Hallo meiden, Ons mannetje is nog net een prematuur volgens het zh, hij is geboren met 36 +2 na een inleiding vanwege zw-vergiftiging. Hij kreunde behoorlijk dus heeft alsnog 10 dagen op de couveuse- afdeling gelegen. Nu is hij bijna 10 weken maar hij drinkt nog steeds kleine hoeveelheden( 90+3 ) en dat in 5 a 6 flessen. Hij begint nu de laatste dagen ook wel 120+4 op te krijgen maar dat is erg zelden. Terwijl hij volgens zijn gewicht nu al veel verder moeten zijn ( 4660 gram) Hebben jullie kindjes dit ook gehad? Vind dat zelf toch maar erg weinig zo ook de ka en het cb. Hij komt wel voldoende bij ( kreeg tot zaterdag afgekolfde bv) maar hoe dat nu met de fv zal zijn. Groetjes Elif
ik vind 5 flesjes met deze hoeveelheid ook weinig, dan zou ik eerder denken aan 7 flesjes oid. Ik zit even hardop te denken hoe het hier toen ging, alleen zijn onze kindjes veel eerder geboren, met 30 weken al. Ik heb overigens altijd naar het gewicht gekeken en niet naar leeftijd, als je kindje aan de kleine kant is heeft hij meestal drinkbehoefte naar gelang van zijn gewicht. Heb je geprobeerd om meerdere flesjes aan te bieden?
JaAdi maar ben wat huiverig aangezien het nu om fv gaat en niet meer mijn bv. De ka is wel tevreden hij loopt goed op schema qua gwicht en lengte maar heb zoiets allé nu drink wat meer.
Je moet de melk-inname per etmaal bekijken, en niet per flesje. Als jouw kindje liever 8 keer 90 heeft dan 6 keer 120, bied dan gewoon 8 flesjes aan. CB's zijn daar nooit zo voor te vinden, maar dat lapte ik dus aan mijn laars. Ik vind dat je je kindje daarin moet volgen. Mijn dochter was echt prematuur (33w) en ze heeft altijd liever meerdere kleine voedingen gehad dan minder grotere. Wel borstvoeding, maar dat maakt eigenlijk niet veel uit. Of dat met de prematuriteit te maken heeft, geen idee, kan zijn... Voor een gewicht van 4,6 kilo mag je rekenen op een kleine 700ml melk behoefte (150ml per kilo is richtlijn ruwweg).
Dank je wel meid! Ja hij heeft een paar keer wel 120+4 gedronken maar daarnet weer mis dus, bij 60 viel hij in slaap Hij had volgens mij geen last van buikpijn deze keer en daarna direct vertrokken. Afgekolfde bv dronk hij ook nooit zoveel eigenlijk. En aan de borst al helemaal niet na 3 minuten slapen.
mijn zoontje drinkt ook niet zoals het hoort, hij is al 5,5 kilo maar drinkt misschien maar 600/650 op een dag. Hij valt ook snel in slaap. Hij is wel veel eerder geboren..met 32 wk.. het is echt een moeilijke drinker. Ik hoop maar dat hij wat meer energie krijgt, en minder buikkrampjes en dat het dan wat beter gaat..