Hoi, Ik heb een vraagje (net zoals alle andere mama's ) over het voedingsschema van ons zoontje. Hij is nu ruim zes maanden en het voeden is altijd hartstikke goed gegaan (bv) en vanaf 2,5 maand sliep hij heerlijk door 's nachts. Tussen 8 en 9 's avonds zijn laatste voeding en dan kwam hij weer tussen 6 en 7 in de ochtend (af en toe moesten we wel even z'n speentje geven en dan sliep hij weer heerlijk door). Sinds drie weken slaapt hij opeens weer heel erg slecht door (soms om het uur z'n speen aan moeten geven) en kwam zelfs om twee voedingen in de nacht (8 uur laatste voeding en dan opeens weer om 1 uur en om 4 uur). Ik ben rond die tijd ook de borstvoeding af gaan bouwen en we zijn flessen gaan vervangen voor fruit en groente. Nu heb ik ook gehoord dat dit slechte slapen bij het zes maanden sprongetje hoort en dat het vanzelf weer over gaat maar ik zou het toch fijn vinden als je even meekijkt naar zijn schema zodat ik misschien daar wat aan kan passen waardoor hij prettiger slaapt 's nachts. 5.00 uur borstvoeding (later lukt niet en eerst was het twee weken daarvoor om 3.00/4.00 uur) 9.00 fruithap 200 gr 13.00 uur fles 180 ml + 6 (meestal drinkt hij 50 ml en van de overgebleven melk maak ik pap door rijstemeel en een beetje fruit/diksap toe te voegen) 14.00 stukje liga + beetje sap/thee 16.30/17.00 uur warme hap 200/240 gr 20.00 fles 180+6 23.00 papfles (180+6 en drie schepjes pyjamapapje erbij), deze laatste fles heeft ie dus eigenlijk al 1,5 maand niet nodig gehad maar als ik deze fles niet geeft komt ie echt midden in de nacht al weer om te eten. Heb jij misschien nog tips? Ik ben namelijk ook bang dat ik 'm nu te veel eten geef en dat ons zoontje daarom juist ook 's nachts weer aan het eten is. Hij is ook wel sinds die drie weken dat ie slechter slaapt veel meer gaan bewegen overdag, hij kan geen vijf sec liggen of hij ligt alweer op z'n buik of is aan het tijgeren. Ik kijk uit naar je antwoord!
Hallo, Je kindje mag de 3 flessen per dag nog wel drinken hoor. Je kunt eventueel een keer proberen om de fles van 20 uur iets meer te geven met pap, misschien dat je kindje dan doorslaapt. Groeten Eveline