Jaloers....

Discussie in 'Prematuur' gestart door iniemienie, 14 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iniemienie

    iniemienie Actief lid

    23 feb 2006
    241
    0
    0
    Verzorgende in de thuiszorg
    Hallo meiden,

    Ik ben Shirley, moeder van Nova. Zij was geboren met 28 weken en 2 dagen, dus ongeveer 12 weken te vroeg geboren. De meesten kennen mijn verhaal hier wel.
    Nu had vandaag van die rare gedachten...... Ik ben al een tijd bezig om alles een plekje te geven. Ben daar nog mee bezig maar dat ik vandaag deze gedachten kreeg daar schrok ik toch wel van: Ik was gisteren bij mijn vriendin op vistite die nu 12 weken zwanger is van de 2e en daarna bij mijn vader en daar zat mijn stiefzus, ook zwanger. En vandaag was ik daar zo mee bezig dat ik me steeds af zat te vragen waarom ik niet 40 weken uit draag en waarom hun dadelijk wel?! Ik kon er gewoon boos om worden. De hele dag spookte dat dat mijn hoofd vandaag. Moest mezelf echt bezig houden om er niet aan te denken. Was aan het strijken en toen ging het weer. Op een gegeven moment barste ik in tranen uit want ik wilde van deze gedachten af maar het lukte niet. Mijn vriend denkt dat het jaloersigheid is maar zegt dat ik dat toch niet hoeft te zijn. Hij weet ook niet zo goed wat te zeggen.

    Hebben jullie dat ook weleens van die negatieve gedachten? Kijk ik gun wat ik heb mee gemaakt echt niemand maar als er toch iemand begint te klagen over ditjes en datjes tijdens een zwangerschap...... Grrrrrrr dan word ik boos van binnen. Want ik had graag ook uit de bank getrokken willen worden etc etc.......

    Hoe verwerken jullie dit? Ik vind het nog steeds moeilijk allemaal en net als ik denk dat het goed gaat met mezelf dan krijg ik dit weer! Bleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!

    Nou tis een heel verhaal geworden......... Maar ben het wel weer ff kwijt!
    Alvast bedankt!

    Liefs Shir
     
  2. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Tja wat is jaloers ...

    Ik poste destijds op een ander forum met veel meimama's zegmaar. Maar Danischa is dus in maart geboren.

    En Danischa was al thuis 3 weken voor mijn uitgerekende datum.

    Maar door dat ik dus ook na mijn bevalling mee bleef posten. Las ik hun kwaaltjes ... Maagzuur en het zat zijn .. en nog meer .. Dit heb ik dus bij DEZE zwangerschap moeten missen. Maar anderzijds ... Ik genoot al heel erg van mijn kleine meisje! En de dames in kwestie moesten nog gaan bevallen!

    Maar denk dat het voormij toch wat makkelijker is om het een plekje te geven, omdat ik al twee keer een voldragen en overtijd gedragen zwangerschap gehad heb. Beide meiden zijn resp. met 41,6 en 42 weken prcies geboren.

    Danischa mocht dus van mij best wel eerder komen Denkend aan 38 weken ofzo..... Maar ja, dit werden helaas maar 30 weken en 6 dagen.

    Het is overigens niet gezegt dat jou eventueel volgende zwangerschap geen 37/40 weken zal worden? Wellicht ga je zelfs overtijd lopen...
     
  3. iniemienie

    iniemienie Actief lid

    23 feb 2006
    241
    0
    0
    Verzorgende in de thuiszorg
    Nou ik ben van nature helemaal niet jaloers.....
    Vandaag ben ik het dan ook wel weer kwijt.
    Tis niet dat ik niet geniet van mijn mooie dochter!
    Elke dag weer denk ik.... och och wat is ze toch lief, mooi etc etc en alles wat ze doet vertel ik weer aan iedereen hihihihi!

    Denk ook dat het te maken heeft dat dit ook mijn eerste zwangerschap is maar wie weet volgt er nog wel een en idd draag ik die zomaar helemaal uit of zelfs overtijd!

    Ik zet deze rare gedachten van jaloezie maar gewoon opzij en geniet van elk moment die ik nu heb!

    Liefs Shir
     
  4. daantje78

    daantje78 Fanatiek lid

    23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Weet wat je bedoeld hoor.. Valentijn is met 35 wkn geboren maar had de eerste maand en af en toe nu nog wel eens echt jaloerse gevoelens als ik een zwangere zag lopen hoor. Denk dat het bij mij kwam omdat ik voor mijn gevoel nooit echt "afscheid" heb kunnen nemen van het zwanger zijn. Is allemaal zo vreselijk snel gegaan.
    Had ook de hele zwangerschap zo goed als geen klachten en ging er eigenlijk van uit dat ik door zou lopen tot 42 weken ;)
     
  5. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Shirley,
    Ook ik ken het gevoel hoor.
    Ik had zooo veel moeite met dikke buiken. En het grote probleem, ik zag dus overal dikke buiken.

    Door dit forum heb ik meegeleefd met de meiden die wel in februari zijn bevallen, en ik heb hun kwaaltjes gelezen, hun geklaag. Maar ook hun leuke momenten. En ik voelde me echt nog zwanger in die tijd. Maar wat was ik blij toen februari voorbij was.
    Maar bij bekenden heb ik juist echt zoiets van, laat die kleine zitten!

    En ik hoop nu ook een goede zwangerschap te hebbeb, we wachten af, het zal eng worden rond de 30weken.
     
  6. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Hej meid ... Daphne gefeliciteerd !
    Ga ook heel hard duimen dat je minstens 40 weken gaat dragen hoor ;)
     
  7. sonya one love

    sonya one love Niet meer actief

    ja het is inderdaad moeilijk uit teleggen.... ik denk zelf ook heel vaak hoe het anders zou kunnen zijn.
    Ik zie ook vaak dikke buiken lopen en denk dan dat wilde ik ook!
    Ik had ook het echte leven in mijn buik willen voelen en willen zeuren om de kwaaltjes..
    En dan een bevalling hebben zonder gemende gevoelens en angst!
    Ook de kraamtijd hebben we moeten missen en die had ik ook graag willen meemaken.
    Toch ben ik nu gelukkig en probeer ik de tijd achter te laten maar vaak als ik alleen ben laat ik toch nog wat traantjes.
    Ik hoop dat in de toekomst er nog een broertje of zusje bij komt en dat we het dan wel mogen meemaken..
    Tot nu toe. geniet van je meisje...ze heeft laten zien dat ze o zo sterk is en een vechtertje is....Dat is al zo speciaal dat kan niet iedereen ze nadoen!..
    veel liefs van sonya ;)
     
  8. iniemienie

    iniemienie Actief lid

    23 feb 2006
    241
    0
    0
    Verzorgende in de thuiszorg
    Ja, het is zeker een dubbel gevoel. Ook ik had een zwangerschap waar je U tegen kon zeggen. Had ook nergens last van gehad.... ziek, misselijk etc etc wat is dat?

    En net zoals jij Sonya laat ik ok nog wel een traan hoor.... Maar door erover te praten met moeders die bijna hetzelfde mee hebben gemaakt lucht echt wel op. Ben enorm blij dat ik hier mijn verhaal kwijt kan!
    Nu ik het had getypt luchtte het al heel wat op!

    Tnx meiden voor jullie oor :) enuh ben toch erg blij dat ik niet de enige ben die af en toe met deze gevoelens of dipjes rond loopt! ;)

    Liefs Shirley
     

Deel Deze Pagina