vraagje: kans vroeggeboorte, maar wel goed gewicht..

Discussie in 'Prematuur' gestart door mimi83, 21 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hallo meiden,

Ik kan er niet zoveel over vinden en dacht vraag het gewoon aan jullie..
    Mocht het hier verkeerd staan , dan graag verplaatsen hoor.

Ik heb vanaf 30 weken premature weeen , in /uit ziekenhuis, remmers enz.ben nu bijna 35 weken en mijn lijf gaat het niet lang meer trekken, alles wijst (ook volgens gyn.) op vroeggeboorte..

Nou is ons mannetje door alle rust wel goed gegroeid, hij werd met 34 +1 op 2800 gram geschat met groeiecho.gelukkig.

Als hij volgende week zou komen dus met 35 weken (als ik dan uitga van gemiddelde groei 200 gr. per week rond deze tijd) zou hij ong 3000 gram wegen.
    Hij is dat op papier prematuur maar wat denken jullie dat dit voor conseqenties heeft ten bate van ontwikkeling, evt. couveuse, warmte wieg?

Ik ben eigenlijk dus op zoek naar geruststelling..hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen..

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik denk persoonlijk dat je je niet teveel zorgen moet maken hoor. Het is een heel mooi gewicht voor 35 weken zwangerschap.

Toen mijn jongens met 28 weken en 5 dagen zijn geboren hebben ze 8 weken in het ziekenhuis gelegen. Er waren toen ook 2 tweelingmeisjes geboren ook rond de 35 weken en die meisjes hadden ook beide een gewicht van rond de 2800 gram. Zij hebben een week in een wiegje gelegen op een warmtekamer. En daarna mochten deze meisjes al naar huis. Het was volgens mij toen meer om te kijken of ze hun eigen tempratuur konden vast houden. Ze hebben geloof ik 1 dag aan de monitoor gelegen om de hartslag etc te controleren maar dat ging allemaal prima. Qua ontwikkeling durf ik niks te zeggen want dat scheelt natuurlijk ook weer per kindje. Persoonlijk denk ik echt dat je je geen zorgen hoeft te maken. En anders morgen gelijkk je gyn bellen en al je vragen stellen. Heel veel succes met de laatste loodjes! En lekker genieten straks van je mannetje!

Liefs Jada

3. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik sluit me bij jada aan. Je kindje is al bijna 36 weken en ik dacht dat dat ook de grens is waarbij kinderen nog prematuur genoemd worden. Maar ik kan het mis hebben. Een collega en een vriendin van mij hebben beiden een kindje gekregen met 36 weken en daar gaat het fantastisch mee. Sterkte en niet teveel zorgen maken hoor!

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dank jullie wel meiden..

zit je toch dwars ook al weet je dat hij het in groei super doet..

Voor 37 weken noemen ze prematuur.. ook al heeft ons mannetje dus waarschijnlijk volgende week het gewicht van een 37 weken baby, als hij dat geborn wordt is hij op papier prematuur omdat ie dus wel met 35 weken te wereld komt.

Nou maakt me het niet uit hoe ze het op papier noemen als ons mannetje het maar goed doet.. :)

mochten er nog meer ervaring zijn.. wil ze graag lezen.

verder blijft het hier rommelen alweer 1,5 dag onafgebroken voorweeen, harde buiken en ongikrampen.. soms weet ik niet meer wanneer ik nou zo umoeten gaan bellen.. :(

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Als je het niet vertrouwd zou ik ook gewoon bellen hoor. Al is het om jezelf gerust te stellen.

6. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    mijn kindje is geboren met 34 weken en woog 2300 gram. Minder dus dan jouw kindje. Zij moest 5 dagen zuurstof krijgen en heeft 2 weken op couveuse gelegen,;

dus maak je niet al te druk, gewichtje is al zeer goed je kindje zal wss wat zuurstof moeten krijgen maar ook dat is niet zeker. Maar hoe langer hij erin blijft hoe beter. Je bent al bijna 35 weken wie weet hou je het nog een week vol en dan zal je mannetje echt niet lang moeten blijven hoor.

Veel sterkte bij de laatste loodjes en geniet nog van je babytje in je buikje ;)

7. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Oja en er zijn trouwens genoeg vrouwen die wéken met voorweeen rondlopen en toch nog de 40 weken halen. Ik bv had geen enkele voorwee. Was enkel ziek die dag en om 21u braken opeens mn vliezen. Zag het dus niet aankomen..

dus wat jij hebt wil niet zeggen dat je kindje al komt hoor, maar idd als je echt ongerust bent even bellen of langsgaan!

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dank jullie wel, het gaat ook niet zo zeer om de voorween als we om het binnenkantje wat zo makkelijk veranderd zoals ze zo leuk kunnen zeggen.

Maar ik wacht het natuurlijk rustig af.. hoop dat hij besluit dat ie nog even bij (in) mama wil blijven.

In het ziekenhuis gevaen ze al aan dat de kleine meneer er waarschijnlijk niet veel last van zou hebben, ook afgaande op sterkte en grootte an meneer , maar jah je zoekt toch bevestiging.

we zullen zien. als de voorween e.d. zo doorzetten moet ik morgen zoizo bellen dan willen ze nog even kijken hoever mijn lijf nu is.

9. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    hai meid, maak je niet teveel zorgen. komt allemaal goed denk ik. voor later zal hij er waarschijnlijk niks aan over houden hoor. misschien een paar dagen langer in het ziekenhuis blijven. succes met de laatste lootjes

10. mamatwan

mamatwan Actief lid

18 jun 2008
    112
    0
    0
    maastricht
    hai mimi,

maak je maar niet teveel zorgen, gewicht zegt niet alles. onze puk is geboren met 35 weken 2000gr en heeft niet 1 dag in een couveuse gelegen, heeft twee weken in een bedje gelegen waarvan 3 dagen onder een lamp (geel zien) ze letten meer op hoe de ontwikkeling van je kindje is, hoe hij zijn temperatuur kan houden en suikerpeil goed blijft afhankelijk daarvan wordt bepaald of hij couveuse in gaat of niet.

oh ja de kinderarts noemde hem trouwen mild prematuur.

11. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Hoi!

Onze zoon is geboren met 36 weken en woog 3640 gram een heeeeeel mooi gewicht dus ;) :). Bij mij hadden ze gezegt, voor de bevalling, dat ze zijn gewicht af zouden wachten. Zou die goed zijn, dan hoefde hij maar een dagje ter observatie in een warmtebedje/couveuse hoeven.

Hij heeft het in het begin even moeilijk gehad, maar dit kwam niet door zijn gewicht, maar door de rijpheid van zijn longetjes (daar was hij heel erg laat mee!). Maar het gaat nu hartstikke goed en huilt zijn longen soms uit zijn lijfje ;).

Succes!

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

he meiden,

dank jullie wel...voor de ervaringen
    het is gewoon afwachten dus, hoe moeilijk dat ook is.. :)

Ik ben heel benieuwd wat mijn binnenkantje aan het doen is nu.. donderdag terug, mits het rustig bljft. voor ween zijn weg nadat ze gister behoorlijk aanhielden (ook onder douche, werden zelfs erger) dus hoop dat mijn lijf nog even rust krijgt. :) en ons mannetje nog even blijft zitten.

13. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Hoi,hoi,

Mijn zoontje is ook met 35w geboren en had een gewicht van 3040gr.
    Ook hier hadden ze gezegd dat ze het gewicht zouden afwachten, maar als die goed was dat we snel naar huis mochten.
    Helaas had hij wel wat opstartproblemen en moesten we een week blijven.
    Hij zag geel, had moeite met drinken en had last van apneus.
    Dus gewicht zegt helaas niet alles.
    Nu merk je niks meer aan hem, hij is zelfs groot voor zijn leeftijd en is met veel dingen erg vroeg.

Maar je verhaal komt me erg bekend voor, ik begon met 28/29 weken te rommelen en dus met 35w bevallen.
    Sterkte met de laatste loodjes.

14. mirella86

mirella86 Lid

19 aug 2008
    9
    0
    0
    delft
    hi
    ik wou ook graag nog even reageren, ik zou je niet al tedruk maken, ik ben moeder van een meisje van 1,5 en zei woog bij dr geboorte 38w en 1 dag 2930 gram, ik ben nu zwanger van de 2 en bij 35 weken opgenomen met regelmatige weeen en 2cm ontsluiting, wij hebben toen een echo gehad en ons kindje woog toen 2514gram , wat ons toen vertelt is dat het echt niet alleen van het gewicht afhangt maar ook hoe de start van het kindje is, tevens is er wel gezegd dat als het kindje bij 35a 36 weken geboren zou worden misschien een paar dagen moest blijven omdat kinderen die wat vroeger geboren worden vaker geel zien,en zich wat meer moeite hebben om op temperatuur teblijven, maar dat is ook niet altijd gezegd hoor!
    maar ik ben nu 36 weken en 3 dagen en ons kindje zit nog steeds warm in mijn buikje, verder heb ik net als jou ook veel last van voorweeen krampen en harde buiken en loop ik nog steeds met 2 cm ontsluiting en in het ziekenhuis hadden ze al verwacht dat kindje er zal zijn, ik zou zeggen hou je rustig en niet teveel aan denken hoe moeilijk het ook is weet ik uit eigen ervaring,

Liefs

15. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Bij mij rommelt het al sinds week 18 :) en ik loop er nog steeds, nu ondertussen wel met 2 cm ontsluiting maar ik heb echt al weeeeeeeken voorweeën en mijn meisje zit er nog.
    De dokter zei me dat ik niet eens 26 weken zou halen, ofja met heel veel moeite en geluk...
    Daar zijn ze toch wel ff gemist :-D

16. ilsie

ilsie Lid

17 aug 2007
    29
    0
    0
    Hij mijn zoontje is geboren met 35 weken en 2 dagen. Hij had een gewicht van 3170 gram en was 50 cm. Heel netjes toch voor een prematuurtje. Wel heeft hij 14 dagen in het zieknhuis gelegen met een maagsonde omdat hij nog geen zuigreflex had. Voor de rest deed hij het eigenlijk prima. Nu is hij 3 jaar en een flinke peuter.

17. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hij komt dan in de wieg omdat ie meer dan 2 kilo weegt.
    ik zou me niet zo druk maken, 35 weken is niet ver van de 37 weken waarop je thuis mag bevallen.
    je moet rekening houden dat het meer moeite kost om te drinken uit de borst, misschien moet je eerst kolven zodat de borstvoeding op gang komt en dan krijgt hij het eerst per sonde of fles.

18. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    mijn zoontje is geboren met 35w en 3 dagen woog 2550 gram en heeft een dag in de coe gelegen...

hij drinkt goed uit de borst en kan zechzelf goed op temp houden...hij moet blijven tot ong dat hij 37 weken zou zijn bij mij

hij heeft wel onder de lamp gelegen 1 dag omdat hij geel was.....

verder geen bijzondere dingen alleen dat hij te vroeg was...

Deel Deze Pagina