Prematuur en scheel zien ('loensen')

Discussie in 'Prematuur' gestart door Babystew, 10 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babystew

Babystew Niet meer actief

Na de (gecorrigeerde) 4 maanden grens viel het ons op dat onze dochter nog steeds scheel kijkt. Soms met het ene oog en soms met het andere, en soms kijkt ze gewoon recht. Wij hebben nu de 25e weer een afspraak bij de oogarts om te kijken of dit echt scheel kijken is of dat het komt door een brede neusbrug.

Zijn er hier meiden waarvan hun kindjes ook scheel bleven kijken na de 4 maanden grens? En wat was daar uiteindelijk de uitslag van? En hoe is het nu?

Tijdens haar ziekenhuisopname zijn de ogen natuurlijk 3x gecontroleerd op ROP. Ze heeft graad 1 gehad maar dat was allemaal weer mooi bijgetrokken.

Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen!

2. Gelukkig11

Gelukkig11 Niet meer actief

Humm mijn zoontje is nu ongeveer 7 maanden gecorrigeerd en heb het idee dat hij soms ook nog loenst. Wilde dit idd aankaarten maar heb nog geen besluit genomen bij wie. Bij de CB-arts heb ik niet zoveel vertrouwen en ik zal dus naar de huisarts moeten uitwijken. Maar aan de andere kant zie ik dat het steeds minder wordt, dus twijfel nog over het moment om actie te ondernemen.

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn dochter loenste tot 6 mnd, ze is nu 8,5 maand, gecorrigeerd bijna 7 maand.
    Hier is het vanzelf helemaal weg gegaan.

4. Babystew

Hmm oke, mijn dochter is nu bijna een jaar (gecorrigeerd 9 maand) dus ben benieuwd of dat nog wel weg zal trekken dan.

@Gelukkig11: Hier hebben we het tijdens controle bij de kinderarts aangekaart.

5. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Bij onze zoon is het nog niet helemaal over, alleen merk/zie je het alleen nog als hij écht moe is! Dan wil hij nog wel eens loensen, maar verder niet meer!

6. Babystew

Vandaag bij de oogarts geweest en ze moet misschien een brilletje. Over 5 weken nogmaals controle en dan horen we meer!

7. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Hier heeft onze zoon tot ong 1 jaar geloensd, nu hij bijna 2 wordt is het eindelijk weg.

8. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    wij moeten ook nog even langs de oogarts/huisarts. Ik heb ook het idee dat David niet helemaal recht kijkt. Hij heeft ROP graad twee gehad maar dit was bij de laatste controle helemaal in orde. Hij lijkt verder wel goed te zien dus ik ben benieuwd wat de arts ervan vindt.

9. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    2 van mijn kinderen loensen en hebben daarvoor ook een bril. Ik vind het best goed gaan. In het begin pakte vooral hun brilloze broer de bril af.

10. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Mijn meisje is sinds afgelopen week flink ziek. Sinds dien hebben we ook het idee dat ze loenst.

Wel slaapt ze heel slecht op het moment dus ik hoop dat het daardoor komt.

11. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    onze dochter loensde ook naar ons idee. Het CB zag het ook en die heeft ons doorgestuurd naar de oogarts. Toen was onze dochter ±1,5 jaar. Ze hebben er naar gekeken maar alles is in orde...het komt door de brede neusbrug..

Deel Deze Pagina