Prematuur 34-37wkn, wat te verwachten?

Discussie in 'Prematuur' gestart door PinkLove, 5 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn zoontje is het weekend geboren met 34,4 weken en 2305gr. Na 24 uur in de couveuse mocht hij al over naar een warmte bedje, maar nu na 2 dagen daarin is hij vanavond toch weer terug de couveuse in omdat hij zich niet goed genoeg warm kan houden. Verder krijgt hij een deel van zijn voeding via de sonde en een deel via het flesje. Hij zit nog wel aan de monitor, maar heeft nog geen dips in ademhaling (hij doet dit zonder extra zuurstof) en hartslag gehad.

2. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Hier met 32 weken zonder longrijping bevallen. De eerste spuit wel gehad maar nooit kunnen inwerken gezien de spontane stortbevalling.

Mijn zoon heeft 5 weken op de neo gelegen. Eerste 2 dagen zelfstandig geademd. 2 dagen cpap (masker dat lucht blaast om de longen op spanning te houden) en daarna nog even een neusbril.
    Wel tot het eind veel saturatiedips gehad (vergat te ademen)

Behalve wat grof motorische achterstand een prima ontwikkeling. Was wat later met rollen. Lopen binnen de marge.
    Praten was hij heel vroeg mee en daar loopt hij nog in voor.

Maar elk kind is anders.
    Vriendin van mij van een tweeling met 34 weken bevallen zonder longrijping en zij hebben geen cpap gehad, geen neusbril en waren met 3 weken thuis.

3. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    met 36 weken spoedkeizersnede gehad, zoon woog 2345 gram en heeft 2 dagen in de couveuse gelegen. verder deed hij eigenlijk alles heel goed qua drinken/temp/suiker etc. hij mocht na 5 dagen mee naar huis terwijl de verwachting was 2 weken.

4. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Dochter met 34.6 geboren na spontaan vliezen breken. 2100 gram en 44 cm.
    Na anderhalve dag couveuse al naar warmtebedje. Geen longrijping gehad, maar na geboorte ook niet aan zuurstof gelegen.
    Na 2 weken naar huis.
    Nooit goed aan de borst kunnen drinken. Even moeite gehad met temp vasthouden.
    Was motorisch wat trager dan gemiddeld, wat betreft rollen, zitten en lopen. Nu niks meer van te merken.
    Talig loopt ze ver voor.
    Hartstikke gezond, alleen hooikoorts. Verder geen problemen.
    Is inmiddels 4 en gaat na de zomervakantie naar school!!

5. PinkLove

PinkLove Bekend lid

13 mei 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Mijn kindje zit er gewoon nog in en ik ben 37+3...ongelofelijk. Liefst zou ik dat voor iedereen wensen!

6. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Super zeg! Nu nog even "genieten".

7. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Wow over de 37wk!

8. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Heb gisteren gepost. Wil na jouw berichtje nog even toevoegen dat ik met 38.1 bevallen ben van tweede kindje. Was toen ook helemaal verwonderd. Fijn voor je!!! Succes met laatste loodjes.

9. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat goed zeg! Probeer nog even van je buik te genieten!

Succes met de laatste loodjes!

Deel Deze Pagina