in het ziekenhuis werd gezegd dat ik moest opletten dat ze niet teveel drinkt. Dan zou er wel eens vocht achter haal longetjes kunnen komen.

Wat zal ik doen?

Groetjes Linda

2. Verhoeven546

Verhoeven546 Actief lid

17 sep 2007
    167
    0
    0
    Ik zou het advies van het ziekenhuis aanhouden, zeker als je daar nog op controle moet. zeker ook als je dochter tevreden is met de hoeveelheid die ze krijgt.

verder zou ik de verloskundige aanspreken op het feit dat het je erg onzeker maakt als zei tegen het advies van de kinderarts in gaat. je mag haar best vragen om contact met de kinderarts op te nemen om te overleggen wanneer ze het er niet mee eens is. zo kunne zei samen op een gelijk advies uitkomen wat jou gerust steld.

3. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ok dank je wel!

Ik heb haar vanmorgen gewogen en als ik (net als het ziekenhuis) uitga van 150 cc per kilo kom ik op iets minder dan 60 per voeding dus dat geef ik nu.

Linda

Deel Deze Pagina