Voeding!

Discussion in 'Prematuur' started by tatsiana, Feb 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tatsiana

tatsiana Actief lid

May 14, 2010
    100
    0
    16
    #1 tatsiana, Feb 17, 2012
    Last edited: Feb 17, 2012
    Hoi.
    onze zoon is volgendeweek 4 maand.
    van de kinderarts mogen wij beginnen met vastvoeding.
    waar zijn jullie mee begonnen fruit of groente hapjes?
    en wanneer zijn jullie begonnen?
    de kinderarts zij tegen ons met 4 maand mogen jullie beginnen en de wijkverpleegkundige zij 6 maand gecoriceerd.
    en wanneer zijn jullie begonnen met rijstebloem?

Alvast bedankt!:)

2. adi

adi Niet meer actief

Wij zijn begonnen met 5,5mnd, 4 maanden vind ik voor aterme kindjes zelfs te vroeg. Onze ka hield 6 maanden aan.

Ik gaf eerst groente (wortel en sperziebonen) en vanaf 6mnd fruit erbij. We hebben geen rijstepap gegeven, rond 7mnd wel gewone rijst gegeven

3. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    wij zijn me vier maanden begonnen met rijstepap bij vier en halve maand fruit en toen dat er goed in ging zijn we ook groente gaan geven...

4. tatsiana

tatsiana Actief lid

May 14, 2010
    100
    0
    16
    ik hoorde dat je bij 4 maanden bij de laatste fles wel een schepje rijstepap kon doen.
    deden jullie dat ook?

5. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Wij deden dit zeker wel hij vond het ten eerste heerlijk die fles was echt het snelste leeg van alle andere ze schijnen er een voller gevoel van te krijgen waardoor ze beter door gaan slapen (bij ons sliep Timo al bij 8 weken door dus die theorie kan ik niet helemaal beamen)

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Mijn KA en arts van t CB zeiden dat ik gewoon met 4 mnd mocht beginnen ondanks dat Sandro 5 weken te vroeg was werd er geen rekening mee gehouden dat hij prematuur was.

We zijn iets na 4 mnd begonnen met fruit en dat ging prima!

7. tatsiana

tatsiana Actief lid

May 14, 2010
    100
    0
    16
    de wijkverpleegkundige zij dat 4 maand te vroeg was omdat hij met 29 weken geboren is. en dat hij pas fruit en groente hapjes gecoriceerd met 6 maanden mag. en de ka zegt ongecoriceerd 4 maand.
    maar de wijkverpleegkundige zou het overleggen met het ziekenhuis

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Oeh ja dan vind ik het lastig.

Ik zou gewoon nog eens met de KA bespreken en kijken wat die dan zeggen.

9. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

Jan 2, 2012
    838
    0
    0
    Wij zijn begonnen met 4 maanden gecorrigeerd. We zijn begonnen met fruit (peer en mango)
    Volgens de KA hoefden we niet te corrigeren ( ook met 29 weken geboren) maar dat voelde niet goed.

10. tatsiana

tatsiana Actief lid

May 14, 2010
    100
    0
    16
    bij onze zoon juist wel.
    hij krijgt ook 2x perdag ijzer op een lepeltje.
    en met een lepeltje eten gaat heel goed.
    en hij vind het harstikke lekker.

11. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Als je jezelf er goed bij voelt zal ik gewoon beginnen stel dat hij er niet lekker op reageer weet je genoeg en stop je ermee toch en probeer je het een paar weken later weer....

12. tatsiana

tatsiana Actief lid

May 14, 2010
    100
    0
    16
    ja ik wacht nog even af. volgende week heb ik nog een gesprek met de ka en met de wijkverpleegkundige en als het Gewoon mag dan doe ik het.

13. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Mijn zoontjes zijn met 28 weken geboren, en we zijn pas met 6 of 7 maanden begonnen met bijvoeden

14. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Hier met 6 maanden ongecorr. begonnen met groente.
    Dit at ze niet (nog steeds niet echt, nu 8 maanden) en daarna fruit.
    Fruit vindt ze nu wel lekker (alleen peer).
    Maar hier heeeel erg rustig opgebouwd met de hapjes.
    Rijstebloem reageert ze erg op qua darmen en verstopping.
    Zou ook kijken hoe gevoelig de darmpjes zijn en hoe je kleine erop reageert.

GRTZ.

15. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Je moet naar je kind luisteren niet naar een HA of CB ... Die kleine van mij is 3 weken te vroeg geboren, hoorde ook iedereen zeggen '' nee met 4 maanden moet je hem echt nog geen fruit / groente geven '' Nou heb het toch gedaan want meneer had echt niet genoeg aan alleen maar zijn pap flessen.

Wat ik ermee wil zeggen is dat ieder kind anders is en je dus nooit van te voren kan zeggen of het wel of niet kan. De ene heeft nu eenmaal een bouwvakker als kind ( ik dus ;) ) en de ander heeft liever gewoon nog alleen maar melk. Dus luister naar je kinderen.

16. Kylietje

Kylietje Actief lid

Dec 15, 2011
    367
    0
    0
    Wetteren
    Hier eigenlijk vrij vroeg begonnen met groentepap, namelijk op 14 weken en de kleine is 8 weken te vroeg geboren. Wij zagen dit uiteindelijk als de laatste redding voor de problemen die Jarne had. Hij had reflux en hield nie veel melk binnen, kwam er met grote en kleine geuten uit. en zijn stoelgang was als we geluk hadden 1 keer in de week (met stimulatie) en dat kwam er maar uit als hij een hele dag krijste, duwde en uiteindelijk een superluide wind liet en de stoelgang was dan uiteindelijk superslap :s we snapte er niets van. Sinds dat hij groentjes en patatjes eet zijn de problemen van de baan. De fruitpap is een grotere ramp geworden en daar zijn we dan uiteindelijk mee gestopt voor even, want daar krijgt hij krampen van!
    Ik weet dat we vroeg begonnen zijn en ik was er ook zo tegen om voor 6 maand te beginnen bijvoeden, maar ons kleintje is zoveel gelukkiger nu en geen pijn en krijsen meer!!

17. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

Jul 22, 2011
    2,115
    222
    63
    ze zeggen dat je moet beginnen met groentje, anders willen ze later geen groente omdat ze het zoete van fruit gewend zijn geraakt, fruit is veel lekkerder

18. tatsiana

tatsiana Actief lid

May 14, 2010
    100
    0
    16
    Oke bedankt allemaal!

19. tatsiana

tatsiana Actief lid

May 14, 2010
    100
    0
    16
    de wijkverpleegkundige zij dat we pas rond 5 a 6 maanden gecoriceerd met fruit en groente hapjes mogen beginnen.
    en op forums lees ik veel dat iedreen met 6 maanden ongecoriceerd begint.
    Dus wij moeten nog lang wachten

20. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Als ik heel eerlijk bent klinkt het een beetje alsof je graag wil dat je kindje iets anders gaat eten dan alleen melk. Begrijpelijk, zo'n groente- of fruitsnoetje ziet er heel schattig uit maar je moet je bovenal afvragen of je kindje er met 4 maanden ongecorrigeerd aan toe is? Wij zijn met 6 maanden ongec. begonnen en ook toen lukt het niet. Hij wilde niet, snapte niet dat hij zijn mond open moest doen etc. We zijn toen na een paar dagen oefenen gestopt en hebben het drie maanden later weer opgepakt. Toen ging het van een leien dakje en nu eet hij werkelijk alles. (We hebben wel het ijzer in de gaten gehouden maar dat is op peil)

Share This Page