Hi meiden Afgelopen zondag ben ik geheel onverwachts bevallen van een zoon. Omdat alles zo snel is gegaan hebben de longrijpers niet meer hun werk kinnen doen ( werden ongeveer 2 uur voor de bevalling gegeven) Nu ligt ons mooie kleine mannetje in de couveuse met zuurstof, helaas gaat het nog niet zonder. Gelukkig heeft hij het mee dat ie mooi op gewicht is.. Ben sowieso erg benieuwd naar ervaringen, maar ook vooral naar de ervaringen van moeders met een prematuur kindje en een peuter van bijna 2. Had me voorbereid op hoe we alles zouden doen na de geboorte, nu gaat alles zo anders. Zelf lig ik nog in het ziekenhuis dus heb nu nog wat rust maar straks als ik naar huis ga word het mega druk met kolven heen rijden ect. Gq echt wel uit van weken. Hoe deden jullie dit?
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje, wat dijn dat hij het naar omstandigheden goed doet. Heeft hij echt zuurstof of ademondersteuning? Onze oudste zoon (geboren met 30+5 weken) heeft ook geen longrijping gehad, waardige was er binnen 15 minuten en heeft alleen ademondersteuning gehad middels C-pap en daarna de flowsnor. Het heeft twee weken geduurd voor hij zonder kon. De jongste heeft wel longrijping gehad, maar is vroeger geboren en heeft er een week of vijf aan gelegen. Toen Dd jongste geboren was was de oudste net geen twee jaar, ik heb zelf twee dagen in het zkh gelegen, die tijd is vl bij hem geweest en als hij naar het zkh kwam ging de oudste naar opa en oma. Toen ik eenmaal thuis was hebben we hem ook onder kunnen brengen bij de opa's en oma's, maar ook vrienden boden hun hulp aan. Vl werkte gewoon die tijd, ik reed 's ochtends naar de NICU 45 min rijden en bleef er tot ergens in de middag, dan haalde ik de oudste op aten we met z'n drieën en ging vl de avonden naar het zkh. We hebben heel erg langs elkaar geleefd, maar ik vond het belangrijk dat de oudste door één van ons in bed gelegd zou worden en dat hij met ons zou eten om het ritme zo normaal mogelijk te houden. Toen Siebe eenmaal in het streekziekenhuis lag ging Hidde op zondag mee naar het zkh, dan waren we even als gezin bij elkaar. Het is een zware tijd geweest waarin je aandacht echt hebt moeten verdelen, maar we hebben ons best gedaan om het zo goed mogelijk te doen.
Hij ligt aan het zuurstof. Maar Puff wat pittig na twee dagen naar huis en gelijk weer alles doen. Ik blijf wel deze week in het zkh maar het weekend ga ik wel naar huis. Gelukkig is het zkh ongeveer 15 min rijden dus we zijn er zo, word inderdaad even verdelen met de aandacht. Mijn vriend brengt hem nu s'avonds naar bed en komt daarna hierheen. Gelukkig is er genoeg oppas en vanmorgen is hij even alleen bij mij geweest. Even quality time samen. Vanaf volgende week word het spannend en vreselijk druk, bedankt voor je reactie.
Gefeliciteerd! Ik heb in precies hetzelfde schuitje gezeten. Mijn oudste was 18 maanden toen de jongste 10 weken te vroeg kwam. Ik had er al een lange ziekenhuisopname op zitten voor ze kwam. Mijn moeder heeft de zorg overgenomen voor de oudste. elk weekend nam mijn vriend haar mee (62 km van huis) en bleven we samen in het Ronald Mc Donald huis. Ik was doordeweeks alleen want mijn vriend bleef werken en kwam in de avond op bezoek en ging weer naar huis om vrij te kunnen zijn bij haar definitieve thuiskomst. Hier 7 weken ziekenhuis gehad. Als het lukte kwam 1 van de oma's nog een keer extra heen en weer met de oudste. We wilden haar in haar eigen vertrouwde structuur laten. Veel sterkte, heel hard maar denk niet aan hoe het had moeten zijn want dat is helaas niet zo. Maak er van deze tijd Veel foto's!
O wat heftig ook, zeker omdat je zover weg was. Gelukkig is dit zkh vlakbij dus dat scheelt een hele hoop. Maak zeker heel veel foto's en volgende week komt er een earlybird fotograaf. Ben ook niet bezig met hoe het had moeten zijn helaas is dit voor mij de tweede die te vroeg geboren is.. dus weet ook niet beter. Enige verschil is dat hij wel heel snel naar huis mocht, tegelijk met mij.
Poeh! Allereerst wil ik jou feliciteren met de geboorte van jullie zoontje! Heel fijn om te lezen dat hij mooi op gewicht is. Met jou verhaal heb ik geen ervaring eigenlijk. Nu is mijn zoontje 8 weken te vroeg geboren en ben inmiddels al zwanger van de tweede, regelmatig denk ik aan waar jij nu in zit, wat als deze ook te vroeg komt.. Hoe dan met mijn zoontje hoe ga ik het doen..?? Ik denk ook dat je wel van weken inderdaad uit moet gaan. Ieder kind bepaalt zijn eigen tempo (gelukkig) maar het zal denk wel even behoorlijk pittig worden voor je! Denk om jezelf meid! Je zal ook graag in het ziekenhuis bij je zoontje willen zijn en je moet ook ergens nog je rust zien te pakken.. Probeer die ook ergens te pakken want je hebt er twee om voor te zorgen.. Sterkte meid! Mooiste is dat jullie zoontje het iig wel goed doet en wb die zuurstof ik hoop dat dat snel goed komt! Loontje1, mag ik vragen of jij destijds bij de tweede proluton hebt gebruikt? Ik ga dat vanaf volgende week gebruiken. Ik lees dat je tweede nog vroeger is geboren :O Ik schrik daar best van! Ik hoop zooo dat dat bij mij niet gaat gebeuren..
Ik vroeg mij overigens af of jullie mannetje al gevaccineerd mag/kan worden tegen het rs virus? Tot 32 weken krijg je het vergoed. Mijn verzekering was zo loyaal om erin mee te gaan (32.6 dagen geboren).. Ik weet natuurlijk niet of het kan nu hij net geboren is.. Wellicht handig om na te vragen?
Dank je wel voor je lieve berichtje! Om met deze vraag te beginnen, nee hij krijgt deze vaccinatie niet. Ga nog wel uitzoeken of deze echt goed zo zijn voor hem. En ja het is echt een heftige tijd, zeker nu de weken verder tikken begint mijn oudste het steeds moeilijker te krijgen.. hangt vreselijk aan me, moet soms heel erg huilen als ik weer wegga. Echt heel moeilijk😔 Maar nu het positieve als het een beetje mee zit mag onze kleine man deze week nog naar huis 🎉 Hebben echt een vechter op de wereld gezet die mega stapppen heeft gemaakt de afgelopen 2,5 week. Dus het einde is bijna in zicht! Ik hoop voor jou dat je wel gewoon lekker die 37 weken grens gaat aantikken. Maar mocht het niet zo zijn, de tweede keer een prematuur kindje krijgen komt minder hard aan dan de eerste keer, daarbij is het dat ook weer heel stom " vertrouwd " in het ziekenhuis. Het komt hoe dan ook goed😘😘😘