Onze zoon is met 33 wkn geboren 47 cm en 2580 gram.... Hij is nu 3.5 jaar...... 108 cm en weegt 18.5 kg... Ik heb nog contact met 2 ouders toen onze zoon in het zknhuis lag...... en hun dochtertjes zijn ook lange dunne meiden. Is jullie kindje ook dun/lang. Volgens de kinderarts zijn prematuren dat wel vaker.
Onze zoon is qua lengte netjes volgens de curve, maar zijn gewicht is ietjes laag in verhouding. Maar hij is niet mager, gewoon wat slank zeg maar. Hij is nu 2,5 jaar en weegt ongeveer 11,5kg Bij geboorte was hij dysmatuur.
Gijs was bij zijn geboorte (31,2 weken) 2290 gram. Nu weegt hij met 16 weken (ongecorrigeerd) ruim 6 kilo. Lengte weet ik niet maar hij is wel langer geworden.
Haha ja hier binnen een jaar in lengte naar bovenste lijn geschoten en gewicht altijd net iets onder middelste lijn. Met 2 trokken de lijnen beiden iets meer naar midden, maar inmiddels weer een groeispurt de lengte in. Onze zoon eet goed dus maak me verder geen zorgen.
Onze zoon is geboren op exact 32 weken en was 45 cm groot en woog 2kg155(redelijk goed zei de kinderarts voor 32 wkn) Nu wordt hij volgende week 3 jaar en is hij een 98 cm(normaal op de 50% curve) en een 12.5kg(iets wat onder de curve) maar dat is voor ons niet erg liever ene lange smalle dan ene kleine dikkere
Mijn dochters zijn helemaal in proportie (lengte vs gewicht), al is mijn 1 dochtertje iets kleiner dan gemiddeld in de lengte. Mijn zoontje is op -1 qua lengte, en dan vervolgens op -1 qua verhouding lengte/gewicht. Hij is dus wel wat dun voor zijn lengte, maar dat kan ook weer aan de bouw liggen. Mijn man, mijn vader en schoonvader zijn alle drie altijd slank geweest, en blijven slank, ongeacht wat of hoeveel ze eten.
Hier alles onder de curve bij laatste cb bezoek met 3 jaar en 9 maanden. 96 cm en 13 kg. Groeit wel in een gelijk tempo door maar wordt geen Hollands Glorie kind
Mijn oudste is geboren op 33w, was 41cm en woog net 2 kilo (klein en fijn zeiden ze toen). Het eerste jaar bleef ze klein en fijn (69cm en 6,9 kilo op 1j), daarna haalde ze inderdaad meer lengte in dan gewicht. Nu is ze bijna 5j, 1m14 en weegt 16,5 kilo.
Mijn zoontjes zijn geboren met 28 weken, D was bij zijn geboorte 1270 en J 1500. D is wel lang en dunner dan zijn broertje. J is wat steviger gebouwd. We kregen laatst te horen op het CB dat we er om moesten denken met J want hij was wat te zwaar. Vond ik wel een giller omdat hij zo prematuur geboren is.
ik heb kleine kinderen tygo geboren met 38w4d 550 gram nu 4,5 jaar 1.04 en 17 kilo ryam em dion geboren 34w2d 1990 en 2000 gram nu 3 j 4m 92 cm ong. en 10,5 en 11 kilo ilay geboren met 40w2d 3180 gram en nu 76 cm 16 maanden en 10 kilo, hij is het bullie van de 4 haha
Euhm.. mn dochter is net geen prematuurtje met 37 weken maar zij was 2800 gram en 48 cm bij de geboorte nu met 6 jr is ze 1.18 en 18.2 kg lang en dun dus... Ben benieuwd wat mn zoontje gaat doen hij is geboren met 36 wkn en was 2360 gram hij is nu met 7 weken 3500 gram en 52 cm een iel ventje.
Mijn zoontje was geboren met 34+2 toen 2180 gram en 44 cm Nu 3,6 jaar 15,7 kilo en 104cm Lang en dun dus maar dat zit bij mijn kant in de familie
Geboren met 26w, nu 13 maanden en 75cm en pakweg 8 kilo. Ik heb het gevoel dat hij alleen maar de lengte inschiet, maar wie weet wordt ik volgende keer aangenaam verrast door zijn gewicht.
Dat kan nooit! Kenji was bij zijn geboorte 1875 gram en 44 cm. Nu schat ik dat ie 92 cm is, en rond de 12 kilo zit. Een lange dunne inderdaad. We kregen/krijgen ook vaak te horen dat ie helemaal geen babyvet heeft, en zeker niet de bouw van zijn ouders. Tja.
@Patrisch, volgens mij zijn onze kindjes bijna tegelijk geboren met een bijna zelfde termijn. Ons ventje is geboren met 32,1 weken, woog 1890 gram en was 46 cm. Nu is hij bijna 17 weken (ongecorrigeerd) en weegt ca. 6 kilo en ca. 55 cm.
hier ook een kleiner/lichter moppie.. net iets boven 8,5 kilo met 1 jaar. ter vergelijking haar broer was een boeddha'tje en die woog ruim 11 kg bij 1 jr. en was 6 cm langer.nu met bijna 3 jr. overigens 15 kg dus de snelheid in groeien was er op een gegeven moment wel uit zeg maar en ik ben benieuwd wat ze bij cb gaan zeggen in mrt. want zijn lijntje buigt af.. dat weet ik zeker .