Prematuur en zo snel groeien

Discussie in 'Prematuur' gestart door sonjaw, 9 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mussie

    mussie Fanatiek lid

    5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi meis,
    jawel hoor, ze kunnen zeker wel een navelbreukje krijgen van het huilen. Als hij huilt gaat dat zo hard en met zoveel kracht, dat je echt ziet dat er druk op z'n naveltje komt te staan :(
    Ik ben met de bv gestopt omdat het heel veel pijn deed. En omdat me voeding zo goed als op was. Ik baalde er echt van, maar was niet anders.
    Ja, dat herken ik ook. Na 1,5 uur weer eten. Maar dat geef ik niet hoor. Het blijft geen feest ;) Maar ik blijf het vreemd vinden, zo snel alweer honger. En hij heeft dan echt honger, is steeds aan het zoeken. Is toch raar, als je net gegeten hebt? Maar goed, ik ga maandag de ka bellen en vragen wat ik nu nog kan doen. Ik hoop toch echt voor me ventje dat die pijn gauw over is hoor.
     
  2. Dientje

    Dientje Fanatiek lid

    12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Hai
    Thyron groeit ook als kool!
    Hij is geboren met 33 weken en was 2000 gram en 44 cm.
    Nu is hij alweer 8435 en 67 cm!
     
  3. joepie01

    joepie01 Bekend lid

    7 jan 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    hoi

    esmay is geboren met 36 weken ze woog 2500gram en 47cm.
    esmay weegt nu drie weken later 2825 en is 49cm.

    ook hier erg veel last van krampen de ka zegt dat het door de voeding komt ze krijgt nu nenatal 1.
    het probleem is ook nog door dat ze zo aan het persen is moet ze soms ook nog spugen. we hebben ook al van alles geprobeerd. ze adviseerde ons om wat extra water toe tevoegen. maar als ik dat zo lees help dat dus ook niet.
     
  4. sonjaw

    sonjaw Fanatiek lid

    26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    De meeste prematuren hebben erge darm problemen omdat hun darmen niet rijp genoeg zijn.
    Ik merk hier nu hij steeds dichter bij die 3 mnd komt het steeds beter gaat op de dag eigenlijk bijna niks meer.Het ergst is nu nog s'morgens als de darmen weer op moeten starten.
    We doen dan oefeningen die we van de fysio hebben gehad dat gaat goed er komt dan een hoop lucht uit en het is dan over.
    Meestal ook een volle luier en meneer is tevreden.
    Slapen jullie ukkies al door ?
    Kenji slaapt sinds deze week de nachten door.Wat is dat heerlijk.
    Hij groeit nog steeds erg hard hij weegt nu 5350kg.
    Komt nog steeds gemiddeld in 2 wk 500/600 gr aan.
    Het zal toch wel een keer stoppen :)
    Moet zeggen dat hij al erg zwaar word om er lang mee te lopen maar dat komt ook door de reuma in mijn handen.

    Joepie hier heeft Kenji een navelbreuk gekregen van het vele persen.
    Hij is met 34 wk geboren en woog 2340 gr.
     
  5. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Hm, Darmproblemen ken ik niet hoor bij Danischa!
    Danischa werd geboren bij 30 weken 6 dagen.
    Maar heeft nooit problemen gehad en nog steeds niet.

    Haar zusjes daarintegen. Beide voldragen.... Oh hou op... Met hun heb ik echt veel problemen gehad kwa darmpjes.

    Denk dat het toch per kindje verschild hoor.
    En niet perse prematuur gerelateerd is.

    Navelbreukjes komen WEL weer veel voor bij premies, maar dit kom ook vaak door dat de meeste premies de eerste dagen een navellijntje krijgen, waardoor het breukje veroorzaakt word.
     
  6. sonjaw

    sonjaw Fanatiek lid

    26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Ik heb dit zo geschreven omdat de kinderarts mij dit vertelde. ;)

    Maar wees blij dat je het niet heb gehad met je prematuur.
     
  7. sonjaw

    sonjaw Fanatiek lid

    26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
  8. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Maar daarom weet ik oo zo goed wat het is hoor ;)

    Maar het komt goed geloof me !
     
  9. mussie

    mussie Fanatiek lid

    5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik hoop ook zooooooooooooo dat het gauw goed komt. Ik heb al van alles geprobeerd, ik dacht dat het minder werd, maar vandaag :cry: Ohoh,wat heeft ons ventje weer een pijn. Hij heeft dan ook de hele dag weer niet gepoept :( Het is echt vreselijk, hartverscheurend huilen en ik kan niks voor hem doen :cry:
    Dan denk je met 3 maanden moet het toch echt zo goed als over zijn. Maar ik denk echt, dat ik de bijna 6 weken dat hij te vroeg geboren is, erbij mag rekenen. Ons ventje heeft dan nog wat voor de boeg :(
     
  10. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Ik weet niet of je fles op bv geeft?
    Toen ik over ging naar flesvoeding, deed ik er standaard 10cc extra water bij.

    Een druppel olie wil ook helpen.
    Flesje lauw water?

    Met drie maandjes zou je ook een heel klein beetje verdunde sinaasappelsap kunnen geven. Liefst vers geperst.. Praat dan over 10 cc ... dus 5 cc sap 5 cc water ... Of ander combinatie..
    Sinaasappelsap kan ook goed laxerend werken.

    In het ergste geval zou je een heel klein puntje zeep in het anusje kunnen doen.. echt heel klein dit wekt ook poepdrang op. Maar dit, even als met de thermo stimuleren mag je niet te vaak doen. De kans is groot dat je dan luie darmpjes gaat ontwikkelen.
     
  11. mussie

    mussie Fanatiek lid

    5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik geef fv. En extra water doe ik ook al een tijdje. Inclusief je andere tips, helaas, zonder resultaat. Alhoewel, het is de ene dag erger dan de andere. Hij moet echt elke dag poepen, gebeurd dat niet, heeft hij vreselijke krampen. We hopen echt dat het gauw beter gaat met ons ventje. Ik zou zo graag zien dat hij gewoon lekker in z'n velletje zit. Al die pijn voor zo'n klein hummeltje is echt zoooo zielig :cry:
    Maar evengoed bedankt voor je tips meis ;)
     

Deel Deze Pagina