prematuur babytje en weer aan het werk

Discussie in 'Prematuur' gestart door iep75, 4 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iep75

iep75 Lid

21 dec 2008
    35
    0
    0
    Hoi alle prematuur mama's,
    Sorry moet mijn hart even luchten. Ik moet aanstaande maandag weer aan het werk. Ik heb 16 weken zwangerschapsverlof gehad en nu komt echt die eerste werkdag er weer aan (eden is met 32+6wkn geboren). Ik word echt gek en weet gewoon niet hoe ik de dagen zonder ons kleine prutske door kan komen. Heel mijn hart en lijf is verbonden met mijn kleine meisje. Ze heeft zo een moeilijk start gehad. Ze is het allerliefste wat mij is overkomen. Wist niet van te voren dat moeder worden zoveel impact heeft. Ik zou het liefst full-time moeder zijn. Herkennen jullie dit? Zijn jullie allemaal ook weer zo snel aan het werk gegaan na zo een ontzettend zware periode? En zijn jullie kleintjes niet ook heel kwetsbaar en moeten vaak naar het ziekenhuis. Ik wil ons kleine lieve meisje gewoon niet naar de oppas brengen! Ik weet het niet meer. Sorry voor dit emo bericht! :(

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Hoi Iris,

Ik snap je helemaal! Mijn jongens zijn ook geboren met 28 weken en 5 dagen en we zijn ze bijna kwijt geweest met 22 weken zwangerschap. Heb wat dat betreft een hele nare periode achter de rug. Helaas moet ik volgende week ook weer beginnen. Zit nu al een aantal weken in de ziektewet door alles wat er gebeurd is. Wel begin ik eerst maar voor 2 halve dagen dus heb wel tijd om te wennen voordat ik weer volledig werk (24 uur). Aan de ene kant zie ik er als een berg tegen op om mijn kleintjes te moeten missen. Maar aan de andere kant vind ik het ook wel lekker om weer eens lekker onder de andere mensen te zijn. Het blijft gewoon moeilijk. Net wat je zegt, je kleintje heeft zo'n moeilijke start gehad en liefst blijf je voorlopig nog thuis.

Kun je niet extra verlof opnemen of ouderschapsverlof?

3. mamatwan

mamatwan Actief lid

18 jun 2008
    112
    0
    0
    maastricht
    oh heel veel sterkte meissie, ik herken het zo, vond het ook heel moeilijk om weer aan de slag te gaan, zeker omdat ik erg het gevoel had dat ik gefaald had door al zo snel te bevallen (letterlijk want hij is en te vroeg en in drie uur tijd geboren)

en ik moet eerlijk bekennen uk is nu 13 maanden en heb nog steeds het gevoel dat ik eigenlijk bij hem moet blijven :oops: maar goed iedereen zegt "moeder zijn betekent loslaten" en als de prematuurmama's iets hebben moeten doen is het wel "loslaten"

uk is geboren met 34+5 en ik heb nog eigen verlof achter het zwangerschapsverlof geplakt dus ik ben pas na 5 maanden weer aan de slag gegaan voor 24 uur (4 dagen) misschien kun je inderdaad nog wat eigen verlof oppakken of ouderschapsverlof zodat je wat rustiger aan kunt beginnen (halve dagen bijv)

heel veel succes!

4. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Ik herken het helemaal! Noah is met 28+ 6 geboren en moest afgelopen 5 januari weer beginnen. Ik zag er als een berg tegenop, maar achteraf viel het wel mee. Helemaal loslaten kan ik hem nog niet. Ik heb nog niet het volledige vertrouwen in de mensen die oppassen, maar zodra ik op mijn werk ben, denk ik hier niet zoveel meer aan.

5. iep75

iep75 Lid

21 dec 2008
    35
    0
    0
    Eerste werkdagen gehad... maandag was een ramp. Maar dinsdag en woensdag ging het al beter. Het is inderdaad fijn om weer onder de mensen te zijn en mijn beroep uit te oefenen. Maar heel mijn hart verlangd naar mijn kleine meisje. Ik werk 150km van mijn huis vandaan en gisteren geen files en kon ik haar nog knuffelen voor ze naar bed ging. Dat was zooooo leuk! Bedankt voor jullie reacties.

Deel Deze Pagina