Bijna bevallen met 30 weken, nu erg onzeker!

Discussion in 'Prematuur' started by Morgan, Jun 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Morgan

Morgan Actief lid

May 23, 2011
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afgelopen zondag ben ik met 30 weken zwangerschap opgenomen in het ziekenhuis i.v.m. voortijdige weeen. Om de weeen te remmen heb ik eerst een zetpil met indometacine gekregen. Enkele uren later een zetpil diclofenac. Gelukkig hebben de weeen niet doorgezet en mocht ik maandagmiddag weer naar huis.

Mijn man en ik zijn echt heel erg geschrokken van dit alles. Nu ik thuis ben merk ik dat mijn buik onrustig blijft. Ik krijg nog regelmatig lichte krampen en harde buiken. Voorheen had ik daar in de zwangerschap totaal geen last van, dus voor mij voelt het niet normaal en onrustig. Hoewel de gynaecoloog zegt dat het er bij hoort. Over een week moet ik terug naar de gynaecoloog om te evalueren. Ik hou nu thuis rust, het advies was dat ik mag doen wat ik zelf denk te kunnen. Maar die lichte krampen en harde buiken maken me heel onzeker. Ze komen al na een stukje lopen naar de wc of de keuken. Dus voor mijn gevoel moet ik echt heel rustig aan doen. Maar ik weet tegelijk ook niet of ik dan weer overdrijf...

Iemand advies?? Of hetzelfde meegemaakt?

2. Tamireya

Tamireya Actief lid

May 25, 2012
    492
    0
    0
    Ze hebben je wel heel snel weer naar huis gelaten vind ik ....

Baarmoedermond is verder nog goed gesloten?
    De weeen hebben niet doorgezet maar zijn ook niet echt (zoals ik het begrijp) gestopt?

Ik ben met 31 weken opgenomen vanwege weeen maar mijn baarmoedermond was wel al een stukje open (moest twee weken blijven en mocht de eerste paar dagen alleen voor een grotere behoefte opstaan).
    Heb toen remmers gekregen via een infuus en ze hebben me twee prikken gegeven voor de longrijping van het kindje voor het geval dat het toch doorzet.
    Uiteindelijk is onze zoon geboren in bij 36+2.

3. Moeder van Rick

Moeder van Rick Actief lid

Jan 23, 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Morgan,

Pff dat was vast enorm schrikken!
    Zelf brn ik toen ik zwanger was opgenomen met 29 weken en ben ik na een week overgeplaatst van het streekziekenhuis naar het universitair, ze vertrouwden het allemaal niet.
    Uiteindelijk een ks gehad nadat mijn vliezen plots braken na 30+1
    Ik mocht in het eerste ziekenhuis alleen naar de wc en douchen verder niets.
    Toen het iets beter leek mocht ik meer maar na een wandeling op de gang kreeg ik zo'n harde buik dat ik gelijk niets meer mocht.
    Dus een tip voor jou.
    Zorg dat je man lekker een grote fles drinken en iets lekkers bij je zet met leuke bladen en wat films zodat je alleen nog naar de wc hoeft.

Ik ga heel hard voor je duimen!!

4. Morgan

Morgan Actief lid

May 23, 2011
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Tamireya: de weeen hebben geen ontsluiting veroorzaakt. Officieel zijn de weeen gestopt. Want echte weeen zijn natuurlijk veel meer dan lichte krampen en harde buiken. Maar ik ben er zelf niet gerust op omdat ik deze lichte krampen en harde buiken niet als normaal ervaar, maar ook niet als weeen. Ik woon bijna naast het ziekenhuis en heb het telefoonnummer van de verloskamers gekregen en moet bellen zodra er iets verandert. Ze hebben me naar huis gestuurd omdat de echte weeen ophielden en ik thuis beter kan rusten, ben ik het mee eens, want zo'n ziekenhuis is niet prettig om te blijven. Maar ben toch nog niet gerust omdat het daarbinnen niet rustig is. Dus vandaar de onzekerheid...

@Moeder van Rick: mijn gevoel zegt ook echt plat en rusten, wat ik nu ook doe. Ik vind het wel lastig. Want aan de ene kant zijn het geen echte weeen meer, maar aan de andere kant blijft het onrustig. Misschien moet ik inderdaad maar komende week plat en daarna verder kijken... Maar ik heb er geen goed gevoel bij. Ik denk echt dat het weer opnieuw zal gebeuren.

5. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

Jan 5, 2012
    4,525
    2
    36
    Morgan, wat maf dat je geen longrijping hebt gehad? Hou je maar heel erg koest ja, je kunt het beste naar je gevoel luisteren in dit soort gevallen.

(ben vorig jaar bevallen bij 30 weken)

6. Moeder van Rick

Jan 23, 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    He morgan,
    Ben heel benieuwd hoe de nacht is gegaan!
    Misschien een tip voor jou om is te kijken op de site:
    Kleine Kanjers | Voor mensen die te maken hebben, of krijgen, met een prematuur / te vroeg geboren kindje. daar staat allemaal informatie over premature kindjes enzo ze hebben ook een forum, zit ik vaak ook.
    Kijk maar is.
    Je kunt maar beter van tevoren een beetje weten waar je (mogelijk) aan toe bent dan dat alles maar gebeurt, toch.

Succes meid!
    Ik blijf heel hard duimene hoor!
    Liefs marja

7. Morgan

Morgan Actief lid

May 23, 2011
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Moeder van Rick: gisteravond zijn de krampen toegenomen, maar vannacht heb ik wel goed kunnen slapen. Zodra ik vanochtend wakker werd begon het weer te krampen en dat is nu nog steeds zo. De baby is ook erg druk en alle bewegingen die ze maakt geven mij pijn. Maar de krampen komen niet in golven en ze gaan ook niet samen met harde buiken. Het is meer dat ik ook harde buiken krijg en dat ik een continue pijn heb die wel goed te dragen is maar wel vervelend. Dus ik weet ook echt niet wat ik hier van moet denken.... Ben nog steeds erg onzeker. Dankjewel voor de site, ik zal er eens op kijken zometeen. Ben op moment snel mijn HypnoBirthing cursusboek aan het uitlezen voor het geval dat ze straks geboren gaat worden. Dan ben ik in ieder geval goed voorbereid. Heb jij enig idee wat dit gekramp kan zijn? Ik denk ook missschien gewoon indalen en is er niks aan de hand, maar ja.... Misschien is de boel daar stiekem aan het verstrijken nu. Ik weet het echt niet.

8. Moeder van Rick

Jan 23, 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien is het wel even verstandig om naar het ziekenhuis te laten kijken hoe het nu is en misschien te vragen naar een longrijpingsprik?
    Je kan het beter voor zijn dan dat je straks te laat bent zeg ik altijd maar.
    het kan inderdaad ook wel ietsvan indaling zijn( heb ik nooit gehad dus geen idee of dat het ook is)
    Succes meid.
    Liefs marja

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik zou ook even bellen, zeker als het nog zo is.. Als het redelijk rustig blijft en ze houden je niet (wat ik wel verwacht na zo"n onrustige avond/dag) dan volledig plat thuis. alleen naar de wc en evt wassen met washandje als douchen teveel energie kost. Dit is zeker! niet overdreven, reactie op lopen= dus plat.

succes> mama van prematuur (35 weken) en bij allebei premature weeen + remming etc.

10. Babystew

Babystew Niet meer actief

Wat eng zeg, ik zou ook heeeel rustig aandoen en inderdaad weer bellen met het ziekenhuis. Klinkt namelijk echt niet goed..

11. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    ik ben met 33 weken ook opgenomen geweest met weeen. Ik heb wel longrijping en weeenremmers gekregen. Ik had ook al 2 cm ontsluiting. Na een week mocht ik naar huis. Ik heb echt tot aan de bevalling met 39+1 iedere dag krampen en harde buiken enz gehad dat was niet prettig hoor..

12. Morgan

Morgan Actief lid

May 23, 2011
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    De kramp is eind van de middag weer spontaan verdwenen. Ik hou bedrust/bankrust en kijk even wat er vannacht en morgen gaat gebeuren. Bewegen levert nog steeds direct een harde buik op en de baby blijft erg druk. Dit is echt lastig. Ik denk niet dat ze me nu in het ziekenhuis zouden houden omdat ik met dezelfde klachten ook naar huis ben gestuurd. Daarom durf ik ook eigenlijk niet te bellen. En ook niet omdat de weeen eigenlijk sinds maandag niet meer terug zijn gekomen. Ondanks de klachten ben ik niet aan het bevallen nu... Dit is zo lasti g!!

13. Morgan

Morgan Actief lid

May 23, 2011
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ninja: bij jou is de baby dus wel gewoon blijven zitten ondanks je krampen en harde buiken en 2 cm ontsluiting?? Ik heb nog niet eens een verstreken baarmoederhals, dus dan zou de baby bij mij toch ook moeten blijven zitten zou ik zo zeggen.

14. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    jep!! ik kon ook niet echt rustig aan doen want de eerste dagen was me man nog wel thuis maar die moest ook weer gaan werken en ik heb nog een zoontje! Ik was wel bang hoor ik durfde ook nergens meer naar toe maar toen we de 37 weken passeerde ging ik weer wat meer doen want als ze nu kwam was het niet zo erg.

Ik heb echt zo vaak op de bank gezeten met weeen om de 5 min verschrikkelijk was dat zeg! ook omdat je steeds denk o nu zet het door maar dat was niet het geval. Op de dag dat het wel echt was durfde ik ook niet te hopen eigenlijk. het grote voordeel was wel dat ik van de eerste 4 cm eigenlijk niet veel last heb gehad ja behalve die voorweeen dan.

Ik denk dat het bij jouw ook wel goed zit en ze je daarom ook al weer zo snel naar huis hebben gestuurd. Ik denk dat de gyn zich nog niet veel zorgen maakt anders hadden ze je wel longrijping gegeven. Gewoon rustig aan doen en het op je af laten komen en als je jezelf zorgen maakt bel gerust de gyn

15. Moeder van Rick

Jan 23, 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    En toch zou je er verstandig aan doen om even naar het ziekenhuis te gaan!
    Alleen al voor de zekerheid om het allemaal nog maar is te laten bekijken, misschien is er namelijk toch iets van ontsluiting en kun je er nu nog op tijd bij zijn.
    Ik zou het wel weten en met al deze ervaren mama's hier die het allemaal zeggen zou. Ik het helemaal wel weten!
    Je moet zelf maar kijken wat je er mee doet.
    Zou het vervelend vinden als je straks toch te laat zou zijn en een prematuur kindje op de wereld moet zetten omdat je er toch misschien te laat bij was.

Was maar een tip!
    Succes ermee!

Liefs marja

16. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

Jan 5, 2012
    4,525
    2
    36
    Ja mee eens. Een bevalling kan bij 30 weken heeeel snel gaan, verloopt niet zoals wanneer je 40 weken bent. Zo lijkt er niets aan de hand, en het volgende moment ligt er een kind in de couveuse. Vertrouwen op het oordeel van het ziekenhuis is goed, maar realiseer je dat ook een arts weleens iets verkeerd inschat, bovendien kan de situatie nu anders zijn (ontsluiting, verkorte baarmoedermond) dan van de week. Ik zou het risico niet nemen als ik jou was. Beter 1 keer te veel naar het zknhs dan 1 keer te weinig.

Sterkte.

17. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Eens met de dames hier; wij zijn ook altijd naar het zkh gegaan als we het niet vertrouwden.
    Wat als je het niet vertrouwd en je gaat niet, en je bevalt te vroeg?
    Wij hebben daarvan gezegd dat de kleine altijd voorging ( ook al moesten we voor de 10e x naar het zkh en was de kans op weer een opname groot.....)

18. Morgan

Morgan Actief lid

May 23, 2011
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames jullie maken me nu wel bang hoor! :$
    Vannacht slecht geslapen door de krampen en nu nog steeds krampen.
    Maar niet zoveel harde buiken. Wel nog steeds als ik in beweging kom. Ik zal zo de verloskundige eens bellen en met haar overleggen of ze denkt dat het verstandig is om toch even het ziekenhuis te bellen.

19. Morgan

Morgan Actief lid

May 23, 2011
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inmiddels de verloskundige gesproken en die vond het toch verstandig om even contact op te nemen met het ziekenhuis.
    In het ziekenhuis hebben ze een echo gemaakt om te kijken of de baarmoeder verder verstreken was en dit was niet het geval :)
    Alle testuitslagen waren goed, dus geen infecties of wat dan ook. Dus voor nu zeggen ze dat de krampen gewoon komen door een geprikkelde baarmoeder. Ze kunnen er geen andere verklaring voor geven.
    Dus ik denk dat ik er nu wel van uit kan gaan dat onze dame lekker nog 6 weken blijft zitten :) Komende woensdag nog een afpsraak met de gynaecoloog en dan meten ze nog een keer voor de zekerheid.

20. Moeder van Rick

Jan 23, 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben blij dat het nog steeds goed gaat.
    En super van je dat je toch even alles hebt laten nakijken!
    Nou hopen dat alles nog goed is als je maandag naar de gyn moet!
    Ik ga voor je duimen meid!

Groetjes marja

Share This Page