Mijn zoontje is geboren met 34 weken. Inmiddels 8 weken oud. Gecorigeerd 2. Krijgt 6x60 cc en 1x 70. Gisternacht werd hij om 0330 wakker. Wonder boven wonder viel hij in slaap en kwam om 0530 weer. Hierdoor gisteren om de vier uur 70 cc gegeven en voor de nacht om 2345 80cc. Helaas weer om drie wakker. In slaap gesust. Dit weekte niet waardoor om 0415 de fles en nu weer ( 0730) ik weet ni ff niet hoeveel ik nu vandaag moet geven. Weer om de drie uur 60 of proberen om de vier uur 70? Hij weegt nu rond de drie kilo vermoed ik. Krijgt afgekolfde borstvoeding met extra bijvoeding. (Vanuit kinderarts)
Ik zou even het consultatiebureau of kinderarts bellen om te overleggen. Sophia ging bij 3kilo ook flink omhoog met de voeding. Ben toen wel even moeten gaan wegen. Succes!
De stelregel die ik gebruik op advies van arts (maar is geloof ik heel gangbaar) is 150-200 ml voeding per kilo lichaamsgewicht. Met jou 6x60 en 1x70 is dat dus de ondergrens. Zou inderdaad even met de kinderarts overleggen of je iets mag ophogen. Of ook even aankijken, het kan ook een regeldagje zijn.
Goedenavond. Ik heb ook een premature zoontje geboren met 1300 gram, en 30 weken. Nu een mannetje van 9 maanden en bijna 8 kilo! Ik ken het probleem ook inderdaad, tot 8 maanden werd hij elke 3 uur wakker om te eten.. Maar blijkbaar hebben ze het nodig! Ik had een dietiste voor mijn zoontje, en ik hield mij netjes aan haar regeltjes, tot ik bij 4 maanden op de huisartsenpost zat met een kind dat ondervoed was. Er werd mij verteld dat een prematuurtje eigelijk zoveel mag eten als hij/zij wilt aangezien ze het nodig hebben.. Succes
Toen mijn zoontje voor zijn eerste vaccinatie opgenomen werd in het ziekenhuis hebben wij hem voor en na de voedingen gewogen (ik geef bv) Hij kwam toen op dik 900cc voeding uit per dag. Hij dronk toen tussen de 120 en 170cc. Als ik zijn plasluiers woog op een dag, dan had hij rustig 600cc geplast. Ik denk dat jou kindje dus best weinig drinkt.... Hij was ook 6 weken te vroeg. Ik zal straks even kijken hoe oud hij precies was bij die vaccinatie. Ik heb altijd gehoord dat kindjes zoveel borstvoeding mogen als ze willen.... Trouwens, mijn zoontje neemt nog vaak een nachtvoeding. Laat ook max 6 uur er tussen zitten in de nacht. Komt overdag nog steeds om de 2 tot 4 uur. Maar als hij bijvoorbeeld om 10 's ochtends een volledige voeding neemt, dan wil hij anderhalf uur later vaak nog even wat drinken voor hij een lekker dutje gaat doen. Bv-kindjes staan wel bekend om vaker voeden en langer nachtvoedingen, helaas Ps: 1ste vaccinatie was op 14 november. Hij was toen dus zo'n 8 weken oud. Gecorrigeerd dus 2 weken. Woog toen al wel 5 kilo....
mijn zoon slaap pas door nu hij fruit groente mag. hij was al die tijd al een grote drinker maar hij heeft alles ingehaald gelukkig.