's middags en 's avonds meer willen drinken

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by poekie01, Jun 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. poekie01

poekie01 Actief lid

Dec 20, 2007
    132
    0
    0
    Hoi Ilse,

Even een vraagje. 's Ochtends slaapt mijn zoontje prima tussen zijn voedingen door. Maar in de middag en avond wordt ie heel onrustig. Vandaag bijvoorbeeld had ie om 3.30, 7,30, 11.15, 13.45 zijn voedingen en na die laatste wil ie niet slapen, blijft op zijn handje sabbelen en zoeken met zijn mondje. Of hij valt even in slaap (10 minuutjes) en huilt zichzelf helemaal overstuur. Probeer hem dan eerst te sussen, check zijn luier en kijk of ie nog een boertje moet en heb hem rond 1500 weer een borst gegeven en rond 16.00. Hij drinkt dan heel even heel gulzig en driftig. Uiteindelijk is ie nu rond 16.30 in zijn box in slaap gevallen.

De voedingen duren gemiddeld 15 a 25 minuten. Hij drinkt met flinke teugen (hoor hem slikken), maar moet wel heel goed opletten dat ie me niet als speen gebruikt. Ik probeer zoveel mogelijk op vraag te voeden, maar maak hem wel wakker als ie te lang blijft slapen.

Kan het nu aan het warme weer liggen dat ie zo onrustig is? Ik heb wel genoeg melk, het druppelt soms al spontaan. 's Nachts slaapt ie over het algemeen goed en na zijn laatste voeding rond 0.00 komt ie rond vieren.

Groetjes en alvast bedankt voor je antwoord

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Je hebt jezelf al antwoord gegeven. Inderdaad kan het warme weer er aan bijdragen dat Quinten vaker wil drinken (doe je zelf waarschijnlijk ook)

Overigens is het geen ongebruikelijk gedrag, veel kindjes delen de voedingen eind middag/begin avond anders is dan de rest van de dag. Meer snacken. Vaak kleine beetjes om zo bij elkaar ook 1 grote voeding te krijgen.

Maak je geen zorgen,

Succes
    Ilse

3. poekie01

poekie01 Actief lid

Dec 20, 2007
    132
    0
    0
    Hoi Ilse,

Bedankt voor je antwoord. Gisteravond was ie weer heel onrustig, maar Heb hem in zijn box laten slapen zodat ik snel de eerste hongersignalen kon zien. Uiteindelijk rond 1.30 is ie voldaan in slaap gevallen.

Vanmorgen met de eerste ochtendvoeding om 4.30, was ie zo onrustig dat ik hem bijna niet aan de borst kreeg. Trappelen en maaien met zijn armpjes, werd er bijna wanhopig van. Is ie dan zo driftig omdat ie te lang heeft moeten wachten tot ik hem aan de borst legde (werd wakker van zijn gejammer). Eenmaal aan de borst werd ie weer rustig, maar het was een heel karwei hem goed aan te leggen.

Ik heb nog een vraagje.
    Gister had ik in mijn linkerborst een harde bult zo groot als een golfbal. Onder de douche gemasseerd en tijdens het voeden ook. Vandaag is ie bijna helemaal weg. Mijn tepels voelen nog wel branderig aan en ik voel me alleen niet lekker: hoofdpijn, grieperig, koud terwijl ik onder een deken lig. Probeer nu tussen alle voedingen door ook te rusten. Zijn dit de voortekenen van een borstontsteking?

4. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Poekie,

dat denk ik zeker. Probeer die borst zo goed en zo kwaad zo leeg mogelijk te houden. Leg hem als eerste aan die kant aan zodat hij een eventuele verstopping krachtig kan wegdrinken. Houdt wel de andere kant ook in de gaten.

Wacht niet te lang tussen de voedingen en als hij zelf niet wil drinken, zet dan de kolf er even op. Masseer en gebruik warmte voor het voeden/kolven.

Verder rust en evt een paracetamol.

Als je hoge koorts hebt, laat dan de HA na 24 uur even checken. Na die tijd schrijven de meeste een AB kuur voor.

Hopelijk komt het niet zo ver.

Succes

Ilse

Share This Page