Prematuur en heel vaak voeden nacht, normaal?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door OZ2014, 21 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OZ2014

    OZ2014 Fanatiek lid

    25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Ons zoontje nu 8 weken maar 6 wkn te vroeg geboren dus eigenlijk pas 2 wkn komt sinds een week elk uur/1,5 u in de nacht. Ben kapot . Ook al geven we afgekolfd in fles zit er max 1,5/2 u tussen. Dus eigenlijk hele nacht bezig ermee. Overdag rond 2-3 u er tussen. Hij is nacht dan heel onrustig aan borst, laat vaak los (heb het idee dat tsr te snel is), klokt ook heel erg alsof hij teveel krijgt. Iemand tips? Is het normaal?
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Heb je al overlegd met een lk?

    Het klinkt overigens heel hard als regeldagen.
     
  3. OZ2014

    OZ2014 Fanatiek lid

    25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Kan ik dinsdag pas heen....
     
  4. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Geen ervaring met prematuur maar het klinkt als regeldagen .Anders vraag voor de tussentijd advies aan LLL.( even google) Dat zijn vrijwiligsters met bergen ervaring die ervaring graag delen door mee te denken en tips te geven.
    Als je denkt dat hij zich verslikt bij je toeschietreflex kan je als je die voeld even afkoppelen en de melk even laten wegstromen in een doek/opvangen.ook kan je in een natrual nursing houding voeden,( google heeft goede foto's ervan) hiermee zit je iets onderuit gezakt en ligt je kleintje met zijn buik op jou buik en ondersteun je het hoodje met je hand. Op deze manier werkt de zwaartekracht een beetje mee zodat de melk minder hard stroomt.
     
  5. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Regeldagen kan, rond dag 10 (zit ik nu middenin) en met 3/6 weken en 3/6 maanden, zo uit mijn hoofd. Hoe je dat moet rekenen met een prematuur kindje weet ik niet.

    Google ook eens op de symptomen van spruw. Het loslaten en klokken past in dat plaatje.
    Zelf ga ik morgen naar de ha omdat ik tegen hetzelfde aanloop, inclusief weer meer pijnlijk wordende tepels.
     
  6. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Ik zou er niet van uit gaan dat de HA je, muv de spruw, kan helpen met zaken rondom borstvoeding.
    Huisartsen krijgen daar een half uurtje voor tijdens hun opleiding.
     
  7. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief


    Ik ga vanwege vermoeden spruw, en naar huisarts die verloskunde erbij doet. Klein dorp ;) heb ik dan weer mazzel mee.
     
  8. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ohhh herkenbaar. Zelfs met de sonde kwam onze dochter (prematuur) zo vaak. Wij zijn maar samen gaan slapen om snel bij te zijn en hopen wat op te rekken.

    Goed om boven genoemde punten te checken.

    Maar ik herken het wel. Hier ging het pas na maand of 4 beter. Nu is ze in die maanden ook idioot hard gegroeid alsof ze het allemaal wou inhalen. Blijkbaar had ze het nodig.

    Heel veel sterkte en succes het is inderdaad echt heel zwaar.
     
  9. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Vaak een beetje willen drinken kan ook nog op reflux klachten duiden. Maar dan merk je ook wel dat plat liggen drama is, en je kindje liefst in buidelhouding bij je ligt/slaapt.
     
  10. OZ2014

    OZ2014 Fanatiek lid

    25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Ja hier ook samen slapen zo en zo. Hier groeit hij ook zo hard (+1 nu al), maar hij klokt ook heel erg bij slikken alsof hij verslikt ik denk mijn voeding heel snel, komt er ook heel makkelijk uit. In combi met hij prematuur lastig denk. Andere lactatiekundige gebeld hoop dat die eerder kan komen kijken . En anders wat jij zegt heeft het wellicht idd tijd nodig.
     
  11. OZ2014

    OZ2014 Fanatiek lid

    25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Ja hij geeft wel terug en leg hem op zn zij, op rug kreunt hij heel erg. Of hij ligt op mij idd
     
  12. OZ2014

    OZ2014 Fanatiek lid

    25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Denk geen spruw zie niks in zn mondje maar als lactatiekundige komt laat ik ook kijken
     
  13. Ise

    Ise VIP lid

    28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Mijn derde, 12 weken te vroeg, kwam ook heel vaak in de nacht. En dronk bij 14 maanden zelfs nog 2 a 3 keer per nacht. Het klokken en loslaten herken ik niet, maar in de nacht is je productie op zijn hoogst dus wie weet is dat idd omdat hij veel melk krijgt. Maar de lk zal dat allemaal veel beter weten, enige dat ik je kan vertellen is dat ik het drinkgedrag herken van mijn prematuur
     
  14. Liefje13

    Liefje13 Actief lid

    26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Hoe is het afgelopen? Het klinkt een beetje als reflux. Google eens de reflux leefregels, dat kan al heel veel helpen!

    Ken je trouwens La Leche League? Daar kan je altijd heen bellen voor advies, dan hoef je niet een paar dagen te wachten voor jouw LK tijd heeft.
     
  15. OZ2014

    OZ2014 Fanatiek lid

    25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Hi meiden, het gaat nu beter maar nog af en toe heeft hij dit gedrag. Het happen, loslaten, huilen etc. ik denk dat het troost zoeken is. Als hij dan in draagzak gaat is het goed. Andere keren als hjj wel moet eten kolf ik snel af en geef in fles ook dan wat onrustig maar wel beter.
     

Deel Deze Pagina