hallo pas geleden hebben we onverwachts en maarliefst 6 weken te vroeg een kein nichtje gekregen.. mijn schoonzus had geen recht meer op kraamhulp en daardoor heeft zij heel veel vragen waarop ze geen goed antwoord kan krijgen.. zij richt zich heel erg naar mij toe omdat ik twee jaar geleden bevallen ben van een zoon en zij het idee heeft dat ik het allemaal wel weet maar nu zitten we samen met het handen in het haar, daarom onze vraag of u misschien nog een oplossing weet, hetzit nl zo. sinds dat de kleine meid thuis is huilt ze als ze naar bed moet. terwijl in het ziekenhuis dat helemaal niet was.. nu heeft ze inbakenen geprobeerd, een muziekje aan, lampje aa, noem het maar op en ze heeft het al geprobeerd alleen niets lijkt echt te werken.. heeft u misschien hier nog een oplossing voor? wij horen het graag liefs dionne en imelda
Hoi, Graag zou ik wat meer info willen zodat ik kan kijken of ik nog ideeen heb. Welke leeftijd is ze nu, groeit ze goed, zijn er verder nog bijzonderheden behalve vroeggeboorte. Hoeveelheid voedingen etc.. Mag ook via Pb als je liever hebt. Ilja
hallo bedankt voor uw snelle reactie! de kleine meid is nu 6 weken oud, bij de geboorte moest ze direct in de couveuse en zat ze aan het infuse, via een maag sonde kreeg ze te eten. in haar tweede week heeft ze een bloedinfectie opgelopen, waarschijnlijk van het infuse. en ze heeft een kleine hersenbloeding gehad.. maar dat schijnt normaal te zijn bij premature baby's. zover ik nu weet zit ze aan 8 a 9 voedingen per dag van 65 CC soms drinkt ze al iets meer! dat bouwen ze onder toezicht van de kinderarts en het consultatiebureau langzaam op. haar gewicht zit nu op 2680 gram en met haar geboorte woog ze 2090 gram..de lengte wordtog niet gemeten ivm der heupjes. ik hoop u hiermee voloende te hebben geinformeerd en dat u misschien nog wat handige tips heeft voor mijn schoonzus. liefs dionne
Bedankt voor de informatie. Structuur en geborgenheid zijn hier belangrijke factoren. De kleine heeft natuurlijk lange tijd in het ziekenhuis gelegen waar veel structur geboden wordt. Zolaat eten, wassen, slapen etc etc...probeer thuis ook de nodige structuur tegeven. Daarnaast komt Cem-Lucas ineens in een grotere omgeving en dat kost tijd om aan te wennen. Probeer de prikkels te beperken als hij gaat slapen. Dus geen muziek, lichtjes etc etc. Geef hem de nodige geborgenheid. Soms zijn de bedjes zo groot (vooral de ledikantjes) probeer deze dan zo klein mogelijk te houden. Desnoods voor overdag leg je hem voor een tukje te slapen in de bak van de kinderwagen. Daarnaast kan het ook prettig voor hem zijn om voor het slapen even 10 minute te huilen. Sommige kinderen hebben dat nodig. Ilja
hallo hahaha nee het gaat hier gelukkig niet om Cem-Lucas.. nee het gaat over ons kleine nichtje Romee, maar geeft niet. idd zij doen een lampje aan en zetten de tv heel zavhtjes aan zodat er geluid om haar heen is want het was volgens hun erg rumoerig op de neonatalogie afdeling.. maar ik zal haar doorgeven wat je me net verteld hebt. ik hoop dat uw advies zal helpen. dan denk ik dat we het hier maar bij moeten laten... mocht het niet overgaan dan neem ik wel weer via dit forum met u contact op.. heel erg bedankt liefs dionne