Eerste 2 kinderen prematuur en dysmatuur derde?

Discussie in 'Prematuur' gestart door mayke1980, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Wie heeft er ook 2 kinderen die prematuur en dysmatuur zijn geboren? Mijn dochter met 35 weken en mijn zoon met 35.3. Bij beide kinderen was pre-eclamptie/Hellp de oorzaak. Mijn dochter is spontaan geboren, mijn zoon hebben ze gehaald met 35.3.

Nu ben ik in verwachting van ons 3e kindje. Ik sta onder hele goede controle in het ziekenhuis. Toch merk ik dat nu ik dichter bij de 30 weken kom het toch weer spannend ga vinden. Zou dit kleintje wel blijven zitten tot 37 (of misschien 40) weken?? Hoe gaat mijn lichaam het volhouden deze keer, komt de pe weer terug?
    Ik heb nu weer een hoge bloeddruk, maar ook al vanaf het begin medicatie.

Wie heeft er ook meerdere kinderen die prematuur geboren zijn? Hoe ging dat bij de 2e of 3e? Hadden jullie ook de angst dat de volgende weer te vroeg zou zijn?

2. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    mijn eerste dochter is met 36weken geboren en mijn tweede dochter met 32weken.
    ik ben nu ook zwanger van de 3de 22 weken.
    en merk wel dat ik steeds meer spanning heb als ik iets voel kamp ofzo en dan denk ik iedere keer zou het weer begonnen zijn.
    ik sta onder hele strenge controle iedere 2 weken geeft wel iets rust maar niet genoeg

3. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Onze oudste twee zijn beiden geboren bij 36.2

Felix (de oudste) was ook nog 9 dagen onderontwikkeld waardoor hij dus ipv een kindje van 36 weken, een kindje was van knap 34 weken.

Ben nu in verwachting van nummer 3 en hoop dat wij dit keer de 37 weken in ieder geval vol krijgen.

Bij alle twee heb ik last van mijn baarmoedermond (die te vroeg open ging) en weeen die ik zelf niet eens merkte.
    Helaas geen "strenge" controlles voor mij, iedereen (vk en ook gyn) zien geen verhoogd risico dat het dit keer weer gebeurt en wijzen mij liever op de statistieken ipv dat ze naar mij luisteren :x

4. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier 1e pre en dysmatuur, 2e 42 weken en 3e weer pre en dysmatuur. 2 hele verschillende redenen..
    Volgens mij blijft die angst altijd als je het eenmaal hebt meegemaakt.
    Hoop voor jou dat deze lekker blijft zitten tot min 37 weken!

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Andere gyn, ander ziekenhuis??? jouw gevoel kan zomaar gelijk hebben , ik voelde heel snel aan bij shannon dat ze te vroeg ging komen, zonder reden daar voor te hebben. En indd op papier 35 weken, waarschijnlijker dat ze ruim 33 weken was, ruim 2 wk ziekenhuis + neocate nodig gehad.. moppie.

Mama gevoel is te sterk om te laten gaan al zou het alleen voor de stress die het met zich mee brengt zijn, omdat jij je onbewust toch druk maakt.

en meiden neem je rust!! o zo belangrijk bij vroeggeboortes die met baarmoedermonden te maken hebben.

PE enz. heb je geen invloed op, maar ook dat rust rust rust . geef je lichaam die kans om aan te sterken/sterk te blijven. Huishouden komt wel, vraag hulp! . joh vriendin met kinds wil je de oudste even mee nemen naar speeltuin ? ofzo.. ;)

(helaas ervaringsdekundige in baarmoedermond die niet luisterd en rugpatiente dus ik heb meer hulp nodig gehad als me lief is;):);))

6. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Helaas geen optie voor ons om van zh of vk te veranderen.
    Krijg wel a.s donderdag de derde en laatste meting van mijn baarmoedermond en heb dan een andere gyn omdat "onze" er die dag niet is.

Zal dus dan bij haar mijn hart ook nog eens gaan luchten en zal alle papieren van de eerdere zwangerschappen nog eens mee nemen in de hoop dat zij er misschien toch wat mee doet.

Ben heel blij dat mijn kids ouder zijn en dus ook veel zelfstandiger zo dat ook hun een "heleboel" kunnen "overnemen" aan taken (stofzuigen, hun kamer netjes houden en zo ;)).
    Voor de rest zit, hang, lig ik meer dan dat ik nog wat doe ... vreselijk maar het is niet anders helaas.
    Heb ons zelf ook maar een "sex-verbod" gegeven (vanaf de positieve test al), je weet maar nooit ook al werd er beweerd op de statistiek dat dit geen invloed heeft op de baarmoedermond ;)

Ik vertrouw de artsen hier voor geen meter, dan liever maar op mijn gevoel luisteren en alles rustig aan doen.

7. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Het is wel een gevoel van herkenning als ik jullie verhalen lees. Gelukkig heb ik wel een gyn die heel goed naar me luistert en ik sta al vanaf het begin onder strenge controle.
    Ik moet nu iedere week.

Eergisteren hebben we een avond in het ziekenhuis doorgebracht met regelmatige harde buiken (om de 7 min) ik mocht gelukkig wel weer naar huis, maar stiekem sluipt de spanning er wel in!

Ik doe het ook echt rustig aan, ik moet verplicht rusten en daar geef ik ook echt aan toe. Anders schiet de bloeddruk gelijk omhoog heb ik gemerkt.

Tamirya; loop je wel in het ziekenhuis voor je controles?

8. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Mayke: Ja en nee zou ik zeggen.
    Nadat ik in het begin iedere keer bij de vk "gezeurd" heb dat ik bang ben dat de baarmoedermond te vroeg open gaat heeft ze mij doorgestuurd naar het ziekenhuis.
    Eerste keer da werd dus gezegd dat ze 3 metingen gaan doen van de baarmoedermond verder ben ik voor de controles bij de vk.

Had gewoon graag gehad dat er preventief wat gedaan werd, zoals mij bijna 6 jaar gelegen (tijdens mijn tweede zwangerschap) geadviseerd werd voor een eventuele volgende zwangerschap, maar blijkbaar ben ik niet geloofwaardig of zo (tenminste zo voelt het voor mij) ;)

9. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Ik kan me voorstellen dat dat geen fijn idee is. In Nijmegen heb je ook de mgelkheid om naar een verloskundige te gaan in t ziekenhuis. Misschien is dat voor jou ook wel een oplossing. Dan zit je toch dichter bij de gyn lijkt me. Mijn ervaring met t ziekenhuis is ook dat ze veel allerter zij op complicaties.
    Dat maakt de zwangerschap zelf ook wel minder romantisch. Deze zwangerschap voelt heel medisch maar geeft met wel rust!

Deel Deze Pagina